Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Virtual Reality

1 Like

Nå som Apple skal kaste seg over VR, vil nok hele bransjen få et lite PR-løft. Spennende.

1 Like

Dette sitter meg at konkurransen er veldig hard. Problemet er vel at VR er ikke noe man bruker masse, og da et det vanskelig å selge et dyrt, men bedre produkt.

Despite the drop, however, the Vive is still more expensive than the competition, the Oculus Rift, and the considerably more popular PlayStation VR headset.

Dette kan nok snu hvis det kommer flere gode VR-spill

Blir interessant å se hva som skjer med Enterspace og Imax framover. Har etterhvert fått mer troen på at de som har mulighet heller stikker innom et slikt senter istedenfor å kjøpe VR headset+tilbehør selv. Ser Imax har $15k/uke i revenue på sitt VR senter i LA og det er jo ikke akkurat enorme summer . Jeg har uansett planer om å ta en tur til Stockholm når Enterspace åpner der for å få testet litt selv.

https://uploadvr.com/imax-earnings-call/

2 Likes

Replay value er jo helt klart viktig og det tror jeg kommer etterhvert. Tror uansett at det ikke blir noen store inntekter her før man har mange senter og mer/bedre innhold enn man har i dag.

Jeg synes også at 10MUSD i Dubai er mye og foreløpig vet vi jo lite om avtalen/prosjektet.