Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

https://www.cnbc.com/2021/01/29/robinhood-is-still-severely-limiting-trading-gamestop-holders-can-only-buy-one-additional-share.html

3 Likes

320 er nevnt fordi det er en open interest på call opsjon med strike 320 som utløper i dag som er på 7,835 kontrakter som tilsvarer 7.835.000 aksjer.

Du kan sjekke alle open interest (opsjoner som ikke er realisert) som er ITM (In The money)på Yahoo Finance.

Hvis GME closer over 320 er det ca 60-70k kontrakter som er ITM. Det tilsvarer 70.000.000 aksjer give or take. (er bare summere alle open interest som er ITM å gange med 100).

MEN, hvordan dette eventuelt slår ut på kurs aner jeg ikke. Det er jo ikke slik at disse aksjene skal handles over børs. Det meste her er vel cash settlement. Men i teorien vil det være mulig å faktisk forlange alle disse aksjene fysisk.

Hadde jeg holdt call opsjoner med strike 320 som utløper i dag hadde jeg solgt kontraktene i løpet av dagen i dag før close siden kursen svinger så. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke blir gjort. Det er store interesser både for å få close under 320 og over 320 vil jeg tro.

Close under 320 vil resultere i alle 7835 kontraktene med strike 320 blir verdiløs.

Disclaimer: Kan ikke opsjoner så det er ikke sikkert dette er riktig fremstilt.

5 Likes

Takker cagey2, min YOLO dnb konto er høyere enn fondene+biotech aksjene mine akkurat nå pga min naivitet, idioti og grådighet.

2 Likes

2 Likes

Hva har du kjøpt @pdx? All in i GME?

1 Like

Dedikerer disse til Cagey2.

6 Likes

Wow… Robinhood med oppdatering:

image

Wops, klippet ut GME. 1 Share

Lifted restrictions på GME?

Alle roper HOLD over alt :heart_eyes: Dette er allerede et globalt fenomen og noe STORT kommer til å skje. Haha! Jeg har ikke kost meg så mye på lenge. Dette er morro!

Husk at ledelsen sitter på mange aksjer. De liker ikke shorterne noe mer en Elon Musk i TESLA… Tesla handles vel på 1500 ganger inntekter? Kjører de en emisjon til noen andre enn shorterne nå vil dette selskapet være loaded når de starter i samme posisjon som Tesla var i sin shortsqueeze. Bare at denne squeezen er mye større! MYE større!

7 Likes

Bare BTC og ETH for øyeblikket, forsåvidt den første investeringen min på flere år. Tydeligere salgsignal enn mine kjøp skal man lete lenge etter btw :joy:

7 Likes

Vurderer å gå ut på balkongen for å skrike HOLD ut i bakgården, tipper jeg får et par bekreftende rop tilbake :gem::open_hands::gem::open_hands:

1 Like

Utrolig fasinerende at det ikke er mulig kjøpe mer en 1 aksje i mange selskaper via RH.
Det er jo ikke fordi man skal “skjerme” privat investorer i alle fall.

image

Må jo ha det litt gøy, så nå har jeg doblet beholdningen min :joy:

7 Likes

Det er påfallende hvordan kursen butter opp i 320 ja🤷‍♂️

Lenge siden du har sjekket veddemålstråden? :joy:

5 Likes

Jo! Eller, vil ikke akkurat kalle det fett, men kjempespennende og interessant!!!

3 Likes

Meget interessant

Det hadde gjort seg om Elon kom med en liten GME-tweet til nå rett før stengetid

1 Like

Hører at grunnen til at Gamestop ikke har kommentert noe eller sagt hva de skal gjøre kan være at kalenderåret er ferdig søndag og at det derfor kan være at de ikke har kunnet komme med noe før nytt kalenderår. Så det er mulig selskapet har planer på gang nå og vil presentere de mandag. Noe i den duren.

Ja, og med det utsagnet så sementerer du min påstand… men det skjønner du jo selvfølgelig ikke.

1 Like