Kommer vel an pa tidsperioden du ser på. Syns den gar laget en solid bunn på 23.5 og etter det gradvis høyere bunner og topper.
Flørter med 28 nå. Kanskje flere som innser at 12% på 13 uker er gull og at bivirkningsprofil kan bli bedre i fase 3.
Viking +12% idag.
Etter at Metsera idag ble kjøpt av Pfizer, spekuleres det nå i at Viking er neste oppkjøpskandidat. Nye +5% idag.
Nyheten om at Pfizer har kjøpt Metsera gir et tydelig signal om verdien i vekttap og GLP1 sektoren og det er naturlig at markedet nå spekulerer i at Viking kan bli neste oppkjøpskandidat. Dette forklarer dagens kursoppgang på omtrent 5 %. Slike spekulasjoner fungerer som en kortsiktig katalysator, men det er viktig å huske at det ikke er noen garanti for at et oppkjøp vil skje.
Vikings pipeline spesielt VK2735 i fase 2 har vist lovende resultater med gjennomsnittlig vekttap over 12 %, men omtrent 20 % av deltakerne opplevde bivirkninger som førte til avbrudd. Dette betyr at klinisk og regulatorisk risiko fortsatt eksisterer. Samtidig har selskapet en solid kontantbeholdning og produksjonskapasitet som gjør bolaget i stand til å fortsette utviklingen og samtidig tiltrekke seg strategiske muligheter.
Konsekvensen er at dagens oppgang primært reflekterer markedsreaksjon på sektorlogikk og oppkjøpspotensial mens den langsiktige verdien fortsatt vil være avhengig av kliniske resultater, regulatorisk fremdrift og kommersiell utvikling. Nyheten er derfor positiv som kortsiktig trigger, men fundamentale faktorer avgjør den reelle verdien på lengre sikt. Tungt investert.
Snakkker du om deg selv der? Du uttalte deg tidligere ikke så positivt om caset.
Gikk 6,7% idag, riktignok etter kraftig fall i går.
Hentet fra et annet forum. @savepig eller andre guruer på TA må gjerne kommentere.
Short rapporteres til 27 mill aksjer ennå, dvs 24% av aksjekapitalen. Det er ikke opplyst i kilden fra samme forum som over om dette er kun rapportert short eller totalt.
Kilde: Stocktwits
Aldri vært negativ. Kun realist. Ja jeg har en pen sum i selskapet.
Jeg bruker ikke så mye tid på sånne short term candlestick patterns egentlig, ser på trend, støttenivåer og volum+momentum. Så om noe, så er bullish hammer et candlestick jeg liker å se.
https://www.chartmill.com/documentation/technical-analysis/candlestick-patterns/193-The-Bullish-Hammer-Candlestick-Pattern-Definition
Er ikke noe chart jeg kjøper det her for å si det sånn
Kan sammenligne med chartet til genmab f.eks:
Det finnes en million ulike strategier i aksjemarkedet også på teknisk analyse. Det som vel er etablert som noe som kan gi kjøps og salgssignaler er motstand og støtter. Den har tatt i mot og reagert kraftig opp to gange rpå lav 23, så det bør nå være et bra gulv framover. Og samtidig virker 28 å være en motstand. Så man kan vel trygt si den trader innen for den range. Brudd over eller under noen av de nivåene kan jo være verdt å følge med for de som bryr seg om sånt. For egen del er jeg mer opptatt av det fundamentale og det er intakt.
brutt motstand idag, siste 28,67
31,79.
Ingen som følger her?
TBH har jeg ikke hatt tid til å følge om det er nyheter eller kun spekulasjon som driver den idag. Om andre har info så er det verdsatt.
Virker som om den er opp fordi en konkurrent feilet i et studie.
More to follow…
Anbefaler alle som har tid a lese 14A dokumentet. Fascinerende å se hvor stor interesse og hvor mange diskusjoner som pågikk parallelt. 7 ulike selskaper var i dialog om oppkjøp.
“Between 2024 and September 2025, Metsera engaged in discussions regarding strategic transactions with several potential strategic partners and
acquirers, including Pfizer and six other major biopharmaceuticals companies referred to as Party 1, Party 2, Party 3, Party 4, Party 5 and Party 6. In
connection with these discussions, Metsera first entered into confidentiality agreements with Pfizer on April 22, 2024, Party 1 on January 15, 2025,
Party 2 on October 10, 2024, Party 3 on April 16, 2025, Party 4 on September 15, 2025, Party 5 on April 23, 2025 and Party 6 on December 12, 202”
Party 1 var svært nære å få tilslaget, var med helt til samme kveld styret godkjente Pfizer budet. Så det sitter en forsmådd beiler et sted med tørt krutt
…
Det er naturlig å se for seg at Viking har minst like mange pågående dialoger og tenker dette er årsaken til oppgangen vi har sett de siste dager.
Fortsetter min monolog her.
33.71 + 7% as we speak.
Men her på berget er man kun interessert i feilede biotechs som pcib, oncin, targovax og min tidligere favoritt Vaccibody?
Og hvor ble det av @roc egentlig?
Jeg solgte meg ut av VKTX på forrige topp, dvs i 2024
Synes obesity blir litt for crowded for meg
Den ser definitivt sunnere ut igjen nå, banket seg over 200 dagers snitt
Det jeg spesielt merker meg er at den faktisk satte en solid higher low på enormt volum da den falt sist.
Ca 24 var et veldig veikt mulig støttenivå før det (kun et par touch i mars og juni), nå er det veldig sterkt, spesielt om det blir bekreftet en gang eller den får litt mer volum inn på dette nivået.
God timing! Sjanse for ny god timing nå…
Var bare en ren spekulasjon på at read out på studien skulle være positiv, så var bare en gamble og derfor salg rett etterpå. Biotek faller jo som oftest etter slike oppturer.
VKTX er jo blitt betydelig billigere nå, men jeg vet ikke hvordan deres substans måler opp mot alle de andre og spesielt de nye som kommer.
Er mange i dette spacet nå.