Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

WR Entertainment (WR-ME) đŸ“œ

Further information to the stock exchange release of July 26, 2017

The Company’s wholly owned US subsidiary, WR Films Entertainment Group, Inc. (“WR Inc.”)
has further reviewed the counter-lawsuit from shareholders Gunnar Ryan Wiik and his mother
Sissel Wiik, as first described in the company’s stock exchange release on July 26, 2017,
and provides the following update regarding the same.

The lawsuit lists eleven separate claims. WR Inc. strongly denies each claim, both on
their facts and as a matter of law. Each claim is described briefly below.

  • In the first claim, Gunnar Ryan Wiik (“Wiik”) asserts that he has a valid acting
    agreement with WR Inc. and that WR Inc. has anticipatorily breached that
    agreement. He does not specify the amount of claimed damages.
  • In the second claim, Wiik asserts that he has an oral agreement with WR Inc. to
    produce the Morgan Kane films. He asserts that WR Inc. has anticipatorily
    breached that agreement. He does not specify the amount of claimed damages.
  • In the third claim, Wiik asserts that WR Inc. also breached an “implied covenant
    of good faith” with regard to the purported agreements. He does not specify the
    amount of claimed damages.
  • In the fourth claim, Wiik alleges that WR Inc. defaulted on a promissory note due
    to him. Wiik seeks $171,047 USD, plus interest. The promissory note in question
    is also the subject of WR Inc.'s pending lawsuit against Wiik. WR Inc. claims
    that Wiik obtained the note by fraud and the money was spent on personal
    expenses rather than the company, and that nothing is therefore owed.
  • In the fifth claim, Sissel Wiik alleges that WR Inc. defaulted on a promissory
    note due to her. She asserts damages of $216,885 USD, plus interest.
  • In the sixth claim, Sissel Wiik asserts that WR. Inc. fraudulently conveyed the
    Morgan Kane film rights to its parent, WR ASA, without also conveying her
    security interest in those rights. She does not specify her claimed damages,
    but asks for an award of exemplary as well as compensatory damages.
  • In the seventh claim, Wiik likewise claims that WR Inc. fraudulently conveyed the
    Morgan Kane film rights to WR ASA without also conveying his security interest
    in those rights. He likewise seeks compensatory and punitive damages.
  • In the eighth claim, Wiik asserts that he signed his resignation letter and
    waiver of claims against all WR Group companies under duress, and that,
    as such, the waiver of claims should be unenforceable. He also seeks to void
    his waiver of claims on other grounds.
  • In the ninth claim, Wiik alleges that he worked for nine years for WR Inc.
    without compensation and that he is thus due USD 11.6 million (NOK 90.000.000)
    as compensation for his labor.
  • In the tenth claim, Wiik asserts he has business expenses "in excess of $200,000"
    USD that he incurred on WR Inc.'s behalf that were unreimbursed.
  • In the eleventh claim, Wiik seeks an accounting of WR Inc.'s books and records

WR Inc. strongly denies all the allegations in the complaint, and denies that it owes
either Wiik or Sissel Wiik the claimed amounts. Management notes that the decision to
transfer the Morgan Kane rights to WR ASA (the subject of the sixth and seventh claims)
was done in conjunction with the public listing and was approved by management
including Wiik. Management further notes that Wiik resigned voluntarily after failing his
screen test, and denies all allegations of “duress.” Finally, management notes that a
claim of NOK 90.000.000 in compensation for an inexperienced executive - especially
one who lived on company expense for nine years - is clearly absurd.

Kilde: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=431996

Det er 80% salgsinitiativ i dag


Hver sin lyst, jeg hadde heller fyrt med tusenlapper i peisen enn Ă„ kaste dem bort i dette skandaleselskapet.

2 Likes

Aksjen stod i 2kr for 1 Är siden. Wiik forlot selskapet pÄ eget initiativ, men fortsetter Ä sette WR i negativt sÞkelys. Aksjene hans er fryst og det er store muligheter for at han mÄ gi fra seg mange av de aksjene til selskapet selv.

Jeg synes WR Entertainment svarer pÄ en veldig god mÄte og at de gÄr frem profesjonelt. Det er Wiik sin oppvisning som fÄr meg til Ä mÄpe!

ville ikke satset kone og hjem pÄ dette, men noen lodd skal jeg vÊrtfall ha, dersom de slipper lydbok eller film kommer denne til Ä stige hÞyt
 men ja det er veldig bingo

Det er “bare” 18,774,525 aksjer som er fryst. De resterende 7 millioner og vel sĂ„ det, stĂ„r han fritt til Ă„ selge. Og det er vel det som skjer nĂ„, slik at han kan betale advokatene og PR-rĂ„dgiverne sine.

1 Like

Ser ikke ut som om folk er villig til Ă„ betale mye pr. aksje.

KjÞpersiden har ihvertfall tatt seg opp betraktelig nÄ:

1 Like

KjĂžpersiden bare Ăžker:

2 Likes

KjĂžpersiden vs Salgssiden

77% kjÞp er et godt tegn! Jeg forstÄr det godt nÄr aksjen er sÄ lav som den er bare pga 1 idiot!

Hvor mye cash har de?

1 Like

Ref denne artikkelen: http://e24.no/boers-og-finans/wr-entertainment/morgan-kane-selskap-i-brev-til-aksjonaerene-anklager-gr-nder-for-luksusliv-og-manglende-skuespillerferdigheter/24107689

Kommentar fra Patrick Fossum StrÞm · WR Entertainment:

Litt fakta da Wiik fÄr siste ordet i denne artikkelen. Jeg var fÞrste investor i 2007 og fulgt selskapet i alle Är, sÄ jeg har kanskje fÄtt med meg litt.
1: Alle disse “personlige” utgiftene dine var fortsatt pengene til vanlige hardtarbeidene folk fra Norge. Bare fordi du solgte dine egne grunder aksjer til en mye lavere pris enn hva du solgte fra selskapet viser bare at du brydde mer om deg selv enn selskapet.
2: Jeg spurte deg i flere Är hvorfor ingen ting skjedde med bÞkene, men du brydde deg ikke sÄ investorer og jeg mÄtte sÞrge for Ä fÄ ut norske Morgan Kane ebÞker i 2014. Du lÞfta ikke en finger for Ä hjelpe. 4 mnd satt de pÄ kveldstid etter vanlig jobb i Norge for Ä hjelpe til, mens du solte deg, dro pÄ turer og bygde lego.
3: Huset leide du i 4 Är, 120.000kr x 12 x 4 = 5,760,000 kr. Du hadde hele 2 etasje alene mens din beste kompis fra barndommen ble stua bort pÄ et gjesterom ved garasjen.
4: 300.000kr pÄ biler sier du. Bare Ferrarien din kostet mer enn den summen!
5: Du har kastet bort 40 millioner og krever nÄ 90 millioner i tapt lÞnn.
6: Det er du som saksÞkte CEO Lucia-Khan og etter 5 mnd har du enda ikke forkynnet henne. Samme heksejakt mot henne som du hadde mot din bestevenn som du svartmalte i 1 Är fÞr du fikk han ut i 2012 etter han hadde brukt 5 Är i LA. MÞnster Wiik, du gjentar samme mÞnster hver gang du fÄr kritikk.
7: Jeg hadde ALDRI kommet tilbake til LA hvis det ikke var for henne.
8: Du brukte 9 pÄ Ä lage ingenting og bare levde pÄ pengene til valige folk.
9: CEO Tasmin reddet selskapet fra konkurs i 2016 og hentet penger fra profesjonelle investorer.
10: Du sier til e24 at du er oppgitt over anklagene, sÄklart for nÄ kommer sannheten endelig ut.
11: NÄr du forlot selskapet i desember 2016 var det som Ä kjenne et negativt mÞrkt tungt teppe ble dratt av hele selskapet. Det ble lystbetont, god energi, jeg sÄ smil igjen og endelig kunne vi jobbe som et team.
12: Vi gjorde mer pÄ 2,5 mnd enn du gjorde pÄ 9 Är fÞr du kom med fÞrste sÞksmÄl i mars 2017. Det styggeste sÞksmÄlet for Ä angripe en kvinne som sto pÄ hodet for Ä gi deg en fair sjanse pÄ audtion, enda feilet du.
13: Du anklager ledelsen i dag for Ă„ manipulere folk fra DrĂžbak og Ås. Kan dette vĂŠre samme folka du har tĂžmt for penger i 9 Ă„r som kanskje er lei deg og amatĂžrskapet ditt.
14: Du har manipulert alle investorer i 9 Ă„r, i dag er det profesjonelle folk i ledelsen og styret som prĂžver Ă„ lage noe du aldri klarte. Men du Wiik er den som saboterer.
15: Er sÄ lei av at pressen skal ha dette til at det er en drakamp mellom Wiik og ledelsen, detter handler om over 300 aksjonÊrer mot 1 idiot.
16: Du prÞver Ä si at selskapets CFO godkjente ting, det var du som styrte alt med penger og du ble fornÊrmet nÄr noen blandet seg.
17: I november 2016 kom det et brev til styret fra noen aksjonÊrer som hadde noen enkle spÞrsmÄl om gamle aksjetransaksjoner, 4 uker senere leverer du oppsigelse, sletter tlf din og gjemmer deg. 6 mnd senere var resultatet at du er saksÞkt for Ä ha tatt til deg 19 millioner aksjer.
18: Ny ledelse har vÊrt her litt over 1 Är, det er du som styrte sjappa frem til vi gikk pÄ bÞrs, sÄ hva du har gjort i fortiden mÄ DU stÄ til ansvar for og ikke skyld pÄ ny ledelse.
19: NÄ har du og Cardwell 3 sÞksmÄl mot oss der dere krever 120 millioner kr, men du klager pÄ oss i dag at vi ikke fÄr gjort noe, hvor lett er det nÄr hele planen din er Ä rive ned.
20: Du sier pressen er ubalansert, hadde pressen gitt ordet til fler aksjonÊrer hadde enda mer sannhet kommet frem inntil pressen slipper andre til fÄr vi kommentere her.
21: Det er EN mann som Þdelegger for over 300 stykker og han heter Gunnar Ryan Wiik, ferdig snakket. Hvem faen er det som er intressert i Ä bruke tid pÄ denne sÄpeoperaen du har skapt. Vi mÄ sÄklart forsvare oss nÄr du juger igjen og igjen og igjen isteden for Ä ta ansvar for at du har kastet bort 9 Är.
22: Trekk sÞksmÄlene dine, la oss jobbe i fred, sÄ kan du heller komme med konstruktiv kritikk om 1 Är hvis vi ikke hadde levert, inntil du gir oss den freden til Ä jobbe kan du fucke off.

4 Likes

Kan det vÊre at de nÄ etterhvert klarer Ä fÄ til noe da? Har jo ikke levert sÄ mye hittil, men hvis selve hovedproblemet nÄ er i ferd med Ä forsvinne kan det kanskje bli mer interessant? Jeg hadde ikke tenkt pÄ at de ogsÄ kan lage lydbÞker, antar det kan komme ut mye kjappere enn en film. Jeg har ingen aksjer her og hadde egentlig ikke tenkt Ä kjÞpe noen, men nÄ lurer jeg litt


2 Likes

3 sÞksmÄl forsvinner vel neppe over natta. Kan bli langdrygt om selskapet mÄ fortsette Ä fokusere pÄ han dildoen av en fyr

1 Like

Det er lett Ä latterliggjÞre Wiik og hvordan han har holdt pÄ. Men fyren har jo fÄtt lov til Ä holde pÄ slik! Han har jo bare (ganske kynisk riktignok) utnyttet muligheten som han har fÄtt.

Her har aksjonÊrene og selskapets ledelse latt han holde pÄ i Är etter Är tilsynelatende uten Ä gjÞre en dritt med det
 hvordan er det mulig at han har fÄtt lov til Ä holde pÄ slik i Är etter Är og tappet selskapet for verdier uten Ä ha levert noen ting?? Og hadde enda selskapet ellers vÊrt opptatt med Ä fÄ til noe, men det har de jo heller ikke
 pÄ stedet hvil mer eller mindre i hvor mange Är??

Selskapet og de gjenvérende ansatt har null tillitt! Det er ikke bare Wiik som er klovnen i denne tragedien


Det kommer ALDRI til Ä bli noen film. Det sa jeg i det de ble bÞrsnotert pÄ Merkur etter et par enkle google sÞk om de involverte. Det er jeg om mulig enda mer sikker pÄ i dag.

5 Likes

Tar et lite tap I funcom og kjÞper lodd her, jeg har trua pÄ at de rydder opp og leverer

KjĂžpte du WRE i dag?

Du mÄ isÄfall ha MYE mer tÄlmodighet enn du har hatt i Funcom.

My thoughts exactly
 :rolling_eyes:

Skal ikke helt ut av fun, men trenger Ă„ frigjĂžre litt