Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Verium Mining

Jeg miner I pool og er veldig fornøyd med det.

jeg har 2 i7 PCer som har minet en stund og sta som jeg er så vil jeg ha minst en block før jeg går over til pool. :stuck_out_tongue:

Hehe du finner nok en blokk til slutt :slight_smile:

I sommer fant jeg 3 blokker ila. en uke. med en i7.
Ting har endret seg litt, nå miner jeg i pool og det er såvidt det renner inn vrm.

Hvis jeg skal mine i pool, må jeg kjøre et annet program da? Eller er det noe sted i Verium Vault jeg kan sette det opp?

Du kan legge inn pool addressen i verium.conf filen, om jeg har forstått det rett.

Folkens: I pool, da er det bare pool addressen som skal ligge i verium.conf ?

Nei, bruk en egen miner som feks. Denne:
https://github.com/fireworm71/veriumMiner/releases/download/v1.3/cpuminer_windows_x64_O2.zip
Så endrer du .bat filen med din poolinformasjon.

Hvor kraftig maskin bør man ha for å drive solomining?

Ah, ignorèr min forrige post. :slight_smile:

Windows defender fjernet CPUminer. Det var visst malware. Er dette OK software å kjøre?

Jeg kjørte den på laptopen og la inn en exception i Windows defender for cpuminer.exe. Da får du kjørt den.

Men er det malware?

Den som @Mat linket er ikke malware. Men viktig at du laster ned fra github og ikke noe random download sted, ergo, den som Mat linket er så trygg som den kan få blitt.

Dette her gir en liten ytelsesforbedring på fireworm mineren.

Hei, noen som har noen råd å komme med når det kommer til VRM mining? Etter det jeg kan finne ut er det mange som sverger til en masse Odroid XU4 `s.

Jeg har ingen erfaring hverken med data eller mining, men ble bitt av basillen da jeg satte igang poolmining med husets 4 laptops :stuck_out_tongue:
Jeg søkte litt rundt, og bestillte 4 raspberrie pi3 og 4 odroid xu4 med litt tilbehør, for å se om jeg fikk til å sette de opp med OS og miner.

Jag kör pool https://vrm.mining-pool.ovh/index.php
ska man köra själv ska du nog upp i en 5000 H/m .

Jag kör odroid xu4, den ger 2-3 kr om dagen. 0.02-0.03 VRM
och drar 20 w dvs 0.5 kwh per dag
Värmer gott huset så här på vintern

1 Like

JA må ikke glemme at mining også er en grei varmekilde på vinteren :slight_smile:

Skal man kjøpe dedikert hw til å cpumine med bør man nok enten kjøpe Odroids eller brukte servere. For min del bruker jeg maskiner jeg allerde har og som uansett står på, da er det mye bedre at de står å jobber på 90% og tjener penger enn og idle.

EDIT: Og som Atlebassen sier så gjør det jo ingenting at de bruker strøm når man uansett ville brukt strøm på panelovner etc.

Nej Köper man ny Odroid för 1000 så tar det 300 dagar att BE, men jag köper begagnad så fort jag ser, typ 4-500 kr :slight_smile: