Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vestas Wind Systems (VWS.CO)

Starter en tråd om Vestas Wind Systems A\u002FS (VWS.CO) siden en del har den i favoritt-listen eller i porteføljen sin :slight_smile:

Vestas Wind Systems A/S develops, manufactures, sells, and services wind turbines worldwide. The company operates in two segments, Power solutions and Service.

The Project segment sells wind power plants, wind turbines, etc. The Service segment engages in the sale of service contracts, spare parts, and related activities.

The company was founded in 1898 and is headquartered in Aarhus, Denmark.

La oss starte diskusjonen! @FHvarde @sjoske @solenergi @VargVemund @pdx

2 Likes

Kjøpte litt Vestas idag etter positiv analyse fra Pareto:

Tror denne kan gå en del fremover. Vestas er forøvrig en av mine gamle trading favoritter i sammen med REC, som gikk som en kule for en tid tilbake…

Vestas/CFO: Vækst og prognose sender stærkt signal til markedet

Vestas sender et stærkt signal til markedet med sin udvikling i andet kvartal og relanceringen af forventningerne til 2020.

Det mener vindmølleproducentens finansdirektør, Marika Fredriksson, i et interview med Ritzau Finans.

  • Vi er ekstremt glade for vores performance i betragtning af omstændighederne i et globalt miljø påvirket af covid-19, siger Marika Fredriksson.

Hun fremhæver, at Vestas i andet kvartal har formået at løfte sin omsætning med 67 pct. fra samme periode sidste år til godt 3,5 mia. euro.

Det var langt over analytikernes forventninger på rundt regnet 2,6 mia. euro.

  • I forhold til, hvad vi har leveret til kunderne, så vil jeg sige, at det er en rigtig stærk udvikling. Samtidig er vi også i stand til at genindføre vores prognose for hele året, påpeger Marika Fredriksson.

Forventningerne til 2020 har været suspenderet siden april, men Vestas gentager i halvårsregnskabet den oprindelige omsætningsforventning for hele året på 14-15 mia. euro.

Forventningerne til EBIT-marginen er imidlertid justeret ned til 5-7 pct. fra 7-9 pct., som var prognosen før suspenderingen.

  • Jeg vil sige, at det er et meget stærkt signal til markedet, så overordnet set er jeg meget glad for udviklingen og hvad organisationen har kunnet klare under omstændigheder som disse, siger Marika Fredriksson om udviklingen i andet kvartal.

/ritzau/FINANS

Flemming Thestrup Andersen

Bra stigning i Vestas idag, nesten 10 prosent:

Passer bra i fravær av Brandeggens Obs varsel…