Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Det ser ut som Elon har solgt $ 22,9 mrd totalt så langt i år. Det er derfor ingen grunn til å tro at Elon sitter på noen personlig gjeld i det hele tatt. Sannsynligvis sitter han nå på litt kontanter i tilfelle Twitter eller SpaceX har behov for mer penger og da slipper han å selge mer Tesla aksjer på en lavere kurs.

1 Like

Da har han nok betalt ned Twitter, ja. Det må jo bli en voldsom skatteregning av det? Blir kanskje mer salg til neste år da.

1 Like

Elon er smart, han vet Tesla er under rimelig heftige shorteangrep. Bill gates har jo sittet short i lang tid.

Så han selger fordi han kan. Ingen av de seriøse finanskildene tror eller mener han har lån med garanti i Tesla aksjer. Eneste som sitter med stort lån i denne transaksjonen er twitter selv.

1 Like

Da er han vel verdens rikeste mann igjen, da :rofl: .

Når hvert rapporterte salg bidrar til ytterligere svekkelse av kursen og tilliten gir det mer mening for meg at han selger fordi han må, ikke fordi han kan.

image

AOC - Elon the love story, det må bare skje. hadde vært så lolz :smiley:

Hun betalte de $8 likevel ser jeg :grinning::popcorn:

1 Like

Ikke enda.

image

1 Like

Men en som betalte.

image

image

Taleb begrunner greit hvorfor Fridman er en try hard.:wink: Tweeten må åpnes i et separat vindu

3 Likes

Mulig han har noen poenger:

image

Virker som han i hvert fall organiserte en serie med foredrag hos MIT fra 2017 til 2020. Er det så rart at pandemien stoppet det opp, og at han i flere år har brukt assosiasjonen med MIT som absolutt ser ut til å være reell når han presenterer seg selv?

Er det galt å kalle seg research scientist?

https://www.researchgate.net/profile/Bruce-Mehler/publication/348367868_MIT-AVT_Clustered_Driving_Scene_Dataset_Evaluating_Perception_Systems_in_Real-World_Naturalistic_Driving_Scenarios/links/5ffefc5145851553a04008b7/MIT-AVT-Clustered-Driving-Scene-Dataset-Evaluating-Perception-Systems-in-Real-World-Naturalistic-Driving-Scenarios.pdf

Her har du research paper fra MIT hvor Lex Fridman har bidratt fra 2020.

image

image

Her har du en fra 2021.

https://ieeexplore.ieee.org/author/37085780351

Er det svindel å kalle han “research scientist” hos MIT når han faktisk ser ut til å være “research scientist” hos MIT så sent som 2021? Jeg aner ikke om han var det i 2022 - podcasten ble jo ekstremt populær, men det ser da beviselig ut som om han har hatt en sterk assosiasjon med MIT fra 2017 til 2021 som absolutt minimum (organisert foredrag og bidratt på publisert forskning). Hvor mye han har bidratt? Jeg aner ikke. Men det virker som om det er helt legitimt for å han å bruke den betegnelsen i hvert fall i perioden 2017-2021?

Men det virker ikke ulogisk for min del å tro at Lex Fridman har sitt på det tørre, og denne mannen som misliker han er litt ute på viddene og snakker om ting han ikke en gang har giddet å google.

image

Mannen er idiot. Det er null problem å lese en bok per uke og diskutere / analysere dem. Hvor treig er du hvis du ikke klarer det på en uke? Tar kanskje opp 4-12 timer totalt per bok hvis du leser rimelig raskt, og er velorganisert.

Når man lager innhold for internett er denne typen bokklubb en flott måte å lage innhold på. Hans jobb er jo å lage innhold som folk konsumerer. Å spre det utover lang tid er bare fornuftig å gjøre for å få folk med på det. Det er ingenting annerledes ved dette enn folk som lager en ukentlig oppsummering på podcast av nyhetsbildet eller kjendissnakk eller gamingnyheter eller whatever.

ps: Jeg kan se ett poeng angående en argumentasjon som sier at han gir inntrykk av å være “supervitenskapelig” og overdriver det som sitt bilde i offentligheten av kommersielle hensyn. Men skal man klare å gjøre det argumentet overbevisende overfor folk som liker Lex Fridman så er twitter med sine begrensninger rett og slett feil plattform. En 5 000 ord artikkel på new york times ville passet bedre. Og da bør man starte med å argumentere for at han er fascist siden han er villig til å snakke med Putin - som tidligere nevnt :slight_smile:

3 Likes

Nei. Det gjør han på ingen måte. Om noe de flaueste, mest patetiske tweetene jeg har sett så langt i 2023.

Ja. Bemerket det samme og ble blokkert på et par minutter.

1 Like

Lex virker som en bra fyr, har hørt mye på poddene hans og han virker genuint opptatt av de han snakker med. Han er også god på å arrestere folk når de sier noe han er uenig i, som f.eks i intervjuet med Kanye.

I tweettråden kan man lese hva Sam Harris sa om Nassim. Nå vet jeg ikke om Sam faktisk har sagt det som står, men beskrivelsen av ham er stikk motsatt av min beskrivelse av Lex :slightly_smiling_face:

1 Like

Nå var aldri spørsmålet om han var en bra fyr.

Den opprinnelige kritikken gikk på at han IKKE burde lede Twitter. Noe han selv mente å være en åpenbar kandidat for.

Lex Fridman kan ikke ledet et selskap til 500 milliarder fordi han er i kretsen rundt Musk.

Om noe beviser dette at er mye nedside igjen i Tesla. Litt mye naivitet og good vibes… :wink:

2 Likes

image

Jeg vil si at du har leseproblemet hvis du ikke ser at du her linker direkte til ett stygt personangrep.

Ergo er spørsmålet om han “er en bra fyr.” I dette tilfellet.

Tidligere i tråden har du sådd tvil om han som sjef, og det har du all rett til, men det var da virkelig ikke poenget i det innlegget du skrev her basert på Taleb sine tweets.

1 Like

Hverken du, jeg, eller noen andre vet om han, den ene, eller andre, ville vært en god leder av Twitter. Det blir like deler skjørt og forunderlig å mene noe sterkt om det, når vi hverken kjenner menneskene, selskapets faktiske utforminger eller whatnot.

At du eller denne Nassim har behov for å forsøksvis karakterdrepe på tilnærmet null grunnlag er røde flagg for min del.

Jeg kan se en argumentasjon om at han ikke har erfaring med å lede noe stort, eller selskaper som har problemer med økonomien, eller står i en vanskelig situasjon hvor du sannsynligvis må ta avgjørelser raskt som vil gjøre store mengder personer forbannet uansett, og med økonomiske konsekvenser for selskapet og de ansatte og eierne og …

Ergo, det jeg ville fryktet som eier med Lex Fridman som sjef var at han tok trygge “ansvarlige” beslutninger for tregt som gjorde at selskapet fortsatte å blø masse penger, aldri ble profitabelt, og ikke klarte å posisjonere seg som ett viktig sosialt medium - at det ble for trygt og kjedelig. Og så ble det utkonkurrert av noen andre i løpet av noen år samtidig som det kontinuerlig gikk med dundrende underskudd.

Jeg tror Elon foretrekker å se om han kan snu det i løpet av 2023-2024, og så slå det konkurs eller selge det hvis det ikke går :slight_smile:

Jeg synes ikke Taleb er særlig elegant når han langer ut mot folk som trigger bullshitalarmen hans, og det gjør han stadig (en artig tråd i fjor var da han latterliggjorde bitcoin-tatoveringen til sidemannen på flyet fra OSL som tilfeldigvis var en stor kryptoinfluenser som fikk med seg tweeten i god tid før landing).

Men jeg lander på Team Taleb her. Jævlig rar og meningsløs måte å lese bøker på, og det er noe som skurrer med hele fyren, selv om han har en ekte doktorgrad fra MIT. https://www.reddit.com/r/DecodingTheGurus/comments/zaeztd/lex_fridman_at_mit/

4 Likes

Den type person-angrep er hva vennene til Lex gjør hver dag på Twitter eller på podcast. Hadde fyren ikke vært en Musk-fanboy de luxe, ville jeg nok kritisert Taleb. Hadde ikke Lex vært bestis med Rogan, som har gitt Alex Jones en plattform, ville jeg brydd meg om følelsene hans

1 Like

Ja, huff. Alex Jones skal på ingen måter få en stemme i offentligheten. Han kritiserer jo myndighetene bestandig og mente for 10 år siden at en skoleskyting aldri skjedde.

Ser jo ut til å gå strålende dette: