320 er nevnt fordi det er en open interest på call opsjon med strike 320 som utløper i dag som er på 7,835 kontrakter som tilsvarer 7.835.000 aksjer.
Du kan sjekke alle open interest (opsjoner som ikke er realisert) som er ITM (In The money)på Yahoo Finance.
Hvis GME closer over 320 er det ca 60-70k kontrakter som er ITM. Det tilsvarer 70.000.000 aksjer give or take. (er bare summere alle open interest som er ITM å gange med 100).
MEN, hvordan dette eventuelt slår ut på kurs aner jeg ikke. Det er jo ikke slik at disse aksjene skal handles over børs. Det meste her er vel cash settlement. Men i teorien vil det være mulig å faktisk forlange alle disse aksjene fysisk.
Hadde jeg holdt call opsjoner med strike 320 som utløper i dag hadde jeg solgt kontraktene i løpet av dagen i dag før close siden kursen svinger så. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke blir gjort. Det er store interesser både for å få close under 320 og over 320 vil jeg tro.
Close under 320 vil resultere i alle 7835 kontraktene med strike 320 blir verdiløs.
Disclaimer: Kan ikke opsjoner så det er ikke sikkert dette er riktig fremstilt.