Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Må være grei skuring det så lenge man holder orden på rekkefølge og overlapp på oppgavene.

Kanskje ikke rally men Nektar løftet seg 8.8%.

Kommer ikke over: "let the rally begin":sweat_smile::sweat_smile: har hun brukt dagen på å selge nektar aksjer?:thinking:

1 Like

Her er siste pressemelding fra Vaccibody. Ser ved første øyekast ut som veldig lovende resultater, men det må finleses og sammenlignes litt mer før jeg er ferdig konkludert for min del. Kanskje andre som tar dette raskere enn meg, så kom gjerne med synspunkter.
190626Press release_immunogenicity.pdf (167,7 KB)

Dette er jo mildt sagt lovende!

Det er vel kun t-cell repsonsen som det skrives om her?
Artig å sammenligne mcap med f.eks Targovax med strong t-cell repsonse og complete response i heavily pre-treated patients etter 3 doseringer.
Er positiv til Vaccibody, men så komplisert vaksine burde jo levere noe også :slight_smile:

Må ærlig innrømme at det var litt vanskelig å tolke hvor bra dette egentlig er. Så forklar gjerne de som forstår dette krystallklart :);

1 Like

Bra at de ser økt immunrespons, men siden de ikke kommenterer om noen av pasientene fikk PR eller CR så antar jeg at dette ikke har blitt translatert i bedre klinisk respons foreløpig. Det vil i så fall være noe skuffende.

2 Likes

Jeg tror det er alt for tidlig å si noe sikkert om respons så tidlig, og det var nok ikke forventet heller at den type data skulle komme nå. Pasientene er bare 6 - 18 uker inne i behandlllingsforløpet, men det kommer etter det jeg forstår mer data i løpet av 2H.

1 Like

6-18 uker er jo en stund da :slight_smile: når man ser andre klare cr på 60 dager.

“One
patient was progressing at start of vaccination”

Så skriver de ikke mer, litt mystisk synes jeg. Hva mener de med “was progressing” ??

Vaccibody har kommunisert at de skal gi følgende informasjon i løpet av 2019:
VB10.NEO
Q2 - Immunrespons (kom i går)
Q3 - Interim 6 mnd responsdata (forventet i september)
Q4 - Start på de utvidete kohortene i fase I/II
VB10.NEO + NKTR-214
Q2 - Filing av utvidelse av protokoll til å inkludere NKTR-214 kombo (allerede godkjent i Tyskland)
Q3 - Første pasient innrullert

Så de har holdt det de har lovet så langt, så får vi nok bare akseptere at de ikke kommuniserer i større detalj om resultatene og de enkelte første pasientene. Resultater fra så få pasienter kan fort vekk være svært missvisende både i positiv og negativ retning.

1 Like

Okey, takk for info :slight_smile:
Det tar ca 3 mnd eller mer før man som regel kan registrere respons med immunterapi så da blir det spennende å se om denne immunaktiveringen dytter pasientene over fra å være SD til å bli PR eller CR :blush:

1 Like

Biotektristessen gjelder ikke alle.

Den positive kursutviklingen i Vacibody bare fortsetter:

Hørt i går det var kjøpere på 45, har vel muligens økt?

Helt sinnsyk utvikling. Ikke mange år siden den kostet 3 kroner pr aksje. Har selv vært med fra 13 kroner og solgte en del av beholdningen på 44. La ut salgsordre på 41 kroner i flere dager. Men sto 44 på sluttseddelen :sweat_smile::see_no_evil:

Er det noe statistikk på volum og Eierskifte? Er det nye aksjonærer som kommer inn hele tiden eller er det noen som kjøper seg i mellom? :see_no_evil::sweat_smile:

Spørsmålet er vel hvordan Vaccibody hadde vært priset på børs?

Med et skreddersydd og meget kostbart produkt rettet mot en relativt liten populasjon mener jeg prisingen av selskapet nå er svært høy sammenlignet med biotek-selskapene på OB innen samme sektor .

1 Like

Gratulerer, Erna, det der var en svært dyp analyse.

Til info er ikke ABG enig med deg. De har tre scenarier i denne analysen med hhv 2%, 4% og 6% LOA, med tilhørende kursmål 30-107.

3 Likes

Har lest ABG-analysen tidligere. LOA på 2-6% er sannelig ikke mye å skryte av!

Blir ganske så hypotetisk hele caset synes nå jeg.

En individuel tilpasset medisin må nødvendigvis bli dyr i markedet og blir kanskje bare tilgjengelig for en mindre betalingsterk gruppe mennesker.

Det er vel ingen børsnoterte biotek-selskaper innen kreftsektoren som har tilnærmet en så lav LOA som det ABG antyder for Vaccibody.

Har nå solgt meg ut av Vaccibody, og investert pengene i TRVX, BGBio, og NANO - så er egentlig ikke interessert i å diskutere selskapet mer.