Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verdensrommet: Teleskop, UAP og småprat

Hvis det ikke har vært et BB trenger det ikke være et sentrum. Det kan være «uendelig»

Ok, men da finner du ikke tomrommet ditt i sentrum heller :slight_smile:

1 Like

Akkurat. Jeg tenker at tomrommet bare ville vært hvis det har vært et sentrum og et BB.

Ja, men det er jo ikke noe sentrum hvis det har vært BB :slight_smile: Så det fortsatt et paradoks der :slight_smile:

1 Like

Burde det ikke vært et sentrum som all materie fjerner seg fra? (I alle retninger fra BB)

Nei. (Ja, vet det er rart å forestille seg)

Sjekk litt her (første linken som dukka opp)

https://www.livescience.com/62547-what-is-center-of-universe.html

1 Like

Kult :blush: Akkurat noe slikt jeg lette etter. Skal studere den :+1:

1 Like

Tusen takk for link. Det er jeg som har tenkt feil om hva BB var. Ikke at det er så lett å forstå likevel, men :relaxed:

Denne var bra:

The universe, in fact, has no center. Ever since the Big Bang 13.7 billion years ago, the universe has been expanding. But despite its name, the Big Bang wasn’t an explosion that burst outward from a central point of detonation. The universe started out extremely compact and tiny. Then every point in the universe expanded equally, and that continues today. And so, without any point of origin, the universe has no center.

Da hadde jeg forsåget litt rett :rofl:
Det har ikke vært en eksplosjon fra et sentralt punkt.

Litt klokere hver dag :+1::blush:

1 Like

Her har du forøvrig et “bilde” av BB, eller nesten, det er tre-fire hundre tusen år etter, -men nærme nok.

Det kan du “se” uansett hvor du titter på himmelen :slight_smile: Det ble forøvrig oppdaget ved en tilfeldighet av et par gutter, som senere fikk nobelpris for denne oppdagelsen :slight_smile:

Ganske kult, og ganske sjukt :wink:

3 Likes
3 Likes
1 Like
3 Likes

Går dette an å se fra Norge?

(Er vel skyer uansett da)

3 Likes

Åja haha, uansett søren?

:man_shrugging: om denne artikkelen er ment for KUN americanere…eller om hvis vi prøver å titte mot øst om kvelden,-så kan det funke,norge er jo “nesten” på samme høydegrader som USA? :sweat_smile:

Lurte på det samme i dag!!

Det ble suksess! :smiley: :+1:

3 Likes
4 Likes

“Dette er bare begynnelsen…” :smiley:

2 Likes