Sent men godt!
Kamskjell med hollandaise (som sprakk i siste sekund)
Entrecôte i pizzagrill!
Og karamellisert småløk, rødvin-/balsamicosaus, jordskokkspuree og en deilig Rioja anno 2008.
Sent men godt!
Kamskjell med hollandaise (som sprakk i siste sekund)
Entrecôte i pizzagrill!
Og karamellisert småløk, rødvin-/balsamicosaus, jordskokkspuree og en deilig Rioja anno 2008.
Gött!!
Siste anbefalingen jeg fikk på polet var en portugisisk rødvin. Hadde den til grillmat i sommer, og har siden kjøpt den om jeg skulle ha noe rødt kjøtt.
Absolutt verdt et forsøk om noen ønsker å prøve noe fra en av de litt mindre vanlige regionene.
Ellers er også dette en allsidig og fruktig rødvin som funker til det meste:
ikke helt vin men alltid gøy å følge med på disse slippene.
En god Champagne, men jeg synes ikke den kan måle seg mot denne som er en av mine favoritter.
Prøv denne fra England, meget god til 400 kr.
Skal teste.
En Champagne jeg har kjøpt flere ganger, og anbefaler er:
I tillegg synes jeg følgende er veldig god:
Spørs hvordan det kommer til å gå med jakta, med alle de godsakene der
Nytt bekjentskap til lam og biff i kveld. Nyyyydelig vin fra Libanon. Ikke ofte jeg drikker rødvin til 400 kr , men denne var værdt hver krone. Myk som fløyel , med mye smak.
Kan skrive under på at denne er god, finnes i litt rimeligere varianter også.
Viner fra Musar er av mine absolutte favoritter
Glemte å ta bilde av maten i dag, kun av når kjøttet lå på grillen.
Entrecôte i sous vide, etterfulgt av en runde på grillen, bakte poteter gratinert med Comteost, trompetsopp og mirepoix av sellerirot, persillerot, rødløk og hvitløk.
Prøvde med en rimelig Barolo i dag, men trur det var noe galt med den. Skal kjøpe en ny flaske i morgen for å sjekke ut mine mistanker.
Kan anbefale denne champagnen. En vintage(årgang) blanc de blancs(100% chardonnay) til en god pris. God som aperitiff og til mat. Andre som har smakt denne?
Den der har jeg drukket flere flasker av, gått opp 50kr nå men fremdeles verdt pengene.
En annen champagne som er svært god er Pol Roger Brut Vintage 2012 / 2013, den er er endel dyrere, men en sjelden gang må det være lov!