Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Uran som investering ⚛

30min du lett bør offre.

2 Likes

Så man har regnet på caset hva som potensielt kan skje om det blir større supply issues. I det stykket bruker de 13mill lbs.

Sprott har snart 25mill lbs.

1 Like

Grei podcast det. GXU som de snakker litt om på podcasten var faktisk mitt første Uranium kjøp forrige sommer når jeg startet eksponeringen mot sektoren.

1 Like

Den der oppdateres kun 1 gang pr dag etter stengetid virker det som.

Oi dæven dette ble god start på Uran dagen ;D

Jeeeeezuz!! THE GAINS

1 Like

Legger meg godt merke til alle finans-influensere som pumper uran om dagen, vær forsiktig folkens.

image

4 Likes

Greit det, så lenge U spot fortsetter opp

Haha, moro. Endelig klarte jeg å front-runne noe :joy:

6 Likes

Det å gå for ISO var heller ikke spesielt dumt. Utrolig som den har gått!

1 Like

Ja det var helt vilt! Er vel kanskje fordi summer drilling programmet er pågående?

Ja det har helt sikkert noe med den ekstreme oppgangen å gjøre, men selskapet har likevel outperformet de fleste andre selskaper med lignende programmer i sommer.

ja ting skjer fort der i gården. Fløy rett forbi $3, jeg sjekket kursen en dag da den lå rundt 2,4 og neste gang jeg sjekket var den $4,7.

Kjøpte den egentlig som et lodd så har ikke fulgt så nøye med. Kan det være en storeier som hamstrer?

Edit: og forresten takk for listen over Sprott anbefalinger, hadde det ikke vært for den hadde jeg ikke kjøpt ISO!

Gledelig at jeg kunne bidra med en (foreløpig!?) fin avkastning.

Nei jeg følger ikke selskapene tett nok til å vite om det er noen store som handler, men jeg mistenker at “storeierene” allerede sitter godt lastet.

Nå er det retail sammen med institusjonelle og hedgefond som plasserer seg i miners før de kommer til å trøkke skikkelig til i U.UN

EDIT: Ser at det er noen som spekulerer om at oppgangen i ISO skyldes mulige M&A aktiviter rundt selskapet.

1 Like

Stor fare for a finfluensere fra Norge klarer å påvirke et 40milliarder dollar marked :slight_smile:

Det er vel ikke bare de norske som er problemet. Men at hypen blir blant retail slik den var i gamestop og amc:)

Her er nordmenn bare et symptom, ikke sykdommen, so to speak :wink:

1 Like

Ingen her som har nevnt finfluensere i Norge? Hvor får du det fra mon tro?

Kunne ikke sagt det bedre selv @Kaisovski

Godt poeng gatesmart.

Etter som WSB og retail er på vei inn vil volatiliteten øke. Man må vite hvor man er i cyclen.
Den tidlige fasen hvor dette var et kontrært value-play er over.