Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Utbyttemaskiner - for den langsiktige spareren

ja dette var heftig ubytte hos 2020 bulkers. må vell være engangs utbytte? Når er neste exdato for 2020bulkers. Må nesten testes, er det sant er bare å ta en liten post kjangse

Baksiden er at det kan være profitten du ser de fem neste årene.

Shipping kjøpes når de ligger med brukket rygg og er på vei opp. Ikke når BDI er på 10 års høy.

2 Likes

Utbytte i mai kr 2,50/aksje.
Gikk ex på fredag / på konto 29.
Med så mye skraping av gammel tonnasje kombinert med lite nykontraheringer, sier det seg selv

KOMP er utbytteaksje nå. 6-7% utbytte og 5-10% vekst.

2 Likes

Pareto Bank har holdt igjen utbytte til etter sommeren.

5-6% på dagens kurs om de ikke betaler ut litt mer, som ikke er usannsynlig.

1 Like

De har utbetalt 42 øre i år, planlagt 28 øre ekstra i q4 og kommer vel til å betale ut rundt 60-80 øre i mai til neste år.

1 Like

Hvad med Blackrocks fonde? Så vidt jeg kan se er der da virkeligt gode og stabile dividender på +7% årligt i tillæg til kursudvikling på de underliggende papirer.

Er der andre og bedre alternativer? Jeg søger et stærkt alternativ fra at handle løbende i markedet, da det er min opfattelse at jeg får sværere og sværere ved at levere procenterne, efterhånden som porteføljen vokser i værdi.

1 Like

Noen her med + hos FA som kan poste listen over de 45? :grin:

1 Like

Takk!

1 Like

Har gått for #9 på lista, får se om det går i pluss :see_no_evil::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Kjøpte nr 6 igjen i dag :+1:

1 Like

Topp 7 er jo i sykliske bransjer, mens det er litt mer variasjon lengre ned. Så kan man jo spørre seg om selskapene lengre ned også har vært på toppen av en syklus.

Jeg har økt i nr.28 - dette er min Coca Cola

– Buffett kjøpte 10 prosent av Coca Cola for én milliard dollar mot slutten av 1980-tallet, og har ikke solgt én aksje. I dag får han én milliard i utbytte hvert år. Tenk det. Han får kjøpsprisen tilbake hvert år fordi Coca Cola klarer å vokse.

5 Likes

Driver også og snuser på nr 28. Synes de er veldig pent priset, men har vel guidet lavere utlån til boligsektoren, så er litt avventende der. Sitter foreløpig veldig tungt i nr 35.

Merk at det er feil i listen over.

Axxis kommer ikke til å ha utbytte så ta ikke listen for 100% god fisk.

XXL skal også ha utbytte nå i år . Utbytte på 0,98kr i 2 omganger. En i sept og en i desember.
Ligger nå og vaker i underkant av 19 kr. Fin avkastning her føre jul :slight_smile:

2 Likes

Kan være verdt å følge med på et selskap som pr idag ikke er på listen pga pågående ekspansjonsprosjekt; Vistin Pharma.

Da får vi bare håpe på at Inflasjonen kompenserer for de nye justeringene regjeringen gir hos oss utbytteinvestorer i tiden fremover,… :sweat:

1 Like

Det var en saftig økning i beskatning av aksjegevinster! Skal ikke være lett å tjene meravkastning utover arbeidsinntekt i dette landet…

3 Likes

Jaja, har alt i ASK uansett og planlegger ikke ta ut før om 10-20 år, så får bare prøve å uttak med en borgerlig regjering.

2 Likes