Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verium Mining

Ja det stemmer, du kan importere denne key’en i en “ny” wallet og den vil da gjenopprette din nåværende wallet og du har alle dine transaksjoner igjen. Det er litt derfor det er anbefalt å skrive denne ned og ikke oppbevare den digitalt, og hvis man har store summer på det ville jeg hatt det på minst to forskjellige fysiske steder i tilfelle brann osv.

Eller lagret digitalt i en skytjeneste med 2 factor innlogging :slight_smile: som f.eks. Onedrive/onenote. Men sikkert lurt å skrive den ned også ja

Jeg forsøkte dette nå med en tidligere vericoin privat adressen (uten vericoin på), men virker som at denne da bare la seg til i tillegg til den allerede private adressen den allerede hadde opprettet ved installasjon (hadde ingen wallet.dat fil å importere). Har egentlig ingen betydning siden jeg ikke har noe coins på den, bruker bare den nye nå, men ønsker bare å vite hvordan dette fungerer.
Så jeg kan da ikke erstatte den private adressen jeg fikk tildelt med ny installasjon av Vericoin med tilhørende wallet, men den kan addes inn likevel for å få tilgang til transaksjonene?

Jeg har ikke prøvd dette selv, men leste fra en tråd at private key brukes slik. Jeg skumleste litt gjennom kildekoden og ser at det er både en walletdb og en wallet. Det ser da ut slik at vericoin/verium-wallet kan ha flere walleter samtidig i klienten. Man kan også bruke key-en på tvers av verium og vericoin - https://www.reddit.com/r/vericoin/comments/7lbs2c/i_just_sent_vericoin_to_verium_address/

Har ganske enkelt tilgang til en god del servere med litt eldre hardware, xeon med 32-64 cores pr server. Og kan leie ut disse til en helt ok pris inkl drift av miningdelen osv. De ligger stort sett på 6-7KH/m hver

Fikk fart på CPU`en min så ligger på 2550 H/m og fikk mine første Verium etter bare 48 timer.

1 Like

Wow det var bra!

1 Like

@Forc vil du oppdatere invite liken til slack til http://slack.vericoin.info/
I tillegg kan du gjerne legge til linken til Telegram-gruppen: https://t.me/VeriCoinandVerium

Har gått opp fra 0,5% fee rate til 1% på beertendr. Er det normalt? Har vært der i bare noen få uker

Takker, oppdaterte førstepost.

Noen som har en kokebokoppskrift for hvordan man går fra Verium til penger på konto?

vrm wallet => bittrex => selg til btc => overfør til kraken => bankoverføring til konto

Eventuelt selg det du har med Vipps betaling.

1 Like

Kan evt anbefale bitmynt.no som en langt raskere løsning for å få NOK på konto fra BTC. Sturle er absolutt pålitelig.

Gjelder forsåvidt også for å raskt kjøpe BTC.

1 Like

Setter i gang en del nye miners i kveld, satser på å nå 1KH/s iløpet av dagen. Bra profittmargin på disse med dagens kurs, kan selvsagt backfire tho.

3 Likes

Ref. slacken til Vericoin/Verium ble denne releaset.

http://hashcomp.lls-technik.com/

Hvis det er slik at jeg bare betaler deg for at du gjør jobben, at jeg mer eller mindre ikke må jobbe for det, så er det aktuelt! Da får jeg kanskje opp interessen for mining. Synes det virker lit komplisert.

Når det er sagt har jeg en iMac som ikke brukes så ofte - kunne jeg latt den stå og gå med litt mining i en pool?

Ja, det er planen isåfall, men har det litt på vent nå da kursøkningen har ført til en betraktelig økning i antall miners der ute, så jeg må regne litt videre på det. Hvis jeg skal tilby noe slikt ønsker jeg jo at det er profitabelt for de som slenger seg på, kjedelig å ende med kraftig minus for alle hver mnd pga difficulty som øker rimelig brått akkurat nå. All krypto har jo selvsagt en risiko, men hvis det øker i samme tempo som det har gjort de siste dagene er det fort lite poeng, med mindre man satser på å bare beholde alt som er minet og satser på kursøkning i fremtiden.

1 Like

Har minet en stund men fremdeles ikke funnet noe, vet det er lav sannsynlighet, men jeg er ikke så veldig seriøs. Efter pump n dumpen har det blir mange flere miners (dessverre) og vanskeligheten har gått en del opp. Mulig det jevner seg ut litt men har vel mine tvil. Verium er vel på vei “inn”.

Miner du solo? I så fall bør du kanskje prøve en pool for å få steady income.

Miner solo ja, Har vurdert en pool og det blir vel mer og mer aktuelt nå som difficulty har økt.