Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Venter også en stund. Firmaet er superspennende, men aksjen er alt for crazy. Se på kommentarfeltet på Shareville - det er jo hinsides enhver fornuft og etikk, til og med kanskje loven, hvordan enkelte holder på der.

hehehe, så du på multiplene når den lå på 26 kroner? Tror aldri jeg har sett en så overpriset aksje før…

Plukker SSHIP på 13-14kr

Hadde vært gøy og fått innblikk i om Hegnar har fått betalt for å lage den artikkelen. Hadde ikke blitt veldig forbauset om de pengene da kunne spores tilbake til noen med en betydelig short i SSHIP.

Er ikke noen konspirator, men det luket litt skittent.

Å joda, finnes en selv på Oslo børs. NEL

ååå neida. Nel er priset til 4x bokførte verdier. Ikke i nærheten av hva scanship var på 26 kroner.

1 Like

Nå er NEL en god del ned fra ath.
Dessuten er balansen deres for det meste immaterielle eiendeler, hvorav omtrent halvparten er goodwill.
På toppen av dette er de ikke i nærheten av å levere et positivt resultat, så det er jo en haug multipler de ikke kan vise til engang.

Edit : så bare på tall fra 2018. Ikke q1 19 så kan jo være litt off.

1 Like

Har du aldri sett en aksje med negative P/E? :smiley: :smiley: :smiley:

Jo, de er over alt! Du da?

Ja, det har jeg, og alle de selskapene har mye verre P/E multipler enn Scanship. :slight_smile:

2 Likes

Jo, men selskaper i utvikling så kan man ikke bare se på P/E. Så jeg jeg la til P/B. Og synes det var mange røde varsellamper som lyste også teknisk. Noe jeg kommenterte i denne posten FØR krakket kom.

Teacup with handle ?:slight_smile:

Holder meg unna :see_no_evil::woozy_face:

3 Likes

Burde kanskje holdt meg unna sjøl men tok inngang igjen idag på 17-tallet :sweat_smile:

1 Like

Noen som kan poste innholdet?

Bra oms på oppgang, er det nå den skal oppigjen da ? :roll_eyes:

2 Likes

Satser på det :slightly_smiling_face:

Gårsdagens e24 artikkel skal vel løfte scan oppover igjen, bestillingsarbeid desse artiklene som vi har sett siste dagene ? :see_no_evil:

1 Like

En kan lure på om det var et bestillingsverk ja