Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Virtual Reality

interessant

@Onns og andre interesserte i AR/VR: Hva tror du om AR og spesielt next games sine muligheter med Walking Dead:Our World ? Egen tråd på forumet om dette selskapet.

1 Like
3 Likes

Virker interessant! Skulle gjerne sett demoen

Intressant artikel här om hur AR är på väg att snabbare nå en massmarknad än VR.

"The recent big developments in AR threaten to steal VR’s thunder. We are already seeing a bit of an exodus by developers attracted by the lure of scale and the potential for monetization that it brings. Despite VR offering a more complete and compelling trip, the user base for AR is two orders of magnitude higher.

Why invest time and energy into creating something that can be seen by 10 million people, when you can put that same energy (actually, quite a bit less in most cases… AR content tends to be much less complex) into making something for an audience of half a billion? It’s hard to argue with those numbers."

2 Likes

Teorien er at AR kommer først før pendelen svinger over mot VR igjen?

But there’s no replacement for the sheer joy of completely enveloping yourself — head, hands and body — into an experience that takes you to another place. VR enables magical realms that AR can’t, by offering complete escape. The pendulum may swing to AR for a while, but there are so many great use cases for VR that I believe it will have its day again, and the fresh energy that AR brings to the world of immersive computing should give it enough lift to keep VR rolling too.

Jeg tenker at de kan eksistere side om side og egentlig ikke er konkurrenter (dvs at en vinner). Men blir spennende å følge med på dette i årene som kommer.

3 Likes

Google leder nok gankse bra her. Niantic ( et selskap startet av google folk) som står bak Ingress og mer kjente PokemonGo har jo drevet med AR i årevis. Men kult at det blir mer fokus,

er vel hele HTC det er snakk om

Det ser ut til at Google har hanket inn 2000 ansatte fra HTC. HTC skal selv styre på med Vive fremover

“HTC said it will continue with its virtual-reality business centered around its Vive VR headsets.”

Dette ser ut som en spennende Rift/Vive-konkurrent. Med leveringstid i februar 2018 legger de stort press på å få neste generasjon VR ut på markedet.
Vurderer sterkt å oppgradere min Rift, men jeg har fortsatt frem til 3.november før backing-perioden avsluttes. Mulig det kommer info fra Oculus eller HTC innen den tid.

Oppløsningen er forøvrig bedre enn StarVR, nå skal det sies at reell oppløsning er 1440p oppskalert til 2160p (før Pimax 8k X kommer ut).

StarVR har 210 grader FOV mens denne har 200 grader.

De snakker også om at det skal komme Eye tracking-modul, men vet ikke hvordan dette kan sammenlignes med Tobii som StarVR skal bruke.

1 Like

Kanskje ikke den mest sexy løsningen, men kan se for meg at det dekker et behov i underholdningsverden:

AR-briller med teksting

Ting skjer på vr fronten ass. Evig fete våpen også

Fallout 4 VR i morgen i alle fall… nom

NRK slutter med å se på VR og 360 video

https://nrkbeta.no/2018/04/14/nrk-slutter-a-eksperimentere-med-vr-og-360-video/