Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vin og mat

Du har helt rett den er veldig god, prøv den med marinert kalkunbryst fra prior. valdorfsalat, fløtegratinerte poteter og en god hjemmelagt lysebrun saus…

2 Likes

Hvor blir det av pétrus bildene?

Har ingen bilde av Petrus, så Maxime får duge

Kjørte denne til kalkunen i kveld. Meget fin!

Har dekantert denne nå, som blir kos utover kvelden.

4 Likes

Ble denne på meg til Kalkun bryst.

2 Likes

Sliter litt med veien videre :star_struck:

5 Likes

Her falt veien videre på den i midten😊
Har ikke smakt den før, så gleder meg til å åpne den.
Godt nyttår, å takk for fine bidrag i denne tråden🥂

1 Like

Segura Viudas er god den til prisen. Prins Albert av Monaco brukte den som aperitiff i bryllupet sitt.

1 Like

Tinder date`n møtte ikke opp så det blir en rolig feiring🥳

Edit:
This Bitch just got laid… :wink:

:boom: GODT NYTTÅR :boom:

7 Likes

4-retters meny i kveld!

Tataki ytrefilet av limousinkveg fra Steinvik Gård, rødløkskompott, grana padanochips og bladpersille.

Sellerirot bresert i kjøttkraft med persillepesto og pinjekjerner.

Dampet torsk med røkt potetpuré, granateple og sprøstekt fenalår. Saus basert på kjøttkraft.

Stekt ytrefilet av limousinkveg, bakt purreløk, soppkrem, mais og sprøtt potetskinn.

Akkompagnert av to viner som satt akkurat, om ikke mer, som de skulle!

29 Likes

Så helt greit ut :yum:

1 Like

Kanonbra innlegg, er du kokk, eller bare lidenskapelig interessert i mat og vin?

1 Like

Ikke kokk nei. Er nok bare over gjennomsnittet interessert i mat og matopplevelser.

5 Likes

Laget en liten treretter i dag.

Kraftsuppe laget på lammenakken som ble servert som hovedrett.

Pannestekt og kaldrøkt sei med hvitløksspinat og sprø “potetfluff”. Saus basert på svart hvitløk.

Braisert og stekt lammenakke med puré av løk og hvitløk, ruccola og stekt sitron.

To viner i dag, og synes disse passet veldig bra, spesielt Musar’en

Edit: Den stekte sitronen gjorde det meste på hovedretten. Bandt retten sammen helt nydelig å fikk vinen til å komme frem.

22 Likes

Fantastisk - og så Musar i tillegg da :trophy:

Ikke mange som vet om at Libanon lager så god rødvin.

2 Likes

Det så nydelig ut :ok_hand:

Den Musaren der fra 2018 har jeg ikke prøvd, den er jo noe hyggeligere priset (230) enn den fra 2013 som jeg har forelsket meg i (420).
Skal absolutt prøve den :slight_smile:

1 Like

Rapporter gjerne tilbake hva du synes! Ser de koster henholdsvis 189 og 369 her i Sverige

1 Like

Hvis noen hadde hatt noen tips på lette rødviner til 300kr ish, tipper jeg av stolen🤩
Edit: Pleid å kjøpe Anthill, men ønsker noe nytt 🥸

1 Like

Musar Jeune er “rimelig” Musar, laget for å gi flere mulighet til æ smake. Fantastisk vin som jeg kjøper ganske ofte. Både til mat og kos.

2 Likes