Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WallStreetBets 💎🙌

Det kan du jo si at meglerhusene alltid har holdt pÄ med gjennom sine analyser da.

FOMO som slÄr inn, farlig spill dette.

Glad jeg hoppet pÄ toget. Dette er morsomt.

1 Like

De roper$NOK nÄ hehe (Nokia)

Og jeg som hadde en god slump der for litt siden


Tenkte at den skulle komme, men nÄ er vel caset og rasjonalet noe veldig annet.

De gÄr jo i direkte krig? Noen for lolz, andre for «jeg sitter pÄ av egoistiske grunner» osv, jeg syntes oppriktig at dette er noe helt annet.

Nokia sÄ seg nÞdt til Ä kommentere tradingen :joy:

Edit: Er det nÄ vi ser konsekvensene av alle sportsbetterne som hoppet inn i aksjer under lockdownen?

2 Likes

Men hva er det da du tenker at “de store” kan lére av dette og utnytte til sin fordel i fremtiden da?

https://e24.no/boers-og-finans/i/gWLxP0/gamestop-fortsetter-himmelferden-biden-administrasjonen-overvaaker-situasjonen

Bruke anonyme nettsider? FremstÄ hippe og radikale, men selger seg ut smart selv? Trodde det var litt Äpenlyst. Funker til tilliten er brukt da selvfÞlgelig.

Gitt at

  1. Shorterne mÄ ut
  2. Noen (WSB eller andre) holder prisen hĂžy

Den mest rettferdige og minst volatile mÄten Ä omfordele hedgefond-velstanden ville vel kanskje vÊre om GME kjÞrte emisjon mot shorterne (eller skal man kalle det reverse merger? :crazy_face: ).

“Gi oss fondet ditt, sĂ„ fĂ„r vi deg ut av shorten.”

SĂ„ betaler de utbytte til WSB.

1 Like

Det der er jo veldig klart ulovlig, sÄ det tror jeg ikke du trenger Ä vÊre redd for at store fond og investeringsbanker skal begynne med.

Hva skal de si, “dere fĂ„r ikke kjĂžpe aksjen
 Det er ikke lov”? Hvordan er det annerledes enn hva fondet har gjort mtp. shorten pĂ„ 140%?

En herlig storm dette, utrolig underholdning

5 Likes

Sikkert ikke stort :slight_smile:

SEC kommer med WS sin hjelp til Ä lete med lys og lykter for Ä finne bevis pÄ koordinert manipulasjon. Og sÄ kan de stenge forum eller gÄ etter enkeltbrukere. Men det vil vÊre vanskelig ja.

MÄten jeg tror dette endrer dynamikken er fÞrst og fremst at det vil bli veldig mye mer risikabelt og dermed mindre attraktivt Ä shorte - noe som er bra for en del selskaper, men ogsÄ negativt for kapitalmarkedet som helhet fordi funksjonen med Ä punktere bobler og allokere kapital til de mest verdiskapende bedriftene blir redusert.

I alt hatet mot “shorterne” er det lett Ă„ glemme at de faktisk stort sett har jobbet i sterk motvind i de siste tiĂ„rs bullmarkeder.

6 Likes

SĂ„ alle vil tjene penger? Sign me up :grin:

Shit just got real :sweat_smile:

1 Like

Delte den litt lenger opp :slight_smile:

1 Like

Synes hele opplegget er forvirrende. Skulle gjerne vÊrt inne for lenge siden og vÊrt med pÄ dette, men synes det er for kaos inne pÄ Reddit til Ä fÄ noen oversikt over hvem som faktisk har kunnskap og hvem som bare roper hÞyt uten mÄl og mening.

Ser jo at flere av aksjene som nevnes pÄ Reddit har gÄtt til dels mye. AMC, NOK, NAKD, BB og selvsagt GME

AMC, NOK og andre er mest sannsynlig bare vas.

Flere poster om “falske” kontoer som pusher andre tickers and GME for Ă„ prĂžve Ă„ fĂ„ fokus vekk fra GME. Har tydeligvis vĂŠrt en Ăžkning i nye kontoer med ingen tidligere historikk som har begynt Ă„ spamme /wallstreetbets med andre tickers.