Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Du driver dessverre med en merkelig informasjon. Gjelden er mye større
Å sammenligne med NEL blir bare ikke riktig . Ikke sammelignbart
Wake up call i august :wink:
Men lykke til

Gjelden er mye større?
Du driver ikke å blander kortsiktig gjeld inn i dette? Dette er hovedsaklig arbeidskapital og kan ikke betraktes som gjeld.
Det konvertible lånet på 65M kommer som 3,9M ny aksjer nå på onsdag. Dette var opprinnelig på 40MNOK @kurs 19,33 kr når det ble gitt, men justert pr 31.12 basert på aksjerkurs på tidspunktet (30kr).
Denne justeringen + engangskostnader ifbm med oppkjøpet er forøvrig det som dro ned resultatet for 2019. Selskapet leverte mao et resultat på rundt 26MNOK, likt året før, om man ser bort fra disse to engangspostene.

2 Likes

Den kortsiktige gjelden er lån i form av varekreditt hos leverandører og kassekreditt i bank.

Dette skal også betales. Å bagalellisere det i den rimelig vanskelige situasjon VOW er i er uansvarlig

Ja, forferdelig situasjon å sitte med 85MNOK på kontoen. :rofl:

Dessuten, kortsiktige fordringer > kortsiktig gjeld, så det er totalt irrelevant.

4 Likes

For å si det sånn, @Konamixx jobber med regnskap. Hva er ditt grunnlag for det du sier? :see_no_evil:

1 Like

Har jeg sagt det er forferdelig å ha 85 mill i banken?
Men disse pengen kan bli brukt forferdelig fort også :wink:
Hvis du jobber med regnskap bør du klare på se at sum gjeld er nesten 4x dette
Jeg går ut fra at du er klar over at ‘liabilities’ er gjeld

Jeg har ikke sett på regnskapet deres, men mener at de leverte positiv kontantstrøm sist jeg sjekket.

Men for all del, jeg er i nekkar, ikke vow :slightly_smiling_face:

-The operating result for 2019 was recorded as a loss at NOK
4.2 million compared to a loss of NOK 2.8 million for
2018
(fra regnskap for 2019)

Hvor i all verden er det du leser??


Her er iværtfall regnskapet deres for 2019.

Her er konsernregnskap, er litt mer gjeld her så det er mulig det er hentet fra denne:

https://www.proff.no/regnskap/vow-asa/lysaker/hovedkontortjenester/IGHHAGO10NZ/

Jeg leste det i teksten som fulgte med regnskapet for 2019
Og det er sitert ordrett. Så du må nesten spørre Badin &CO hva det betyr

Tror du må lære deg å lese regnskap før du bebreider mr Badin å co :joy:

1 Like

Tror du må lære deg å lese før du bebreider meg. Hvis du ikke klarer å finne dette er det håpløst å diskutere med deg

Jo jeg finner fint tallene du snakker om. Hva regnskapet til morselskapet (som sitter med alle administrative kostnader og ingen nevneverdig inntekt) viser, er totalt irrelevant når det er en del av et større konsern med inntektsgivende datterselskaper.
Er egentlig ganske imponerende at du klarer å lese deg gjennom hele styrets beretning for å komme frem til det tallet der. Vitner vel mer om at det du prøver på er meningsløs baising uten å tilføre noe som helst matnyttig til diskusjon av dette selskapet.

1 Like

Det er VOW(morsselskap) jeg har har aksjer i. Har du aksjer i datterselskap?
Her er mer om cash flow:
-Cash flow
Operating activities generated a cash flow of
NOK -1.8 million for the second half of 2019,
compared to NOK 5.9 million for the same period
of 2018.

Så du er i veldedighetsbransjen?

1 Like

Ja, det er man nødt til å være når det er snakk om VOW
Bare vent til Q2 kommer

De gjør en prisverdig jobb ,de skal de ha
Men en P/E over 100 og også en høy P/S er ikke hva en ser etter ved aksjehandel

Har du noen gang sett på en regnskapsanalyse? Det er en grunn til at samtlige banker lager konsolideringsoversigter (konsern-regnskap) på kunder når de vurderer betalingsevnen til deres kunder før de gir ut lån. Det er fullstendig ubrukelig å lage en analyse på et holding-selskap uten å ta med datterselskaper, hvis driften ligger i datterselskaper.

2 Likes

Vow ASA : ETIA - Vendor Notes converted to Shares

Der kom den.

Verdiendringen på dette konvertible lånet vil forøvrig gi en finansinntekt på 16-17ish MNOK på H1 resultatet.