Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Vow ASA : New share capital registered

Forandring av navn, VOW representerer både Scanship og ETIA

?? Hvordan får du til det??

Verdiendring av det konvertible lånet. Bokført til 65mnok @kurs 30kr pr 31.12.
Kurs pr 30.06 var 21-22ish.
Konvertert til kurs 19.33 i juli, så kommer enda litt finansinntekter på h2.

Ja, det er vel slik det blir i regnskapet. Men i praksis er det vel aksjonærene som blir utvannet og taper
Skal aksjekursen nedom 19.- som er konverteringskurs.Mest sannsynlig når Q2 blir svakt

Vow ASA : Vow ASA subsidiary Scanship bags another multi cruiseship newbuild contract for cleantech in Italy

2 Likes

Meldepliktig handel for primærinnsider

2 Likes

Er det en bra tid for inngang her nå?

Personlig synes jeg aksjen har lagget i lengre tid, selv med en veldig fin newsflow. Jeg akkummulerer nesten daglig og har gjort det i noen uker nå. Tror den lider litt av at folk tenker cruise og at det er en vanskelig sektor nå med corona, men selskapet påvirkes i veldig liten grad av krisen. Helt sykt at dagens melding ble solgt ned igjen til samme kurs som før meldingen kom, men det skal jeg benytte meg av i morgen.

Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe/selge, men jeg synes caset er meget attraktivt og tror aksjen blir en vinner fremover.

2 Likes

Financial calendar

Vel, i den grad det er er attraktivt å kjøpe en aksje med P/E på 138
Det virker som VOW sliter med lønnsomheten, og nærmest jobber med tap

Resultat på før skatt på mellom 25-40mnok for h1 20 er vel ikke det man kaller å slite med lønnsomheten.

1 Like

Vow ASA : New award brings total order intake for cruise newbuilds to 24.2 million euro last three months

2 Likes

Vow ASA : Invitation to Vow ASA first half year presentation on Wednesday August 26

Er veldig fersk i faget; men kan det se ut som at kursen bryter nedgående trendkanal med rektangelformasjon, og dersom rapport på onsdag er god så kan det utløse kjøpssignal som gjør at vi ser 30 igjen fort? Eller er jeg ute og sykler?

1 Like

Pareto oppdaterte sitt kursmål i dag; NOK 30.

1 Like

Var var tidligere kursmål?

Leste bare dagens morgenrapport, husker ikke hva den var før.

Sikker på at det ikke var påminning om rapport? Ser ut som de justerte ned fra 36-30 engang i april.

Vow ASA : Første Halvår 2020: Inntekter, resultat og ordrereserve på rekordnivå

3 Likes