Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Dette begynner jo å ligne mer på gambling enn noe annet.

Jeg hater å sammenlikne med andre selskap, men se på det slik. SSHIP har vel en større ordrereserve enn NEL? Da mener jeg på faktiske ordre og ikke intensjonsavtaler. Og SSHIP tjener penger.

3 Likes

Da skal vi opp og over dagens high!
Edit: Forsinka aprilsnarr!

Fikk nå testet at stop/loss funket, røk ut på 13,3 med investert, gevinsten får ligge så lenge, godt fornøyd.:slightly_smiling_face:

1 Like

P/E 67 ?
Hvilket geni har regnet ut dette?
App?

Ja, ser ut for at ønsket ditt går i oppfyllelse :wink:
Tror vi ser en korreksjon ned og tetter gap.

Enkel hoderegning sier inntjening etter skatt på ca 40 øre pr aksje i 2019. Mulig litt mer hvis det blir fakturert for de nye prosjektene allerede i 2019.
De gir en PE på 30 påkurs 12.

Hvilke tall har du brukt da? :slight_smile:

Jeg?
Det står i så fall i innlegget over

Du skrev:

Enkel hoderegning sier inntjening etter skatt på ca 40 øre pr aksje i 2019.

Jeg spurte etter regnestykket for å komme fram til 40 øre pr aksje :slight_smile:

40øre pr aksje tilsier samme omsetningsøkning som 2018, som var ca 80MNOK, gitt samme marginer.
Jeg anser egentlig det som et forsiktig estimat.
Ordreboken har økt jevnt og trutt de siste årene, og om vi anser samme effektueringsgrad i 2019 som 18 skulle det gi en omsetningsøkning på 90MNOK, men effektueringsgraden har også økt jevnt og trutt, fra 47% til 64% de siste årene, noe som er naturlig da ettermarkedet/service også øker i takt med installerte enheter. Så egentlig forventer jeg omsetningsvekst godt over 90M, og det forbauser meg ikke om det kan nære seg 150M-200m om de får startet flere MAP prosjekter i år.

Mitt amatør anslag er
oms: 462MNOK
EBIT: 60MNOK
EAT: 44MNOK.

!remindme one year

3 Likes

Tips- må aldri kun se på ordrereserve, men margin på ordrereserven.

Hva mener du? Hvordan vet man marginene på ordrene?

Tok gevinst idag. Synes det har gått litt for sterkt siste uken, kontra “korreksjon” vi så idag.


Mulig scenario.

image
The hero we need. Holder kursen oppe, en aksje av gangen :sweat_smile:

5 Likes

Morro å ha en salgsordre på et par tusen også kjøper en algo kødd 1 aksje

3 Likes

Tok selv gevinst i dag.
Skal sikkert videre opp, men det er aldri feil å ta litt penger av bordet.
Når man har fått 4x på investeringen er det ufattelig deilig å ta 3x av bordet.
1x kjører videre.

3 Likes

Ja, men innerst inne kjenner jeg at det er fryktelig dumt.
Dette selskapet har en unik posisjon for videre vekst…
Mulig jeg ikke tenker klart som følge av oksygenmangel (høydeskrekk).

2 Likes

Hei Konamixx. Hva legger du i “effektueringsgrad” og hvordan beregnes det? Kjenner ikke til uttrykket fra før av.
Personlig tror jeg EAT for 2019 blir rundt 40 MNOK

mvh

Effektueringsgrad er hvor mye av ordboken som blir utføret i neste periode. Dette er jo veldig forenklet da ordrene ofte ligger lenger frem i tid enn et år, men jeg har bare regnet på hvor mye omsetningen utgjør i % av order backlog ved utgangen av foregående år.

3 Likes