Hva baserer du det på?
Selskapet er billig.
-Leverer solide overskudd
-Kjører alltid på full produksjon
-Har over 100 mill i cash som skal finansiere ny fabrikk som er klar innen 2022
-Selskapet betaler utbytte, vil øke med høyere produksjon
-Mcap på 850 mill
-Metformin-forbruket blir ikke mindre fremover og selger som ild i tørt gress uavhengig av corona-situasjonen
-Eps i 2020 vil komme på over 1,5 kroner.
-alt med gambling innen oljederivater er avviklet.
- I mine øyne en veldig trygg investering med betydelig oppside.
Metformin er også potensielt gunstig for personer som ikke har diabetes, men det meste er fortsatt på dyreforsøkstadiet. Hvis metformin kan redusere insidensen av kreft og kardiovaskulære lidelser, blir det iallfall god butikk:+1:
Vistin Pharma ASA: Invitation to Q3 2020 conference call
Vistin Pharma ASA: Third quarter and YTD 2020 financial results
Vistin Pharma ASA: Meldepliktig handel
Noen som har noen tanker å dele om Vistin pharma? Har en del aksjer, men vurderer å vekte meg opp her. Noen som har noen estimat på hva en kan forvente i utbytte fra 2022 og utover?
Skrevet av Norsman, FA
Produksjonen økes fra 3500 MT til 3850MT I Q3 i år. Q2 22 vil første batch fra ny produksjonslinje på ytterligere 3500 MT være i gang. Det betyr da at fabrikken har dobbel produksjonskapasitet på ca. 7000 MT i Q2 22. Salgsvolumet økes da tilsvarende, men produksjons marginene bedres. Bedre inntjening per MT.
EPS i dag ligger på 1,49, så her kan vi se en meget positiv utvikling i aksjen. Og da ligger mine forventninger i gode utbytter som også vil bidra positivt på aksjekursen på sikt. Jeg har en aksjekurs på mellom 33 og 40 i 22, og 38 og 47 i 23 i mine case. Hadde i utgangspunktet en forventet kurs på mellom 18&20 til nyttår basert på EPS, så er ikke så langt unna, gikk bare fortere enn jeg hadde sett for meg, og mellom 20 og 25 i 2021.
Vistin får lite fokus, og Selskapet har heller ikke noe behov for å hausse opp kursen for å kunne låne til produksjonsøkningen da de har cash + en positiv forventet cashflow i uoverskuelig fremtid i et voksende marked. Vistin er etter utbygging 4 største Metformin produsent i verden i et voksende marked på 4-5% i året. Flere metforminprodusenter har gått på en smell med uren metformin, noe som styrker blant annet Vistins posisjon i markedet. Covid situasjonen har satt “lokal” produksjon på kartet, og Vistin er her strategisk godt plassert. Metformin, på grunn av sine gode virkestoffer og pris, har ikke noen konkurrenter i nær fremtid.
Så; dobling i produksjon og salg, 2 til 3 dobling av dagens aksjekurs om 1 til 2 år + utbytte.
Redigert 18.09.2020 kl 17:59
Godt å komme seg ut av 17 kr!
Bare å legge disse aksjene lengst bak i skuffen Her skal det melkes store utbytter,
Clearstream banking øker med nesten 200% og tyskerne har nå 158 000 aksjer. Oppdatert forrige onsdag. Med tanke på at det er få aksjer i omløp kan denne fort stige mye fremover… De har såvidt begynt.
Merkelig at Tekinvestor ikke får news meldingene inn her
Jeg valgte i dag å kjøpe meg inn igjen i Vistin Pharma med følgende begrunnelser:
- Prisen fremstår som gunstig på en sommerstille Oslo Børs
- Produksjonslinje #2 av metformin vil være i drift fra Q2/22 - kapasiteten dobles
- Styret er totalforandret med Brøymer-familiens (Medistim) inntreden og Spetalens innflytelse redusert. Flere styremedlemmer nå med lang bransjeerfaring fra medisin
- Institusjonelle investorer er tunge på eiersiden, som f.eks. Holmen Spesialfond er 3. største eier
- Covid-19 vil styrke “awareness” for medisinsk produksjon i Norge - fabrikken ligger i Kragerø
- Selskapet har p.t. ingen rentebærende gjeld og en solid økonomi
Håper første positive trigger vil være halvårsrapporten 19. august og at det neste året utelukkende vil bli positivt frem mot kapasitetsdoblingen Q2/2022.
Flere som gjør sine vurderinger rundt Vistin?
Bør være obs utfordring med container
Gjerne utdyp
Lack of available containers in Asia, due to increased
export from the region, has short term
significantly increased the freight costs from
China and India (across all businesses and for all
goods). Vistin is also experiencing pressures from
its suppliers with increasing raw materials
prices, driven by higher global demand and
increased raw material prices in general
Hvor fikk du denne informasjonen fra?
Første halvdel av teksten ser ut til å være hentet fra Q1-presentasjonen, men den andre halvdelen ang råvarer finner jeg ikke der.
Derimot står dette som et bullet-punkt på side #11:
“Successful actions have been taken to secure the supply of critical raw materials and to build security stocks during the Covid-19 outbreak”
At fraktindekser og råvarepriser er høye for tiden, regner jeg med vil påvirke all handel og næringsvirksomhet på tvers av landegrenser i en tid fremover.
Til orientering var det tatt fra forrige rapport s.4 under COVID