Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Fin den, om vi ikke tenker helt likt, så er resultatet det samme. Ikke gjør en dam shit i dette papiret pdd. Er du inne, vent, evt vurder å snike deg ut, er du ute, vent.

Poenget mitt er at den nedre linjen din like gjerne kunne ha blitt tegnet på en av disse måtene:


To touches holder ikke, du må ha tre. Jeg kunne kanskje gått med på det hvis det var høyt volum på begge candlene du har brukt, men det er det ikke.

Poenget mitt er vel at jeg mener at aksjen er i en nedtrend uten noen klar formasjon man kan trade etter. Som du kommenterte selv, den ene formasjonen du har tegnet har “brudd ned”, men det er total mangel på volum eller utslag i kursen. Så meh, tilbake til at jeg mener kursen trender nedover uten noen klar formasjon. :stuck_out_tongue:

Setter pris på TA-en din, men tenker også at når man driver med TA, så burde man kun tegne opp de formasjonene man faktisk kunne tenkt seg å satse penger på. Det er altfor lett å bare hive ut noen streker. :stuck_out_tongue:

For min del, så er favoritten en god vimpel. Da er det ok å hoppe inn, selv etter at aksjen har gått 20%. Fallet fra en vimpel er gjerne ikke brattere enn at man kommer seg ut, og hvis man får brudd opp så går det gjerne langt. Mao, god risk/reward.

Jeg tenker litt at aksjen kommer til å falle inntil de kommer med en melding som kan tolkes positivt, de får oppmerksomhet fra pressen eller lignende. Inntil de kommer med noe konkret, så tenker jeg aksjen gjør som her og faller tilbake over tid.

21/05-2019 08:00:00: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Dividend - Key information relating to the cash dividend to be paid by Scanship Holding ASA

To touches holder ikke, du må ha tre. Jeg kunne kanskje gått med på det hvis det var høyt volum på begge candlene du har brukt, men det er det ikke.

Det er vel ingen regel som sier at man må ha 3 touches for å lage en trendlinje? Jo flere touches, jo mer validitet vil en trendlinje ha, men det betyr ikke at det er en ugyldig linje.

As you may know, the open, close, low and high prices are easily obtained for most stocks, but which of these prices should be used when creating a trendline?

There is no one, distinct answer to this question. Technical signals generated by the various technical patterns/indicators are very subjective and trendlines are no exception. It is entirely the trader’s decision when it comes to choosing what points are used to create the line and no two traders will always agree to use the same points. Some traders will only connect closing prices while others may choose to use a mix of close, open and high prices. Regardless of the prices being connected, it is important to note that the more prices that touch the trendline the stronger and more influential the line is believed to be.

Kilde: https://www.investopedia.com/articles/trading/06/trendlines.asp

Når man dessuten dealer med f.eks vimpler, så kan man bruke to touches for å anslå hvor den 3. touchen vil komme.

Se her:

Setter pris på TA-en din, men tenker også at når man driver med TA, så burde man kun tegne opp de formasjonene man faktisk kunne tenkt seg å satse penger på. Det er altfor lett å bare hive ut noen streker. :stuck_out_tongue:

TA er høyst subjektivt og det er absolutt ikke alt man ser man burde trade. Men denne formasjonen er enkel å trade, som du selv sier med vimpler, man venter på brudd og bekreftelse, og går så inn. F.eks her kan man også forsøke å “time” bunnen om trendlinjen er riktig. Se om vi får test og støtte i underkant av 10 kr. Får vi en ny HL her, så kan man gå inn på den og sette SL like under. Evt. kjøpe et brudd og en HH. Mange måter å trade denne på.

Poenget mitt er vel at jeg mener at aksjen er i en nedtrend uten noen klar formasjon man kan trade etter. Som du kommenterte selv, den ene formasjonen du har tegnet har “brudd ned”, men det er total mangel på volum eller utslag i kursen. Så meh, tilbake til at jeg mener kursen trender nedover uten noen klar formasjon.

Igjen, jeg er litt uenig i at det ikke er en klar formasjon her. Det er helt tydelig higher lows, men også lower highs. Det er en EQ pattern og man bør vente på brudd med volume spike den ene eller andre veien. Det at man ikke har fått en volumespike enda betyr ikke at det ikke er en EQ, eller at det ikke vil komme.

Jeg tenker litt at aksjen kommer til å falle inntil de kommer med en melding som kan tolkes positivt, de får oppmerksomhet fra pressen eller lignende. Inntil de kommer med noe konkret, så tenker jeg aksjen gjør som her og faller tilbake over tid.

Her er vi enige :slight_smile: Skal ikke bli forundret om volumespike og brudd sammenfaller med en melding.

1 Like

Tror vi bare er uenig da, for når man med samme metodikk som du har brukt kan tegne opp bunnlinjen på ti forskjellige måter, så har den lite verdi. Du kan ikke bruke stop loss under den linjen.

1 Like

Har ikke du gjort tilsvarende her? :slight_smile:

Man kan jo alltids tegne opp trendlinjene forskjellig ut i fra timeframe f.eks - men man må jo se på hva som er mest sannsynlig scenario. Det mest sannsynlige her tror jeg er en ny HL. Om den blir over trendlinjen eller på trendlinjen er jo det som vil bekrefte eller avkrefte hypotesen :wink:

1 Like

Haha busted! :smiley:

Jeg trader ikke formasjonen i PCIB heller, den er for uklar :stuck_out_tongue:

2 Likes

Oh snap! The gloves are coming off! :women_wrestling:

2 Likes

Opp mer enn 13% idag, vet ikke om der er mange som så den komme. Generalforsamling torsdag eller kanskje utbytte på 10 øre frister, ex dato fredag.

Vet ikke om denne er gyldig pga. dump-candlene som går utenfor trendkanalen (derfor jeg ikke spotta det før nå) men den ser ikke urealistisk ut. Ventes noen meldinger @Konamixx ? Ikke feil med 100% her, som er target for flagget… :slight_smile:

Etter hva jeg husker, så har vimpler/flagg begrenset lengde, hvis de er lengre, så blir de triangler eller kanaler. Disse har ikke like god risk/reward. :slight_smile:

Det jeg tenker er at du hadde tegnet opp en motstand som nå er brutt, men når jeg ser på volumet, så er ikke dette et brudd å bry seg om, så forventer vel egentlig fall tilbake?

Høyeste volumet siden April endte den på i dag da, synes det ser bull ut i dailychartet.

2 Likes

:rocket:Ok volum hittil i dag også

1 Like

Har gått nesten 18% på en uke uten noen nyheter, lurer på hva som er årsaken? Har den dukket opp på radaren til noen?

Tjah, @Nocturne mente jo den var i bunnen av en vimpel, så kanskje TA? :wink:

1 Like

Det jeg så på! :stuck_out_tongue: Brudd av 11,4 typ.

1 Like

You never know…

4 Likes

Har en litt annen take på det, men target er omtrent det samme.

1 Like

22/05-2019 15:43:48: (SSHIP.OAX) Application for transfer of listing to Oslo Børs

23/05-2019 15:37:24: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Minutes of Annual General Meeting