Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

VoW ASA (VOW)

[Carl J]

Vow ASA er etter mitt syn et av de mest undervurderte grønne teknologiselskapene på børs i dag – og det er bare et spørsmål om tid før markedet virkelig våkner! Dette er et selskap som ikke bare snakker om det grønne skiftet – de leverer det. Med banebrytende teknologi for pyrolyse og biokarbonproduksjon, står Vow midt i sentrum av det som nå er en global industriell revolusjon: Avkarbonisering av tungindustri, grønn energi og sirkulær økonomi. De har allerede fotfeste i cruiseindustrien, men det er industriavtaler som nå kan skyte dette selskapet til helt nye høyder. Vi snakker om løsninger som etterspørres av stålverk, sementprodusenter og energigiganter – aktører som er under enormt press for å kutte utslipp raskt. Vow sin teknologi er ikke fremtidsvisjoner – det er klar, tilgjengelig og kommersielt skalerbar løsning her og nå. Selskapet har en visjonær ledelse, en voksende pipeline og teknologier som ikke bare er grønne – de er nødvendige. Med økende ESG-fokus, støtteordninger, og det regulatoriske presset som bygges opp over hele Europa, ligger Vow i perfekt posisjon. Aksjen handler i dag på et nivå som i mine øyne ikke reflekterer det massive potensialet som ligger foran oss. For de som tør å se litt fremover, er dette kanskje en av de mest spennende grønne aksjene på Oslo Børs akkurat nå. Personlig tror jeg vi står foran en reprising – og den kan komme brått.

2 Likes

Jeg tror dessverre marginene på den store backlogen innen cruise er for lave samt at visibilitet innenfor industri er for svak. Jeg tror ny ledelse får det tungt med å snu skuta.

De vil slite i mange år med det jeg tror er svake prosjekt innen cruise. Så det må bli industri ordrer fremover som kan redde dette.

Vow ASA - Vow supports proposed new strategic ownership of VGM with undertaking to tender its shares in the company

Wow i Vow🚀. Krysset salg på over 17 millioner aksjer. Nå blir det fart!

Vow ASA: Annual General Meeting 2025 concluded

Vow ASA: Invitation to Vow ASA first quarter 2025 presentation and Q&A

Den har jo vært ganske underpriset til nå, på emisjonsfrykt og grønt dragsug. Hva er faktisk fair pris? Husker den stod i 25-30 kroner. 1mrd i omsetning med 10-12% margin gir kanskje EV på 1200M?

Husk at det har kommet en del nye aksjer inn her. Skal ta en liten omregning fra før til nå.

Det var tidligere 114’840’871 aksjer i selskapet så ble det emitert 166’666’666 + 9’910’929 aksjer.

Dette gir et forhold på 2.54x som betyr at 19.70kr gir samme markedsverdi som 50kr tidligere.

I dag har de mcap på 638m som er lavt med 2024 omsetning på 1mrd, men med negativt årsresultat blir jo P/E negativ / ubrukelig.

Men viser rapporten som kommer at de får positiv bunnlinje så kan denne reprises noe høyere enn i dag.

2 Likes

God info dette - så 30 kroner tidligere var en prising av EK på ca 3,5mrd og så var det kanskje 500m i gjeld eller noe slikt =4mrd EV. På lavere omsetning, negative marginer men full utnyttelse av grønn prising av aksjer. Nå anbefaler jeg ikke å prise basert på bakspeilet i slike saker - men det gir jo litt baseline/setter det i perspektiv. Ad forholdstall, så er kanskje vestas en god benchmark. PS 0,8, ebitmargin på ca 4%, P/B 4. Fordel VOW er at det mindre kinesisk konkurranse i dette markedet enn i vindturbiner.

2 Likes

Vow Q1: Key indicators improved, work remains to ensure long-term sustainable profitability

Vow Q1: Extended loan facility and adjusted covenant structure

Vow ASA: Notification of trade – primary insider

Vow ASA: Notification of trade by close associate of primary insider

Vow ASA: Notification of trade by primary insider

Bra fart i denne idag: Er det noen som har noen mening om de kan trenger å hente penger eller bærer det seg pga det de får inn pga oppkjøpet av VGM som ble endelig bekreftet akkurat nå.

Financial calendar

Vow ASA: Vow receives settlement for VGM shares and loan repayment

Vow ASA: Restatement of EBITDA in the Q1 2025 report and expected one-off EBITDA charge in the H1/Q2 2025 accounts

1 Like

Ny CFO rett før forrige rapport ble sluppet . Lukter vel at dette er gamle skjeletter som ramler ut av skapet til forrige ansvarlige?

1 Like