Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Utbyttemaskiner - for den langsiktige spareren

Ny rapport med rullende EPS 2.14 gir P/E 19.8/2.14 = 9.25

Kjøpte litt note i utbytteporteføljen, men det er veldig små summer det er snakk om fortsatt i den porteføljen.

1 Like

Pandora

P/E 13.21
Utbytte 1.32%

1 Like

Boooooring

Pfizer, AbbVie, Novo, Omega health care, National Health investors :muscle::+1:

Høy Yield, høy tilvekst.

2 Likes

Mine forslag her er ment å være kjedelige :slight_smile: Jeg har også tatt opp Novo da.

3 Likes

Muligens kjedelig aksje, men Ekornes har sagt at de ønsker å gi større utbytte i fremtiden. I år vil de gi et ordinært utbytte på 6 kr, samt et ekstraordinært utbytte på 19,-. Aksjekursen ligger på ca 125,- noe som gir heftige 20% i direkteavkastning.

Selskapet ønsker å betale ut 50% av resultat etter skatt i fremtiden.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=424154

8 Likes

Skandiabanken P/E 10.3 Utbytte 1.97%

4 Likes

Ocean Yield kom med tall i kveld. Relativt greit utbytte :

Declared a dividend of USD 0.1850 per share for Q1 2017. This is an increase of 0.25 cents per share compared with the previous quarter and is the 14th consecutive quarterly increase.

og liker også dette :

“We are pleased to present the results from Q1 2017, with the 14th consecutive quarterly increase in dividends and a strong net profit, despite lower earnings from the Lewek Connector. After a period with soft market conditions in both shipping and offshore, we are of the opinion that we have passed the bottom of this cycle in several shipping and offshore segments. We are therefore actively pursuing new investment opportunities in order to further expand our portfolio of vessels on long-term charter.”

3 Likes

Medistim har bare blåst av hele børskorreksjonen.

image

3 Likes

Er det noen utbyttefantomer her på TI ?

Jeg har kikket litt på ulike selskaper som driver med utbytte og har funnet fram denne listen her:
gjensidige
storebrand
ABG sundal collier
Nordea
DNB
Europris
Orkla
HMMJIJ
Karo Pharma
Kitron
Telenor
Nvidia
ABB
atea
veidekke
Yara
ekornes
BASF
Kinnevik AB B
Investor AB B
Ratos
Latour
vestas vind
fortum
NEL
bouvet
intrum
pareto bank
komplettbank
Kindred
Novo nordisk
Pfizer inc
sectra aB

Er det noen du ser på denne listen hvor minimum 3 rødflag fifter deg i fleisen?
Er klar over at noen er risikoaksjer. Dette er mitt første forsøk på å prøve å lage en godt differensiert gruppe som inneholder endel innen ulike sektorer (finans, forsikring, konsument, IT, produksjon, investering, energi, konsulent, bank, gambling og helse)
Har bevist ikke tatt med eiendom.

Takker for alle innspel :slight_smile: Noen som overlapper hverandre helt latterlig mye?

PS : Jeg eier ingen av disse aksjene. :monkey:

1 Like

Utbytte? Innbytte mener du

4 Likes

Meh tenkte meg noen ville finne rotta i epledunken min :smiley:

Strongpoint er også en aksje som betaler utbytte :slight_smile: Må heller i glemme AF gruppen :slight_smile:

1 Like

Det betales ikke utbytte i Nel.

1 Like

Takk, skal sjekke de ut :slight_smile: :+1:

Komplettbank betaler ikke utbytte. Enda. De fokuserer nok på vekst foran utbytte i et par år til. Bank norwegian er nok et mer korrekt pick da. Samme bransje, starter utbytte i q12019(?)

1 Like

Ser også at du ikke har med sparebankene. Sparebanken Vest, Sparebank 1 Midt-Norge, Sparebanen Møre osv…

De betaler alle relativt gode utbytter.

Nei er klar over det :slight_smile: men syns komplett og pareto virker som to spenstige bet. Lest mange som setter sparebankene høyt på lista, men er kanskje mye med 3 bankaksjer? ikke vet jeg. Takk for tipset!

Ocean Yield (Ocy) har vel vært ganske stabile på utbytte.
https://www.oceanyield.no/Investor-Relations/Dividend

3 Likes

Er det kun jeg som angrer på at det gikk ikke ei krone i Aker BP da aksjen lå med brukket rygg tilbake i 2016??!

:weary:

Du er ikke alene…