Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

For en herlig rapport.
Vokser så det synger selv om aftersales blir tynget av Corona. Det segmentet kommer til å bli en større melkeku enn projects så snart Cruiseindustrien kommer seg på havet igjen.
Investeres hardt i landbased segmentet noe som tynger resultatet nå men dette ser positivt ut:

Building organisation in Europe and the US in response to increased demand in landbased industries. Negotiations are ongoing for feasibility studies, pilot plants and full-scale process plants for several world-leading clients

Dette er fremdeles Tomra 2 for min del. Kommer til å bli en fantastisk reise.

5 Likes

Og hva ble Nettoresultatet?
Tør nesten ikke spørre, langt mindre få visshet :wink:

Nettoresultat 22,5 MNOK

1 Like

Kan du dokumentere det?

Kanskje du skal vurdere å lese rapporten sjølv?

5 Likes

3 Likes

Ser Tyskerne går banans på aksjonærlistene her. De som presser kursen opp?

Spennende område nå. Bryter den opp er det kort vei til gapclose og nye ATH’er.
Edit: Gikk rett gjennom der. Da tar vi sikte på nye ATH’er.


ze germans are coming.

3 Likes

Pent teknisk brudd opp. Er vel ikke noe særlig motstand før 35 nå.

1 Like

Hva tenker man om fremtiden til VoW? Virker jo ikke som om teknologien vil bli mindre relevant i årene fremover. Har noen aksjer, men vurderer og kjøpe meg opp litt etterhvert. På forhånd takk for svar!

Hyggelig dag her. Håper cruise-segmentet nå er tilbake!

De øker fremdeles, ref dagens liste.

1 Like

På fremsiden av finansavisen nå: “Vow - Nå kommer tyskerne”

Vow har lagget bak sine esg-kolleger siden det kollektive stupet tidligere i år, men er nå tilbake i nærheten av gamle høyder. Dersom Vow får samme interesse fra tyskerne som NEL og Quantafuel har fått, kan nok dette drive kursen oppover den neste tiden. Samtidig er Vow et selskap med teknologi som kan tenkes å oppleve stor vekst i etterspørsel i årene fremover, det blir spennende å se de sette skikkelig landbein etter hvert! Hva gjelder verdivurdering og “fair price” er jeg ikke riktig mann til å si noe om det, men jeg tror vi vil se jevn vekst her på sikt. Så får vi se hvor stor del av selskapet de tyske småsparerne ønsker å skaffe seg :slight_smile:

3 Likes

spennende, kan bli en reise ala qfuel?

tvilsomt, blir nok mer rolig vekst. Her er alle marginene satt og man ser hva driften kan tjene. Her er det vekst som blir driveren.
Qfuel er enda i drømme fasen. De fleste tror det blir penger inn i begge ender av driften. Tror det blir en real kalddusj når de begynner å leverer kvartalstall hvor driften er oppe å går.

1 Like

Jeg satt en relativt stor post i Vow nå fordi jeg er enig i resonnementet ditt… Virker ikke som et eneste grønt selskap som Tyskerne får tak i skal ha en Mcap på under 10 MRD. Her tror jeg det lønner seg å laste opp… Deduktive beslutninger kan fort være det lureste når en vil tjene penger på børs for tiden…

3 Likes

Dette innebærer selvfølgelig en veldig stor risiko, men den er jeg villig til å ta her… Et av de få grønne selskapene som tjener penger og driver veldig godt…

1 Like

Forstår ikke helt greia. Kjøper tyskere “alt” av ESG i hele Europa, eller har de valgt ut norske selskaper spesielt? Er de “fri” for tyske alternativer?

2 Likes

Er det noen som kan ta for seg noen positive og noen usikkre siden ved denne aksjen nå? Hva er det som har skjedd siden februar som gjør at denne har steget så veldig, og skal fortsette å gjøre det? Hva er fallgruvene?

2 Likes

Ka skjer? Kjøpte noen lodd i denne på kr 17 i vår og heiv i skuffen​:grin: Hyggelig utvikling :blush::blush:

1 Like

P/E på 80 , eller er det enda verre?
Lykke til på Q3