Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Velodyne Lidar (VLDR) (GRAF)

Spekulativt play på en SPAC med ticker GRAF, som sikter på å merge med Velodyne, som hvis dealen går gjennom blir første børsnoterte Lidar-selskap.

https://www.bizjournals.com/sanjose/news/2019/06/24/velodyne-lidar-ipo-david-hall.html

Dette var en aksje jeg opprinnelig kjøpte litt bare av ren kjedsomhet fordi den ble omtalt i en NEL-tråd, da var GRAF ryktet til å skulle merge med PureCycle som er et Quantafuel lignende selskap.

Men jeg må si Velodyne høres enda mer spennende ut som et slags RobinHood play.

Har ikke full oversikt enda på hvordan GRAF aksjen nå er priset ift eierandelen GRAF-aksjonærer ska få i det mergede selskapet.

Litt interessant move i det siste, men på fryktelig lavt volum

GRAF BABY GRAF! Nå begynner det å flytte på seg før merger. :slight_smile: Angrer på at jeg ikke kjøpte mere - blir mere på neste dipp.

Edit: fuck it, hvem vet om det kommer dipp. Kjøper mere.

https://finance.yahoo.com/news/graf-industrial-corp-announces-special-214300464.html

Graf Industrial Corp. Announces Special Meeting Date to Approve Proposed Business Combination with Velodyne and Move to Nasdaq

Noen som har erfaring med dette?
Er det en type «emisjon» satt til «fair price». Isåfall, kan disse trades i markedet med en gang de er sluppet?
Hvordan pleier disse å påvirke prisen?

Noen av spørsmålene dine er kanskje generelle, men kjør på :slight_smile:

Jeg har ikke helt spikret modellen enda.

SPACen tar med penger og evt ekspertise inn, mens det andre selskapet har med et produkt, så da må det jo bli en fordelingsnøkkel der av hvilke verdier som tilfaller hvilke investorer

1 Like

Ser jeg har fått en del meldinger ifht. eventet i DNB postkassen.
Eier du fortsatt aksjene i denne, og har du tatt en titt på meldingene?

Event: Detachment.

Edit:
Det viser seg at det var et tilbud om å innløse underliggende aksjer til en kurs på ca USD 10,24 per aksje, noe som er langt under markedskurs.

Noen som eier denne og har fått informasjon ifht. merge vote?
Dagen i dag er vel siste dag, før møtet i morgen.

Da trader denne under ny ticker. Jeg lurer på om det ble litt rot i systemene i går som gjorde at de ble masse rar handling.

Jeg er på kjøperen om jeg kan få den rundt 20.

image

1 Like

Fantastisk selskap, blir spennende å følge med på denne!
Spent på når større fond tenker å posisjonere seg. Slik jeg forstår det så må det vel vektes opp ifht. indexfond. Så denne følges med argusøyne. :smiley:

Hadde ikke anledning til å følge med i dag, så her slapp jeg å gå på en kjempeblemme. Raste fra 20 til 17 på et blunk i dag

image

Stikkordet er PIPE investorer virker det som

https://stocktwits.com/symbol/VLDR

1 Like

28 dollar pricetarget og outperform! :slight_smile:

"I also added to a position to Velodyne (VLDR) , which was a SPAC that just completed its merger Wednesday. The stock sold off substantially in part due to the chaos created when a ticker symbol is changed and also on locked shares being freed up for sale.

Thursday morning Baird initiated VLDR with an “outperform” and a $28 target. The analyst noted “strong engagements” with Tesla (TSLA) as well as a strong pipeline"

" Velodyne Plummets, but Baird Says Self-Driving Car Stock Could Rise 50% - first buy rating"

Tanker om chartet og inngang?
Jeg håper og tror at analysene kan gi litt luft under vingene, samt at fond tar unna PIPE aksjene (for de som skal ut kortsiktig).

Ligger jo en del støtte i området her den er nå, jeg planlegger å vekte opp mere skulle den holde seg her/bevege seg oppover. Jim Cramer & CO kan også være en influenser, samt at den kan ri på Tesla fremtidshype… Håper også selskapet blir å være aktive ifht. meldinger.

Teknologien og selskapet i seg selv er det ingenting å utsette på (annet enn at det er relativt ukjent teknologi ikke alle forstår seg på).
Så har man selvfølgelig usikker macro i tillegg, som påvirker kortsiktig. Uheldig tidspunkt for merger vil jeg si… :slight_smile:

Prøver meg med en entry her, jeg var jo inn i graf på 11 og ut på 16 før den tok av så har litt å gå på.

1 Like

Holder du fortsatt denne? Tanker? 2 buy ratings på over 20 dollar nå.

Den fant jo 200 MA nå og har dobbel bunn for året. Spent på om den holder seg her.
Pipe kjøpte vel på 10 dollar så disse er vel trolig ute. Spørs om det også er krampetrekninger på gang fra folk som får helt panikk og selger seg ut.

Warrants nå er vel også nå ikke særlig aktuelt: 11,5$+ 5$ for en 13$ aksje? Er det noe jeg misser?

05.11 har de earnings, intill de har vel en periode de ikke kan uttale seg før de har sluppet tall?

" With an IPO , the quiet period stretches from the time a company files registration paperwork with U.S. regulators through the 40 days after the stock starts trading. With publicly-traded companies, the quiet period is a reference to the four weeks before the end of the business quarter"

Er overrrasket over hvor svak den er, men har kjøpt på bunnen i dag,

Knapt nok mulig å få et svakere chart enn det her

1 Like

Haha hva faen har jeg kjøpt, denne gir uttrykket taken to the wood shed en helt ny betydning