Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Fram til 6,5, så har man vel en heller vanlig lineær økning? Tre oppganger med tre konsolideringer?

Ja, godt poeng Christian.

1 Like

Jeg er enig i at den paraboliske bevegelsen først begynner etter 6.50. Derfor jeg sa baseline ligger ned mot 6 kr. Om den korrigerer så mye er som @zappa66 sier vanskelig å si, men man ønsker jo å se en lengre konsolidering istedenfor å prøve å fange kniven i allefall :slight_smile:

30/04-2019 11:32:54: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Annual Report 2018

30/04-2019 12:42:48: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Invitation to 1Q 2019 Trading update on Monday 6 May

02/05-2019 12:15:16: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Notice of Annual General Meeting

Den overshoota mitt target for bearcase scenario for wedgen jeg tegnet opp ganske mye.
Tror ikke korreksjonen på denne er ferdig enda. Lager en lower high nå, om den ikke går høyere, tvilsom siden volumet avtar.

3 Likes

Kan bli en god inngang igjen. Nesten litt synd at det skal dabbe av så fort. Tar vel litt tid for dette å utspille seg. Er vel fortsatt en obskur aksje med kvartalsvis “omsetnings fest”

Kan fort gå videre om q1 oppdateringen leverer. Sikkert noen som spekulerer i det nå. Fra. Årsrapporten kunne man lese at det var 90m ordre inngang i q1, som er grei vekst fra året før.

Ikke umulig… Tenker om den bygger en base her nå og går sideslengs en stund før den skyter fart så vil jeg være tilbøyelig til å kjøpe ved brudd på forrige high. Intil da avventer jeg lavere inngang. Blir interessant å se om den følger mønsteret for en parabolic korreksjon eller om den ikke er ferdig med sin parabolic bevegelse.

1 Like

Weekly, godt mulig støtten og gode kjøp ligger på toppen av den kanalen jeg har tegnet her. Så en range på 8-12 akkurat nå. Stort utfallsrom. Synes ikke jeg ser noen veldig overbevisende signal om at oppgangen er over. Men det må selvsagt litt mer tid til. Verre hvis volumet tørker ut innen en måned etter oppgangen.

1 Like

https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/1920050c-cc6b-4026-aef1-4cec793c9ca9

Q1 update

Rev : 93,3 MNOK
EBITDA: 11,1MNOK

Edit:

Litt ned fra Q4 18 som var 103M rev og 12,2M EBITDA.

2 Likes

Ja, tenker også 8 ned mot 6 kr. Men blir vel en higher low på weekly okke som, og så spørs det om det blir en ny higher high eller lower high?

Ser fremdeles ikke fristende ut… men en tydelig set up her nå.

1 Like

Jeg klarer helt fint å se hvorfor du har tegnet inn toppen av trekanten, men hvor har du bunnen fra, dvs den stigende biten?

Bunnen treffer wicken på forrige low og kanten av dagens candle (som såvidt er synlig).

Men den streken kunne du ha tegnet opp de siste ti dagene med forskjellig vinkel? Så den er null verdt?

1 Like

Forsåvidt kan støttelinja legges litt flere steder. Men det er ikke så viktig i dette tilfellet.

Fortsatt en trekant. om linja i bunn er svakt eller skarpt opp spiller liten trille (den er forsåvidt satt så godt som mulig med start på største candle, med største reaksjon (volumspike) frem til dagens candle. Om du velger å sette på close, så er avsluttningspunktet blir nesten det samme pga den fallende trenden, som er stygg og bratt ennå.

Ikke stø på dette, men formasjonen regnes som en 50/50?
Synes hele setupet ser shait ut på kort sikt, på lengere sikt kan denne oppgangen hinte om at aksjen er sexy. Og skal jeg mene det samme må volumet blir litt jevnere seg og kursen får god støtte på 50/200 snittene.

Hva med noe som dette?

3 Likes

Er ikke helt enig i det. Ja, man kan tegne opp trekanten på mange måter, men jeg har 2 toucher på nedsiden med den tegningen, så jeg synes det er innafor. Den wicken til nedsiden er såpass med volum at den er verdt å ta utgangspunkt i. Her er samme på lavere timeframe:

Du kan sikkert forlenge den bakover og treffe en av candlene bak der også, men jeg synes det er interessant nok å se på hvor kursen treffer bunnen etter opptrenden, som her.

Her er to andre måter å tegne opp trekanten på:

Denne gir klart brudd av trekant - men vi har ikke volumreaksjon på bruddet og vi går sideslengs, så jeg legger mindre vekt på denne måten å tegne på.

Denne har ikke gitt brudd enda, men jeg klarer ikke å fange wicken med bunnlinjen (wicken går gjennom linjen). Jeg tenker at enten tar man utgangspunkt i candle bodies, eller wicks, men ikke mixe og matche. Jeg prøver å forholde meg til det, men arrester meg gjerne dersom jeg gjør det.

5 Likes