Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

24/05-2019 08:24:15: (SSHIP.OAX) Ex utbytte NOK 0.10 i dag

Går mot ny ATH i dag :slight_smile: Blir spennende å følge utviklingen når den kommer på oslo børs

1 Like

19/06-2019 09:47:32: (SSHIP.OAX) Resolution of transfer of listing from Oslo Axess to Oslo Børs

19/06-2019 11:31:57: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Scanship awarded clean ship system contracts with major European shipbuilder

1 Like

Nu kör vi

2 Likes

Hei folkens :slight_smile: Hva tenker dere som har litt greie på det om prisingen på denne aksjen nå? Er det en no-brainer å ta gevinst hvis man har sittet en stund, eller ligger det fortsatt en del uforløst potensiale i kursen som kan baseres på mer enn grønn tro og håp? Noen som har synspunkter på det tekniske bildet i aksjen? Setter pris på alle betraktninger da jeg er ganske ny i gamet. Takk!

Teknisk synes jeg det ser bull ut!
Postet den her i går, break out og ny ATH på høyt volum.
Fortsatte opp på bra volum i dag også.
Prisingen… Ordrebacklog på 700M og Mcap på 1,5Mrd… Har sett værre.

3 Likes

Må si meg enig med @tooeasy891 ut fra chartet han postet her, men det er aldri feil å ta gevinst. Det sagt, har du en inngang som gjør at du kan tåle en større korreksjon er det jo bare å holde på aksjene. Du vet nok intuitivt best selv hva du bør gjøre. Man trenger jo ikke selge alt heller. Noen pleier f. eks å selge “innsatsen” og sitte “risikofritt” med gevinsten :slight_smile:

5 Likes

Enig med @Nocturne, dette er en av mine beste aksjer. Den har mer enn triplet seg siden jeg gjorde mitt første kjøp og valgte å ta noe gevinst på 14,5. Skal mye til for at jeg selger resten, men en vet aldri.
Om du skal ta gevinst er en helt annen sak, kommer mye an på din strategi og situasjon. Var jo en analytiker som spådde den til 8 kr for en stund siden, ikke at jeg har noen tro på det, men en kan ikke utelukke noe.:smiley:

Det skader ikke å ta litt gevinst nå, så hvis den bikker nedover og du ikke har troen, så er det litt lettere å selge da. Hvis den fortsetter opp, så er gevinsten fortsatt veldig pen. Target for bruddet opp nå er forsåvidt godt over 20 kr, så hvorfor jeg ikke kjøpte på fallback på bruddet på 15,5 kan du spørre deg om. Hovedgrunnen er nok at jeg ikke har fokus på aksjen. Eide den et par dager mellom 7,5 og 8,5 kr :stuck_out_tongue:

1 Like

Its not too late :smiley:

Tusen takk for svarene! :smile:

3 Likes

21/06-2019 11:17:48: (SSHIP.OAX) Oslo Børs - SSHIP - Overføres til Oslo Børs /To be transferred to Oslo Børs 24.06.2019

21/06-2019 11:26:35: (SSHIP.OAX) Scanship Holding ASA : Publication of Prospectus Summary for listing on Oslo Børs 24 June

Var en ny sjanse i dag, low 15.10 og foreløpig fin reaksjon etter test

2 Likes

24/06-2019 08:20:00: (SSHIP.OAX) Oslo Børs - SSHIP - Overføres til Oslo Børs /To be transferred to Oslo Børs 24.06.2019

1 Like

Er en litt “farlig” analyse dette her siden de fleste er så bullish på SSHIP, men personlig holder jeg meg unna. Det er litt for mange bearish tegn i chartet og jeg synes r/r er ganske dårlig her nå.

5 Likes

Kjøp på test og stopp 2-3% under vil jeg si er god r/r. er det klart at det er litt verre med r/r… Men det er jo 15% opp fra testen.

1 Like

Sb1 har kursmål på 8.5 og sell😳

Traff godt han :slight_smile:
https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Analytiker-ropte-selg-saa-gikk-aksjen-40-prosent

4 Likes