Og nå: tilbake til tema
Ta en kikk på klokkeslettene for når disse ble sendt, og fortell oss gjerne hva han gjorde i tiden etter at kaoset og stormingen skjedde frem til disse tweets.
Trump med dobbeltkommunikasjon? Hakke hørt på maken
Innerst inne var det jo det alle Trump gjengen ønska. En slags revolusjon der alle i makt posisjon ble stilt til veggs og dradd ut av kontorene i Washington. Man kan jo ønske seg det samme i Norge ettersom staten og byråkratiet rundt har blitt en enorm maskin og der noen skinner fløten til seg og sine som aldri før. Men når man plutselig står der og har piska opp stemningen og en mann med Viking hjelm har inntatt stortinget så spørs det hvor morro det er å ha piska opp stemningen til revolusjon. Tror Trump rett og slett ble litt svett og posta de Twitter meldingen for å moderere seg.
Han sa det samme hele tiden. Han støttet alltid de blå i sine taler og tok avstand fra vold. Pelosi nektet hans forespørsel om å øke vakthold med militære styrker.
Fight like hell betyr kjempe som faen og er utrykk brukt av mange. Når Trump sa det 'betyr" det plutselig sloss som helvete
For meg, så høres ikke dette ut som en som ønsker seg en fredlig demonstrasjon. Hvis det gjør det for deg, ja da er vi rett og slett uenige.
Ingen snakk om vold der. Så ja, vi er uenige. Han snakker om å kjempe på fredelig vis. Falsk flagg operasjon er mest sannsynlig. Frem til de satte i gang var hele demonstrasjonen en familie happening med termos, matpakke og folk holdt taler som vanlige demonstranter. Jeg så alt selv på CNN. Plutselig skjedde det ting og alle mediekanalene brukte de samme ordene som f.eks. “insurrection” - et veldig uvanlig ord for beskrive det som skjedde. Akkurat som om det var scriptet… Verden er mer kynisk enn du tror.
Vinklingen var klar på forhånd.
Fredelige oppfordringer vil jeg si
He recounts meetings with congressional staffers in the days before the insurrection in which he was told that then-speaker Nancy Pelosi was “never going to go” for deploying the Guard, and meetings in the midst of the crisis when Pentagon brass said they didn’t want to take responsibility for the unprecedented spectacle of the military rushing the citadel of democracy.
“It was sickening,” Sund told me this week. “I’m sitting here watching my men and women fighting, you know, defend every inch of ground. … I get on the call with the Pentagon to find that they’re really [more] concerned about the look of having the National Guard up at the Capitol than they are about my men and women and their asses handed to them. That’s sickening.”
Politisjefen med ansvar for vaktholdet 6. januar sier han ble fortalt direkte at både Nancy Pelosi nektet å la nasjonalgarden bli involvert, og at de ikke ville selv. Det er også kilder på at Trump ville ha dem der.
Men altså, hva var det “egentlige motivet” og “egentlige årsaken” og hva mente folk “innerst i sitt hjertet” osv? Mange fine konspirasjonsteorier man kan lage seg her. Kjør på. Jo mindre man vet, jo bedre konspirasjoner kan man lage.
Dette er vel korrekt. Er i hvert fall ikke dumt å mene, det er en helt fair tolkning av dokumentasjonen man har fått ut av 6. januar dekningen i medier. Jeg vil kanskje si at jeg ikke tror Pelosi alene sto bak den beslutningen, men whatever.
Det er jo hvordan medielandskapet er der borte. Man finner ut hva slags ord som skal brukes, man har kontinuerlig kontakt mellom journalister og politikere (og deres ansatte) om hvordan de vil ha ting dekket, og hva politikerne bør si, osv… gjelder både demokratene og CNN/MSNBC osv samt Fox/republikanerne selvsagt. Talking points er en vitenskap.
At man begynner å bruke samme type retorikk samtidig betyr bare at man snakker sammen, ikke at det var planlagt på forhånd.
Vi er mye enige. Det siste tror ikke jeg stemmer.
Twitter Files har vist oss at det ikke er bare slik det foregår, men en top-down approach hvor FBI, demokratiske politikere og flere instruerte medier hva de skulle gjøre.
Project Veritas har dokumentert hvordan Jeff Zucker instruerte sine journalister i CNN om hva de skulle si. Undercover operasjoner har fanget på bånd topp journalister som innrømmer at dette ikke er noe som skjer “organisk”, men at det er “politics” og at “truth don’t matter”.
De 5 politimennene “heltene som ble drept i demonstrasjonen” er en fake historie. Ingen av dem døde 6 januar. Ingen av dem ble drept av en demonstrant. Når nok folk samles dør det folk. De fleste av hjerteproblemer. En bieffekt av covid vaksine kan ikke utelukkes basert på nyere info. For eksempel så sier fortsatt mediene at han ene ble slått i hjel med et brannslukninsapparat og døde 6. januar selv når de er fullt klar over at obduksjonsrapporten sier han døde dagen etterpå av hjerteinfarkt.
Det vi derimot vet med sikkerhet er at politimenn åpnet dører inn til capitol building og slapp mobben inn med vilje.
Hvem er Ray Epps?
Hvor mange på ytre høyre i USA følger du på Twitter, Morti?
Ingen. For et teit spørsmål.
En begynner hvertfall å lure hvor du får infoen du stoler på fra.
Jeg så det live på TV selv?
Personangrep i stedet for sak er usaklig og usmakelig.
Du tror ikke falsk flagg operasjoner forgår? Hva gjør det så umulig at dette ikke kan ha foregått her? Sier du at det er utenkelig eller bare usannsynlig?
Hvem hadde trodd.
Elons venner på Twitter
Men ikke broren lenger
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Siden tråden handler om twitter, tenker jeg at vi lar tråden handle om twitter og aller nådigst om elon privat så lenge det er relatert til twitter.