Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Takk for denne. Jeg har lurt på hvordan man generelt skal verdsette ordrer som ligger flere år fram i tid, spesielt i selskaper som dette hvor de har ordrereserve i 6-7 år fram i tid.

1 Like

image
Oppdatert topp 20.
Flere letter seg, mens kun en nykommer på listen.

6 Likes

Fra Stocktalk

3 Likes

Måtte se litt på denne teknisk etter å ha sett intervju med CEO på Hegnar TV. Veldig spennende selskap, her har jeg gått glipp av noe! (Til de som foreslår navneendring, jeg er enig. Navnet sier meg ingenting).

Aksjen har jo gått sykt mye allerede men jeg tror det er rom for mer. Ville likevel ha ventet til RSI har roet seg litt mer mtp. inngang. Weekly RSI er fremdeles over 90, noe jeg ikke tror jeg har sett siden Nano gikk til 129 i 2016.

På daily ser det ut som det settes opp et bullflag med target over 20 kr. Tror likevel man bør være ytterst forsiktig med å gå long på disse nivåene med tanke på at RSI er så sykt høy og det nok er rom for en større korreksjon. Det er ikke nevneverdig støtte før på 10.80 og så ned mot 6 kr… :grimacing:

Edit - her er et bearcase scenario på kort sikt:

6 Likes

25/04-2019 19:07:15: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Scanship will apply for transfer of listing from Oslo Axess to Oslo Børs

Måtte vel komme. Kan ikke være habile selskap på access😅 vil dette ha noen effekt på aksjen? Mer volum? Mer attraktiv for større fond?

1 Like

Ja, enkelte fond kan vel ikke investere i selskaper på axess, så kan være positivt dette :slight_smile:

Min personlige erfaring med selskaper som hopper opp en divisjon er heller så som så. Flere som har hatt fin utvikling på Axess som blir rævkjørt når de får opptrykk til tippeligaen på OSE :wink:

2 Likes

SCANSHIP: Sparebank1 nedgraderer aksjen fra nøytral til selg etter den senere tids sterke kursoppgang, kursmålet økes imidlertid kraftig fra NOK 5 til NOK 8,5.

1 Like

Og da var gapet closet.
Edit: Synes foresten det var et konservativt kursmål for aksjen, men men. Muligheter for billigere inngang da.

Nja, må vel ned til 10,8 for å close det helt

Enig… og jeg tror vi skal enda lavere om dette var en parabolic move. Baseline ligger ned mot 6 kr.

NB! Kjenner ikke til selskapet - tolker det bare historisk ifht. hva som skjer etter slike bevegelser.

3 Likes

På samme måte som det er vanskelig å spå hvor en aksje stopper når den går parabolic, er det vanskelig å si når den stopper når det snur iom. at det er mye psykologi innvolvert
Spørs hvem som vinner FOMO eller FOLM

1 Like

Etter parabolic er rundt 70% fall å forvente.

Har du noen link på det tallet?

70% av bevegelsen ja? Eller 70% av kursen?

62-79% er vel det som hevdes og man ser historisk. Regnet ut i fra bevegelsen av parabolic curve.

1 Like

Fra 6,5 til 14,7 -70% av den bevegelsen blir 8,96. Kursmålet er satt til 8,5 hvor det også er en svak, svak teknisk støtte. Interessant :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nei, ikke i farten. Men om du søker litt så finner du både eksempler og studier på dette.

Tror det blir mer riktig å tegne fra 5kr?