Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

I kraft av å være supersmart, superrik, og supercool, så er også Musk en super innflytelsesrik samfunnsdebattant/influencer.

Jeg liker veldig godt de tre første egenskapene til Musk; den siste får meg ikke til å ta bølgen.

Mulig det er bare meg.

2 Likes

Etter mer enn 15 år på Twitter har jeg slettet min konto (deaktivert i 30 dager først, man slipper ikke så lett unna…). Håper flest mulig andre gjør det samme.
Hovedbegrunnelsen er pga at jeg er fullstendig i mot at en enkeltperson skal eie et slikt selskap, samtidig som personen foretar endel ting som jeg også er uenig i.

De beste folkene forsvinner fort når slike ting skjer, ikke bare de som blir direkte oppsagt. Forundrer meg ikke om dette er starten på slutten for Twitter.

2 Likes

Hva trenger man egentlig av folk for å drifte en slik nettside?
Virker som de har hatt overflødig det meste :man_shrugging:

Aldri hatt en Twitter bruker selv.

Jeg har brukt mer tid på twitter etter at elon overtok, og jeg merker aktiviteten er opp over alt.

Jeg så en kommentator som sa det på en god måte. “the propaganda team is gone, but the moderator team is still there”.

Tror Elon lykkes, det han har gjort med organisasjonen er standard når et PE fond kjøper en bedrift, spark alle som ikke er nødvendige.

5 Likes

Javel? Har stort sett lest det motsatte når det gjelder moderation, eller mangel på sådan.

Og det er en vesensforskjell ifht når fond / selskap kjøper andre selskap - her er det en privatperson som kjøper, og opptrer som en diktator.

Som alt annet er det blitt idiotpolitisert.

Når folk på høyrefløyen mente det var problematisk at Facebook, Twitter et al. sensurerte nyheter og faktisk informasjon, fordi de i praksis har tatt politisk side, så sa alle nepene:

Hurr durr, det er et privat selskap, det kan gjøre som det selv ønsker, og for øvrig liker vi milliarderdæren som eier akkurat dette selskapet fordi hen donerer uendelig penger til vårt parti.

Nå, etter Musk tok over Twitter:

Det er bare milliardærene vi liker som får eie og moderere sosiale medier. Musk er ond fordi han er i mot sensur av informasjon generelt (og særlig den som truer vårt politiske narrativ).

Det er utmattende å se hvordan folk kollektivt mister evnen til kritisk tenkning.

3 Likes

Det skrives EKSTREMT mye i media om hvor stort forfall og fælt det er i twitter. Men jeg ser ikke at noe av det har materialisert seg. Er også tydelig at twitter ansatte som forsetter å jobbe nå snakker ut om at endelig kan de gjøre en god jobb igjen.

Men såklart, sitter man godt plantet på venstresiden og har nytt sensur av “ikke korrekte” meninger. Så kan jo Twitter fremstå som en fæl plass nå.

Man ble faktisk permbanna på twitter av å si følgende “Kvinner kan ikke ha penis og menn kan ikke føde barn”.

Om det er problematisk at Musk har kjøpt twitter, så bør det jo være problematisk at Jeff besos har kjøpt washington post?.

5 Likes

Og når legacy media erklærer Twitter dødt på inn- og utpust, så kan vi ta oss faen på at det nøyaktig motsatte er fasit.

3 Likes

Greit å vente 1 mnd, siden, som nevnt, ingen får slettet sin konto på dagen…

Tydelig at du er veldig engasjert i dette, dårlig tilslørt forsøk på politisk “stempling”, uten noe grunnlag.

Opptrer Besos som styreleder / daglig leder / redaktør osv i Washington Post? Gjør Trygve Hegnar det?

2 Likes

Ja det var jo en særdeles godt begrunnet konklusjon. Skikkelig høyt nivå her gitt…

EDIT: Ble tydeligvis for sterk kost for noen denne kommentaren. Men det var greit med den jeg svarte på: “ta oss faen på at det nøyaktig motsatte er fasit”…

Høyt nok til formålet.

Hva spiller det for rolle om en eier er aktiv moderator eller ikke når ansatte og kulturen uansett modererer informasjon ut fra politisk slagside og/eller diktat.

Musk er i alle tilfelle mer politisk agnostisk enn alle disse andre milliardærdonorene som eier tilsvarende selskaper. Er man heldig kan man til og med håpe han lever opp til forpliktelsen om nøytralitet og ytringsfrihet (for alle).

Washington post har tydelig endret fasong etter at besos tok over og de taler ofte om ikke alltid narrativet som støtter han.

Flere mener det samme.

1 Like

Jeg fordrar virkelig ikke Trump, men jeg stemte lett for at han skulle få komme tilbake på Twitter.

4 Likes

Ok takk, har ikke fulgt med på det. Høres ikke bra ut det heller da!

Derfor trenger vi Twitter eid av elon musk.

2 Likes

Han skal visst forelese for NYtimes straks. Står fortsatt på plakaten :sweat_smile:

1 Like

La oss bare si det sånn, denne uinteressante tweeten min har vært øverst på feeden min i 22t nå, og den er ikke pinned.

Kan tyde på at det har begynt å dukke opp noen bugs og at de ikke fikser det?

4 Likes

:popcorn:

1 Like

Skulle kanskje vært i meme eller kryptotråden.

Galaxy brain takes i legacy media bare fortsetter.

1 Like