Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Som aktiv i biotek skjønner du vel at P/E ikke er alt.
Men enig at prisingen begynner å bli litt stiv, har derfor tatt noe gevinst.

1 Like

Fint vi er noe enige. Jeg hadde aksjer i Vow da kursen var 3.- og nettoen var omtrent den samme da

1 Like

Utrolig spennende med cleanstream banking. Det var de de begynte og dra lasset på quantafuel (og de eier 44% av NEL) de kjøper nå store mengder VOW. Mandag (antall aksjer) +10k tirsdag +143k onsdag +147k torsdag + 50k og fredag 107k.
Totalt 450k
For 4 uker siden hadde de 3.83% av selskapet 14.aug) i dag har de (11.sep) 6.59% . Ser ikke ut som de har kjøpt seg ferdig så her er det bare og bruke data og se mulighetene. (I qfuel gikk de fra 1.02 14.aug til 1.97 11.sep men de siste 2 dager har de nesten ikke kjøpt i qfuel) jeg lasta opp mer i går for og si det slik…

Tyskerne med target 64NOK ser jeg.

3 Likes

Prising er det vel ingen som skjønner snart uansett selskap. Apple var vel høyt priset på 1 billion og har gått til 2.3 på 1 år.

Nei det kan man si. En verdsettelse på 7,5MRD NOK er target omregnet, så er jo relativt bananas kursmål. Deres fokus ser også ut til å være på cruiseindustrien. Ikke så mye skriverier om den landbaserte satsningen, som jeg mener er der det største vekstpotensialet til selskapet ligger.

Nettopp - og cruise er vel ikke så hot “going forward” nå med kåråna og smitte på disse båtene i øst og vest.

De må være superoptimistiske mtp hvor for vi kommer til å bli kvitt pandemien hvis de baserer investeringene sine på cruisesatsinga til Vow.

https://www.cruiseandferry.net/articles/cruise-industry-invests-us235-billion-in-green-technology-says-clia-1

Cruise Lines International Association (CLIA) has released the Global Cruise Industry Environmental Technologies and Practices Report, produced by Oxford Economics. The report highlights the progress that the cruise industry has made toward the development of technologies and practices to achieve lower emissions and greater efficiency. According to the report, the cruise industry has invested over US$23.5 billion in ships that use cleaner fuels and new technologies, an increase of US$1.5…

“Even as we have worked to address and overcome the impacts of Covid-19, the cruise industry remains committed to a cleaner, more sustainable future,” said Kelly Craighead, president and CEO of CLIA. “I can only imagine what we will accomplish together in the next 10 years and beyond. I commend our members for their continued leadership and demonstration of the highest standards of responsible tourism.”

“In total, 99 per cent of new ships on order will also feature advanced wastewater treatment systems”

Nå virker typisk nok ikke den siden akkurat i dag, så limer inn dette utdraget. Dette ble delt av VOW CEO på linkedin.

1 Like

Fra Shareville; sparebanken 1 markets hever kursmål fra 27 til 60 kroner. Jeg har ingen link til analysen

1 Like

De har vel også lest den tyske analysen da :joy:

Edit: Om noen har tilgang til den så vil jeg gjerne vite hvorfor de har hevet target med 100%. Er det et generelt nytt EGS tillegg? Eller har de faktisk gjort litt DD som kan være nyttig for oss.

Edit: Ser ut som de har bare har lest at VOW har noe pyrolyse greier, kopiert inn litt av QF analysen sin, og bare pumpet target price.

4 Likes

image
kilde? er det en pressemelding? noe som gjelder VOW? addit: ser hva du skriver lenger opp her, så byebye. ser ikke deg mer

4 Likes

Har du lyst til å dokumentere dette?

1 Like

«dagens kjøpssignal» fra Sbanken. Legger ikke for mye i denne…

1 Like

Hvis du vet hva P/E er så forstår du det. Kan du dokumentere at den er verdt 40.- ??
Når en aksje svinger 10% så er det vel noe som gjør det, ikke sant?
De som ikke toler at andre har andre meninger enn dem selv bør vel ikke delta på diskusjonsforum :wink:
PS
Men jeg kan godt la være å skrive om VOW, det er lenge siden jeg hadde aksjer der og lenger blir det :grin: :grin: :grin:

Mr @ab369 mycket PE PE PE nu.

1 Like

OSE gikk nettopp ut med en advarsel mot Pump& Dump … LOL

Var denne jeg tenkte på fra din post

Det er enkelt med denne aksjen, og jeg liker logikken i analysen over som @Konamixx postet.

Fair value for cruisesegmentet er nok ett sted mellom 15kr - 25kr, men det som prises inn i større og større grad er at de vil lykkes med sin landbaserte satsing og at det om ett par år vil være minst like stort som cruisesegmentet.

Driften i mellomtiden bærer preg av at selskapets marginer og kontanter presses av vekst, økning av ansatte, og investeringer. Så det presser overskuddet ned (hvis vi tar høyde for “fair value conversion rights” i driftsregnskapet og smygtitter på kontantflyten).

Tror man de vil lykkes med landbasert, eller at miljøglade tyskere vil drive kursen himmelhøyt er det bare å kjøpe.

Det er en grønn logikk som tilsier at selskap i dag skal prises ut fra antatte håpefulle inntekter noen år fram i tid. Jeg er usikker på hvorfor det er sånn, men det fungerer jo i biotek så hvorfor ikke. Synd det ikke gjelder hele børsen så selskap som faktisk leverer bra kan belønnes også, men det er en annen diskusjon.

5 Likes

Såååå, ser at det skrives i aviser og på nettet hvor viktig cruise er for WOW og at det er her man skal bli rik.

Hvordan ser man for seg at WOW skal selge så mye til en bransje som kommer til å ligge med knekt rygg de neste årene?

1 Like