Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Viking Therapeutics

Jeg bruker ikke så mye tid på sånne short term candlestick patterns egentlig, ser på trend, støttenivåer og volum+momentum. Så om noe, så er bullish hammer et candlestick jeg liker å se.
https://www.chartmill.com/documentation/technical-analysis/candlestick-patterns/193-The-Bullish-Hammer-Candlestick-Pattern-Definition

Er ikke noe chart jeg kjøper det her for å si det sånn

Kan sammenligne med chartet til genmab f.eks:

1 Like

Det finnes en million ulike strategier i aksjemarkedet også på teknisk analyse. Det som vel er etablert som noe som kan gi kjøps og salgssignaler er motstand og støtter. Den har tatt i mot og reagert kraftig opp to gange rpå lav 23, så det bør nå være et bra gulv framover. Og samtidig virker 28 å være en motstand. Så man kan vel trygt si den trader innen for den range. Brudd over eller under noen av de nivåene kan jo være verdt å følge med for de som bryr seg om sånt. For egen del er jeg mer opptatt av det fundamentale og det er intakt.

brutt motstand idag, siste 28,67

Gap fill?

Hentet fra stocktwits

31,79.

Ingen som følger her?

TBH har jeg ikke hatt tid til å følge om det er nyheter eller kun spekulasjon som driver den idag. Om andre har info så er det verdsatt.

Virker som om den er opp fordi en konkurrent feilet i et studie.

More to follow…

Kilde;: JP Morgan

Anbefaler alle som har tid a lese 14A dokumentet. Fascinerende å se hvor stor interesse og hvor mange diskusjoner som pågikk parallelt. 7 ulike selskaper var i dialog om oppkjøp.

“Between 2024 and September 2025, Metsera engaged in discussions regarding strategic transactions with several potential strategic partners and
acquirers, including Pfizer and six other major biopharmaceuticals companies referred to as Party 1, Party 2, Party 3, Party 4, Party 5 and Party 6. In
connection with these discussions, Metsera first entered into confidentiality agreements with Pfizer on April 22, 2024, Party 1 on January 15, 2025,
Party 2 on October 10, 2024, Party 3 on April 16, 2025, Party 4 on September 15, 2025, Party 5 on April 23, 2025 and Party 6 on December 12, 202”

Party 1 var svært nære å få tilslaget, var med helt til samme kveld styret godkjente Pfizer budet. Så det sitter en forsmådd beiler et sted med tørt krutt

Det er naturlig å se for seg at Viking har minst like mange pågående dialoger og tenker dette er årsaken til oppgangen vi har sett de siste dager.

2 Likes

Fortsetter min monolog her.

33.71 + 7% as we speak.

Men her på berget er man kun interessert i feilede biotechs som pcib, oncin, targovax og min tidligere favoritt Vaccibody?

Og hvor ble det av @roc egentlig?

1 Like

Jeg solgte meg ut av VKTX på forrige topp, dvs i 2024 :joy:

Synes obesity blir litt for crowded for meg

2 Likes

Den ser definitivt sunnere ut igjen nå, banket seg over 200 dagers snitt

Det jeg spesielt merker meg er at den faktisk satte en solid higher low på enormt volum da den falt sist.

Ca 24 var et veldig veikt mulig støttenivå før det (kun et par touch i mars og juni), nå er det veldig sterkt, spesielt om det blir bekreftet en gang eller den får litt mer volum inn på dette nivået.

1 Like

God timing! Sjanse for ny god timing nå…

Var bare en ren spekulasjon på at read out på studien skulle være positiv, så var bare en gamble og derfor salg rett etterpå. Biotek faller jo som oftest etter slike oppturer.

VKTX er jo blitt betydelig billigere nå, men jeg vet ikke hvordan deres substans måler opp mot alle de andre og spesielt de nye som kommer.

Er mange i dette spacet nå.

3 Likes

Det er ikke så mange som har et produkt i fase 3 ennå. De er ikke først, men heller ikke sist i køen. Du la vel selv opp et slide på biotektråden var det vel som viste at mange av de store big pharmas feks AbbVie mangler sen-fase produkter innenfor segmentet.

Se forøvrig det om Metsera sin 14A filing ovenfor. At spacet er hot kan det ikke herske noen tvil om.

Spørsmålet er bare hvem som vil kjøpe hva.

Pfizer ser åpenbart ut til å tro at de burde ha drugs som distingverer seg fra det som allerede er på markedet. For det er det de kjøpte med Metsera.

Føler egentlig det er to hovedcamps i fedmemarkedet: De som tenker at drugs som ikke skiller seg fra andre nevneverdig fra det som allerede er på markedet (f.eks vk2735 og tirsepatide) vil ha en fair sjanse til å kapre markedesandeler, og de som tenker det motsatt, altså at ethvert nytt produkt må ha en eller annen distingverende kvalitet for å ha en fair shot.

Edit: Jeg mente vel “differensierer” her tror jeg, og ikke “distingverer” #dorskspråkråd

1 Like

Uansett markedet virker å tro på at Viking er en kandidat. 35 nå

1 Like

Er dette dagen da shorten virkelig kjenner det brenner under beina. Premarket 36.30.

Fortsatt rundt 25-30% short!

Den shorten satt stort sett med hele veien opp til over $40 før Oral-crashet for et par måneder siden. Føles litt som det er “long” shorts. Hvis det er en greie da (var ihvertfall litt gøy å skrive…) Altså, det jeg antar er vel at shortere på sikt tenker at Viking ikke kommer til å klare å bli kjøpt opp eller få noe vettig markedspenetrasjon. Vil jo ikke være første gangen noen lager et helt greit produkt men failer pga andre faktorer.

2 Likes

+8.7% pre-market etter lovende Q3 rapport. Bla rapportert om rask rekruttering i fase 3 studie.

Ja sterk respons i markedet. Heldigvis ikke på grunn av rykter eller konkurrentfeil denne gangen, men på konkret progresjon i fase 3 løpet for VK2735 :+1: