Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

De slettet min første post på fredag siden jeg hadde for lite poeng (var for ny). Med 3 millioner nye medlemmer blir det nok mange slike. Få som leser reglene først.

3 Likes

Det denne karen skrev om bots er / var bare fjas. Om det derimot er mer hold i dette vet jeg ikke.

1 Like

En fornuftig “voksenkommentar”:

For de som ikke har pluss-abb.: Poenget hans kan oppsummeres til at dette introduserer vesentlig mer risiko i aksjemarkedet og gjør ikke verden til et bedre sted.

6 Likes

Ok boomer

3 Likes

Men for Gamestop er dette det beste som kunne skjedd. Og det er Gamestop vi eier.

Fra i morgen kan Gamestop sikre sin økonomi. De kan sette en emisjon og gi aksjonærene tegningsretter på aksjer der alle aksjonærer får 2 tegningsretter for hver aksje de eier til å kjøpe aksjer fra selskapet for en pris på 300 dollar innen 3 mnd.

Kursen hadde gått kraftig opp. For selskapet er nå i en helt annen liga plutselig.

Shortere får ingen retter for de er short.

2 Likes

En emisjon kan være bra for selskapet, men du synes ikke at å hente ca. 41 milliarder USD er litt i overkant? :sweat_smile:

1 Like

Hvis gamestop setter en emisjon kan lett kursen kollapse.

Hva tror dere er beste måten Gamestop kan utnytte situasjonen?

1 Like

Hehe jo, tallene er jo eksempler. Men én ting vet jeg. Ledelsen i et selskap med 5000 butikker skal melke denne situasjonen maksimalt. Dvs å rævkjøre shorterne maksimalt.

De er vel sånn som oss, kan de sikre firmaet, familien sin og alle aksjonærene så gjør de det.

1 Like

Ikke sjans. En emisjon vil øke kursen.

Hvorfor skulle kursen kollapse dersom de henter penger? Selskapet må ha kapital utover en fanskare på Reddit. Jeg tror de gjør svært lurt i å utnytte den høye kursen til å hente kapital, og håper det kommer nyheter i den retning snart. :money_with_wings: :money_mouth_face: :money_mouth_face:

2 Likes

Får jeg noe kred i denne tråden for å ha handlet mangfoldige N64-spill på Gamestop sent på 90-tallet? :stuck_out_tongue:

16 Likes

For at det skulle være en løsning, så må det være omsettelige tegningsretter da - som shorterne kan kjøpe av eksisterende aksjeeiere. Og da vil man absolutt ikke ønske å tilby mer enn det som etterspørres av shorterne, som etter sigende er litt mer enn 100%. Problemet er at etter en sånn situasjon, så vil man få en fundamental prising av selskapet igjen. Og i den er mye lavere enn den høye emisjonskursen. Og dette forstår markedet før emisjonen og sender kursen ned til under emisjonskurs også før emisjonen.

At en emisjon til dagens kurs skal gjøre dagens aksjonærer rikere er i hvert fall bare tull!

2 Likes

Ja, du har nok ikke kjøpt ditt siste spill der heller, tipper jeg etter dette :smiley:

De må kjøpe tegningsrettene ja. De passer nok på å avpasse en passelig mengde.

At de gjør noe er brennsikkert. Og de gjør ingenting for å hjelpe shorterne.

Såklart vil det bli enklere for shorterne å kjøpe aksjer tilbake. Men det kan aksepteres mot så mye penger. De må fortsatt kjøpe aksjene. Ikke søren om jeg tror at selskapet gir shorterne emisjonsaksjer.

…skal aldrig mer shorte :shorts: en aksje :lying_face:

Men for DEG så er ikke dette en god løsning! Og det er du (i kraft av å stemme på GF) som bestemmer. Derfor vil det mest sannsynlig ikke skje.

1 Like

Jeg tror en emisjon vil ha null og niks å si på kursen så lenge det fundamentale her er yolo og retard. Kjøpte én aksje siden jeg liker spill, og anser de pengene som tapt. Veldig gøy å følge med på i hvert fall.

Orker ikke spamme ned tråden, så skriver her @polygon: Ja, uten short vil den måtte prises fundamentalt. Ikke jeg som foreslo 2 t-retter per aksje. Jeg tenker mer i retning av en rettet emisjon som sikrer selskapet kapital, uten at shorterne får delta. Da står i hvert fall selskapet bedre rustet, og da tenker jeg ikke på kursen.

Uten short, så vil den prises fundamentalt. Det er litt vanskelig å være uenig i.

Min spådom er at dette blir et “waiting game” og spillteori av typen fangens dilemma, hvor samholdet slår sprekker ganske fort blant de sinte/idelaistiske/spenningssøkende unge mennene fordi de først og fremst er grådige/redde.

(jeg høres eldre ut enn jeg er @Fornybar :stuck_out_tongue:)

3 Likes

Det er måter for de å gjøre dette intelligent. Si at du får 1 rett for hver 4. Aksje du eier da.

Poenget er bare at uansett hvordan de løser dette, så vil selskapet komme meget godt ut. Og de redder ikke shorterne, som jeg ser enkelte er redde for.

1 Like

Selskapet vil selvfølgelig komme godt ut av det - det er jeg ikke uenig i!