Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Vært mye inn og ut. Før den siste kontrakten var de på vei langt ned mot støtte. Det meldes om kontrakter innen maritimt, men det utslagsgivende vil være landbasert. De har kostet på mange kroner for å komme seg på land.

Ellers har de grønt stempel med stor ordrebok og gode marginer. Vurderer en tur innom igjen.

2 Likes

Jeg har ca 1/3 av portisen min her (1/3 i AZT og 1/3 i PCIB).

Jeg liker ledelsen, jeg liker de to plattformene (Scanship og ETIA) og selskapet er i riktig sektor. Det jeg liker ekstremt godt med landdelen er at markedet er uendelig stort og at de allerede har begynt å vise bredden i hva de kan hjelpe kundene med. Ser også ut som de har fått store kunder på kroken som kan bruke teknologien på flere andre bruksområder i samme konsern. Forventer derfor nye kontrakter fra eksisterende kunder som ekspanderer internt.

Ser på aksjene jeg har her som et hold-evig prosjekt, der jeg som aksjonær vil bli rikelig belønnet underveis.

2 Likes

Tror det er fornuftig med denne. Gir meg Tomra vibes hele opplegget.

Det har roet seg kraftig i tråden her etter at de hadde fantastisk vekst i 2019. De gikk fra å være veldig billig til nå å ha en god del suksess innpriset i aksjen. Jeg gikk inn her om dagen med en liten sum her, da de var nede å testet støtte. Jeg tenker veldig langsiktig med den potten.

Det mest spennende her er som @Baatbyggern sier, om de får fotfeste på land. Og jeg er meget spent på utfallet av MAP kontrakten de signert i april 2019. De signerte noen dager før den også en kontrakt for et MAP system på et cruise skip som blir spennende å se effekten av når det kommer i drift.

Edit: Er ikke børsmeldt men igår kom faktisk nevnte landbasert MAP anlegg i drift.

Litt offtopic, men Nekkar føler jeg er litt i samme område som Scanship/VOW var i starten av 2019. De har ikke helt samme grønne profilen som VOW, men er billige, har mye spennende teknologi og leverer veldig gode tall.

4 Likes

Beklager dobbelpost, men denne fortjener sin egen post siden VOW ikke er så gira på å børsmelde dette tydeligvis.

5 Likes

Stikker den nå? Hadde tenkt å øke i dag😏

Hvorfor ikke børsmelde dette? Er jo absolutt relevant, men greit nok. Potensialet I denne aksjen tror jeg er meget stort

Noen som vet nettoresultat for Q1 - 20 ? Noe utydelig rapportering virker det som. Nesten som de prøver å skjule nettoresultatet bak EBITDA. Eller er jeg for streng her?

Det har du faktisk helt rett i. Det har jeg ikke tenkt på. De oppgir faktisk ikke resultat en eneste plass i rapporteringen sin. Det er egentlig ganske dårlig, og jo jeg får også følelsen av at de “skjuler” noe.

Er selskaper pålagt å melde resultat etter skatt og andre utgifter, og i så fall, er dette et halvårlig krav og ikke et kvartalskrav? Innbyr jo uansett ikke til tillit, med mindre det er noen åpenbar grunn jeg ikke får fatt i?

-24,5 mill siste jeg fant på børsdata.

1 Like

Ser ut som det er q4 19? Da hadde de utgifter ifbm oppkjøpet av ETIA

Vow ASA : Vow ASA awarded grants and loans to boost its plastic waste to energy projects

1 Like

Fint dette. Men lån har de nok av allerede
Noen som klarer å se for seg hvordan VOW skal tjene penger og forsvare kursen?
I siste analyse hadde Nordea en P/E for 2020 estimert til 86. Og det var vel før Corona-problemene satte inn for alvor
At selskapet gjør en god og prisverdig jobb hjelper ikke (oss) aksjonærer noe så lenge VOW får lite igjen for strevet

Trenger ikke forsvare noe, er jo en ESG aksje.

Men fra spør til alvor. De setter vel egentlig penger på at pyrolyse teknologien skal ta de et steg videre. Får den innpass i avfallsindustrien så begynner det fort å se gull ut, men ja, per nå, og om man ser på regnskapet for 2020 tenker jeg ikke at det er direkte lavt priset jeg heller.

1 Like

Hvis du driver med veldedighet på børsen så er sikkert Vow aksjen for deg
Men husk at selskapet har gått konk før :wink:
Jeg kan se at det var en del som benyttet sjansen til å selge
Har en lang horisont kan VOW bli bra hvis de overlever med så stor gjeld

Dette var merkelige greier…

Hvis det var innlegget mitt du siktet til så vil jeg gjerne vite hva som er merkelig :wink:

Kanskje dette?

Bedre om du konkretiserer feks hvor mye gjeld har VOW?
Hvorfor blir ikke VOW bra på sikt?

1 Like
  1. En kan ikke regne med å få så mye tilbake i form av utbytte ,selv om VOW merkelig nok delte ut det for en tid tilbake. Kanskje bedre å kalle det investering ut fra forhåpninger enn å kalle det veldedighet :wink:
  2. Har du aksjer i VOW og ikke ser hva som står i regnskapet?
  3. Jeg skriver at VOW kan bli bra på sikt, Jeg skriver k a n på grunn av liten nettofortjeneste og ganske stor gjeld. Men jeg tror det ikke før jeg får se det
    Hva vil VOW tjene netto i 2020 da tror du?
  1. VOW er ESG aksje midt i en megatrend, med unik teknologi. Folk investerer på det potensialet. Aksjekurs og inntjening henger ikke sammen i disse aksjene, ref NEL.
  2. Du klarte ikke engang å svare høflig på det spørsmål? De har 93MNOK i langsiktig gjeld. Har forøvrig også 85MNOK i cash, samt en god del bundet i arbeidskapital. Selskapet har en veldig sunn finansiell posisjon.
  3. Aksjen prises ikke på nettofortjenesten for 2020, men nei, den blir nok ikke noe å juble over.
4 Likes