Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

Ja, der kom den ja, En etterlengtet melding.
De som har hatt aksjer her vet at kursen var over 8.-
Vi vil nok få en reprising etter som dette skrider fram
Skal bli interessant å se qv1-24
Da vil en sikkert få en peilig på hva dette vil bringe

Vow ASA: Vow’s Subsidiary Scanship Secures Euro 3.7 million Order for Advanced Wastewater Purification Systems

2 Likes

I november starter vanlig drift hos VGM blir det sagt
Prisen i markedet på Biokull e r kjempehøy- opp til Kr. 25/liter
i enkelte gartnerier. 1kg er ca 8l. Med andre ord KR200/KG
Nå e r vel det meste tenkt å dekke Elkems behov, men C.J var ikke avvisende til løssalg
Og hun har store planer- mot 100 000 tonns anlegg
Ikke rart siden klimakvotene stiger markant hvert år
I tillegg får en bioolje og gass

1 Like

Vow ASA - Q3 trading update: inflation and increased cost in supply chain result in loss in the quarter

Dette var svake greier. Jeg har en stor posisjon i Vow og har vert aksjonær lenge. Men må si jeg ble skuffet nå. Av denne ikke helt Q3 rapport, men trading update.

2 Likes

Uansett hva et selskap skal melde, så tror jeg at jeg ønsker at de melder det på morgenen eller rett etter børsslutt. Jeg kan ikke garantere at VOW har ment å sende dette litt under radaren (men jeg tror det). Hvor mange sitter og sjekker newsweb kl 22.49 en søndag kveld? Også beleilig at man ikke får denne meldingen opp automatisk hvis man sjekker newsweb i dag, siden den sorterer under gårsdagen. Hva er poenget? Alt det gjør er å sende et lite signal om en ledelse som prøver å gjemme noe litt, og det er ikke bra synes jeg. Ikke det eneste selskapet som gjør dette, og jeg må legge inn en lite forbehold om at det er en eller annen god grunn for det

2 Likes

Jeg hater at du har riktig. Jeg har vert aksjonær siden 2019, og hatt veldig god tro på selskapet. Men både at de kun har halvårlig rapportering og slike ting som dette gjør at de virker veldig useriøse. Gir ikke opp enda, men sitter og vurderer hva jeg skal gjøre fremover.

2 Likes

Off. Dette er brutalt. Usikker på veien videre for min del. Dundrene i minus…

Jeg var også aksjonær lenge og skjønner godt appellen til selskapet, og selv om det er en stund siden jeg fulgte dem så husker jeg ingen røde flagg. Håper det kommer seg!:relaxed:

1 Like

Jeg vurderer å øke nå og snitte ned. Og håpe at dette er et blaff. Der er mange positive momenter en venter på her.

Feks produksjonsstart i VGM (Vow eier ish 30%)
Stor ordre som Badin snakket om tidligere i Q2 som skulle være på 1mrd?
Gjennomslag i End of Life tires eller andre Landbaserte vertikaler.

Kanskje det er nå en skal øke. Når alle andre er redde?

Hei,

Ja, tanken har slått meg, og syns det har vært mange positive momenter ved VOW. Foreløpig har kursen og utviklingen her skuffet meg stort. Jeg har vel et snitt på 17,45 per nå…

Jeg er på 19kr i snitt … så ikke så langt i fra.

He he, takk for fattig trøst. :weight_lifting_man:

Nå er det ikke lenger enn 5-6 måneder siden vi var nede på tilsvarende nivå, og i teorien ser jo ikke fremtiden så mørk ut. :crossed_fingers:

1 Like

Fin pris nå, men det oser ikke tillit av å melde søndag kveld kl 22:49

why?! og det skal jeg ikke tenke logisk igjennom nå, er litt jobb når jeg ikke kjenner selskapet godt lenger, men er det grunn til å tenke seg en verre situasjon enn hva som er meldt? (en lmd som strengt tatt har en positiv spinn)

Som andre spekulerer i ble det gjort for at det ikke skulle vise i dag? Forsøk på å gjemme dårlig melding. Syns fallet i dag er en overreaksjon. Men vanskelig å vite hvor langt ned vi skal.

ja jeg så spekulasjonen, Og jeg får se det slik jeg liker å se det med litt logiske briller. Enten så er det for å gjemme den unna, eller så er det en så dum tid å legge det ut på, at du blir mistenkt for å gjemme unna. Begge deler er negativt, ergo feil tid å melde på. Ergo ekstra negativitet på en negativ melding.

Meld senest en time før åpning, no problem. Nå så lurer jeg på om jeg kan stoler på VOW nå? gjemmer dere på noe mer? Kan det finnes “følgefeil” her nå som er så ille at dere helst ikke vil tenke på det selv engang? (den enkleste jeg tenker meg er, ok tap på prosjekt, inflasjon, fair enough. Skal jeg nå forvente dårlige kontrakter på hele backloggen og tap på 10% på hele backloggen som neste oppdagelse? osv osv. )

1 Like

Velger å forbli positiv, men enig at tidspunkt for Q3 update kanskje var litt rar.

1 Like

Vow ASA: Notice of Extraordinary General Meeting

Vow ASA: Capital Markets Update 28 November - Save the date

Vow ASA: Invitation to Capital Markets Update 28 November 2023