Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Vow ASA: Vow subsidiary CHE awarded multiple contracts

VOW ASA får det vanskelig fremover. Med en ekstrem høy gjeld og en ikke altfor god fortjenestemargin
Forventningene var store til selskapet, som var over 50.- i kurs
Men realitetene har innhentet selskapet

Da har du funnet ut noe som jeg ikke har greid, kan du begrunne dette nærmere ?

Ja. Er spent på begrunnelsen. Samme året som på FA så ryker han ut fra tekinvestor

Det er ikke verre enn å se på regnskapstallene
Men de som er skeptiske skal selvsagt stenges ute. Selv om jeg hadde håpet slike barnsligheter er blitt erstattet med et pragmatisk syn

Hvor høy gjeld har du funnet da?

Se under langsiktig og kortsiktig gjeld. Lykke til :smiley:

Hvilke dokument viser du til, du må gjerne belære meg.

Årsrapport pr. 31.12 .21

Har gått igjennom regnskapet på nytt og mener fortsatt at du skyter fullstendig over mål, anbefaler at du ser på hele verdiøkningen i regnskapet og ikke bare den økte gjelden. I følge proff har de en gjeldsgrad på 0,3, jeg er fortsatt positiv på lang sikt, men her får en hver gjøre opp sin egen mening, Slutter aldri og bli forbauset over hvordan aksjekurser flyr opp og ned i disse dager.

Ok Det er du som har aksjer der
Jeg syns gjelden er for stor i forhold til egenkapital

Vow ASA: Vow awarded three Safesteril contracts

2 Likes

Er da virkelig ikke spesielt høy gjeldsgrad i Vow. Tvert i mot så er jo dette vi ser nå en helt spesiell mulighet for inngang i grønn vekst.

1 Like

Vow ASA: Vow subsidiary CHE awarded contract in Sweden

1 Like

Vow ASA: Invitation to Vow ASA 2H-2022 presentation and Q&A on 23 February 2022

Vow ASA: Additional 2,500-tonnes production facility at Follum to be transferred to Vow Green Metals

EBIT for 2021 var 7 MNOK, dvs. de resterende 316 MNOK kommer fra finans. Tror du det er en normal fordeling av bunnlinjen over tid? Hadde de ikke fisjonert ut VGM hadde de tapt 19 MNOK i 2021.

Du har sikkert rett, men du får vel en pekepinn dersom du ser på 1H-2022, du må huske at Vow er ett vekstselskap. Blir spennende på torsdag, men jeg mener at her peker alle piler oppover. Mottakelig for motargumenter dersom du er av en annen mening.


Foresten, ikke bare meg som mener det.

Hei sjokk
Har du link til denne analysesiden med indikatorene
Hadde den før men finner den ikke igjen
mvh