Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Siste aksjonæroversikt er vel den som er i innkallingen til generalforsamlingen. Mitt inntrykk er at det kommer inn noen små til middelstore investorer og at selgere er de som har store urealiserte gevinster.
http://www.vaccibody.com/portfolio_page/vaccibody-calls-for-annual-general-meeting/

ja, er positiv til selskapet. Men biotek-aksjer har en tendens til å gå helt amok for så å falle tilbake. Vaccibody slet jo en stund med å komme seg over emisjonen i slutten av 2016. 250kr pr aksje før splitt… Opp til 300 og ned igjen til 250. Så aksjesplitt og den tok helt av,den hoppet jo over en del kronestykker på veien opp der den er nå :slight_smile:

Boms; Bare for å korrigere så skriver jeg ikke at at Vaccibody retter seg mot små indikasjoner for det gjør de ikke.
Det jeg skriver er at siden deres medisin blir individult skreddersydd så må den nødvendigvis bli kostbar og dermed være rettet mot en mindre meget betalingsdyktig gruppe mennesker.
I den andre enden av skalaen har man Ultimovaccs som jeg personlig har langt mer tro på i løpet av 3-4 års sikt.

Cost of goods eller produksjonskostnader i legemiddelutvikling er en forsvinnende liten del av endelig salgspris iallfall for kreftmedisiner. Det vi investorer skal ha betalt for er å stille vår kapital til rådighet gjennom årelange utviklingsløp. Så argumentet ditt er ikke gyldig. Får Vaccibody et eller flere produkter godkjent vil prisen selvsagt bli en funksjon av klinisk nytte og totale utviklingskostnader, samt å gi investorer en ok ROI.

Investor; tror ikke jeg er enig med deg her, men nok om det siden jeg har solgt meg ut.

Mitt hovedargument med å selge meg ut var prisingen som synes å være litt hinsides relatert til noen sammenlignbare biotek-selskaper på OB. Og det kan være interessant å høre hva du som en seriøs investor og debatant mener i den sammenheng?

FYI - Utenom børs ble det visstnok omsatt aksjer i Vaccibody for over 12 millioner på 48,- som er ATH for den aksjen. Men det er jo både en kjøper og selger side i alle disse transaksjonene, i motsetning til ved emisjoner som Ultimovacs hvor det skal trykkes nye aksjer. Så hva vet vi egentlig om flyten i disse aksjene?

2 Likes

Arctic meglerne er svært gunstig for aksjonærene i Vaccibody :ok_hand::smiley: Skal man kjøpe så for man klar beskjed at det ikke eksisterer selgere under sist omsatt kurs.
La ut en salgsordre på 41 kroner for en stund siden. Etter et par uker gikk den igjennom på 44 kroner :joy::see_no_evil:

Gir ikke fem flate øre for hva de aksjene ville vært verd på børsen i morgen. :stuck_out_tongue:

Men bra at de kan omsettes på fine priser.

1 Like

Kursutviklingen er ekstrem ja. Må innrømme at det hadde vært artig og sett hvem som presser prisene oppover. Det er jo bra for gamle aksjonærer, men å pumpe prisene opp for mye før en eventuell IPO er ikke bra. Da blir det fort gjort å selge og kursen havner i en negativ spiral…

Ihvertfall Haudemann kan du være brennsikker hadde dumpet alt fortere enn du kan stave “Spetalen”

Mistenker at Sarsia Seed begynner å bli klar for en exit og. De har vel et fond å gjøre opp.

image

Er jo det jeg også har tenkt, samtidig så sitter han jo i styret. Men han bryr seg vel lite om det kanskje? Han pleier jo ikke å være lenge i børsnotert-biotek.

Resultater fra en konkurrent innen neo-antigen feltet. Det er positivt for Vaccibody at flere aktører kan vise at denne strategien har noe for seg:

Gir de her en lik vaksine til alle pasienter eller er denne person-tilpasset?

Den er person-tilpasset.
" To produce its vaccine, Neon first determines the genome sequences of tumor cells, identifying all of the mutant molecules they produce and dangle from their surface. These dangling molecules are antigens, and because they are the products of new, cancer-related mutations they’re called neoantigens. Injecting patients with millions of copies of the neoantigens should, in theory, trigger the immune system to produce T cells that attack the neoantigens and therefore the tumor.

Since vaccines can’t be packed with an infinite number of neoantigens, Neon has to make choices. One of the melanoma patients in its study had 50 neoantigens; another had more than 8,000. “You have to pick a needle in a haystack,” Neon CEO Hugh O’Dowd told STAT ahead of the announcement — or, more precisely, 30 needles, the number of neoantigens in its vaccine. “Not all neoantigens are created equal.”

To choose those most likely to draft effective T cells, Neon has developed an algorithm that scores them, said Dr. Richard Gaynor, president of R&D: “If you have 50 mutations you have a tough time getting 30 really good neoantigens. If you have 8,000 it’s a piece of cake” because the algorithm has so many to choose from."

1 Like

Står seg her inne og :slight_smile:

2Q rapporten ble lagt ut her den 14.8 for de som er interessert:
http://www.vaccibody.com/quarterly-report-2019-q2/

https://m.medwatch.dk/article/11580619

VACCIBODY ANNOUNCES MARTIN BONDE TO STEP DOWN AS CHIEF EXECUTIVE OFFICER, MICHAEL ENGSIG TO TAKE OVER

Oslo, August 28. 2019 – Vaccibody AS, a leading biopharmaceutical company dedicated to developing novel individualized cancer vaccine therapies, announces Martin Bonde will step down as Chief Executive Officer, with effect from September 1st. To ensure a smooth transitioning, Martin Bonde has agreed to be available to the company as needed until the end of November 2019.

Furthermore, Michael Engsig, who recently joined the company as the Chief Operating Officer (COO), is promoted to the position of Chief Executive Officer, from the same date.

I sin avskjedmelding sier Bonde at Vaccibody er verdt nær 300 Mill Euro.

Håper han får rett og ikke Mr.Market høvler over denne også. Det har vært et bra bingotech lodd til nå :cowboy_hat_face:

Må være tøft og ta over i dette selskapet som ny CEO. Kursen er pumpet opp 40 gangern på et unotert marked via Arctic siden 2015. Ny Ceo og snart børsnotering, så kan han fort bli utpekt som en syndebukk ved kursfall og aksjonærer kan fort si “alt var mye bedre når Bonde styrte selskapet”.