Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Tja, hvis han var en del av ledelsen, bosatt i utlandet, og ikke utførte faktisk designarbeid/koding selv (som virker som historien?), så er det logisk at man kan kutte vekk folk som blir borte som en del av dragsuget fordi man ikke lenger trenger/ønsker stillingen.

Så er det noe annet å sparke noen hvis de har en kontrakt som sier at hvis de sparkes før en viss dato så skal de få mange millioner utbetalt. Da kan det være enklere å ha dem ansatt i en periode til uten å bry seg om hva de gjør eller ikke gjør. Ren finansiell beslutning.

Det betyr ikke at Elon er snill og grei (som vel ingen tror), men jeg syntes det virker ganske troverdig at Twitter rett og slett ikke har bruk for mannen lenger slik Elon har tenkt å lede Twitter.

For min del virker det som om Elon har med twitter forsøkt å endre kulturen totalt. Og at han bare ønsker å sitte igjen med de som ønsker å være der, og er villige til å jobbe steinhardt og gjøre ting på hans måte. Han har også kuttet enormt med stillinger (nesten alle?) som ikke var i USA slik jeg har forstått det.

Så får vi se om det går mot konkurs eller ikke på sikt :slight_smile:

1 Like

Haraldur stod tydeligvis på en “Non-firing-list” hos Twitter som følge av at hans kontrakt etter oppkjøpet av hans selskap ville utløse en skyhøy sum. Men nå fikk han likevel sparken sammen med tre andre som hadde lignende kontrakter, så tydeligvis ikke så mange igjen i firmaet som kan holde orden på selv de enkleste ting.

2 Likes

At Musk slapp inn lyset på rottereiret som var Twitter (eller bare big-tech generelt) og truer narrativkontrollen til NPC-media er ubetinget positivt. Før var mannen “elsket”, etter han tok over Twitter er han “hatet”.

Jo mer jeg leser overskrifter som spår Twitters død og skal karakterdrepe på tynt/ikke-eksisterende grunnlag, jo mer blir jeg overbevist at ikke bare har Twitter en lys fremtid, men at plattformen de facto truer det etablerte.

image

7 Likes

Hvis målet hans er å skremme vekk alle som ønsker å annonsere på plattformen, og alle som faller inn under kategoriene woke, MSM, liberal etc. så er han i ferd med å lykkes ja. Vil mest sannsynlig sitte igjen med et ekkokammer av konservative stemmer som kan utfolde seg i fri dressur, mens inntjeningsevnen til selskapet fortsetter å falle.

2 Likes

Det går nok det bra med både Twitter og Musk - hvorfor skulle det bli et ekkokammer? Det er det i mye mindre grad nå enn tidligere. I dag er plattformen antydning til organisk. At det “skremmer vekk” woke penger eller skjøre sjeler kan hende, men om Twitter vokser videre som plattform, så finner nevnte penger og snøflak veien tilbake også.

Det er kostelig å se hvordan alle som skulle forlate Twitter (i) annonsere at de stikker, for så (ii) bli der allikevel.

6 Likes

Det er vel en smule mer sammensatt enn som så…

Musk har vært en kontroversiell og “hatet” person lenge før dette twitter dramaet.

For min del liker jeg også godt at han utfordrer det etablerte og politisk korrekte, men han fremstår svært ofte som en klyse. Og det hjelper verken hans business eller hans politiske (mer eller mindre bevisste) prosjekt.

1 Like

Kontroversiell? Kanskje litt? Hatet? Nei.

image

Jeg er ikke enig i karakteristikkene jeg visstnok skal være enig i. Han er en av de mest interessante folka å følge på…Twitter.

4 Likes

Hvem som oppfattes som klyse er veldig subjektivt da.

1 Like

Person of the year er ikke en endorsement fra Time, bare en annerkjennelse av at de har vært innflytelsesrike i året.

the person who, for better or for worse, does the most to influence the events of the year

Hitler og Stalin har vært person of the year. Det samme har Putin, Trump, og Biden. De er kontroversielle personer, elsket av noen og hatet av andre, men satte unektelig preg på året.

5 Likes

Det er jeg innforstått med. Han har i all hovedsak blitt omtalt i positive ordlag, inntil nå. Og man har ikke sett en like samkjørt legacy media siden Trump.

8 Likes

Jeg kjører Tesla. Hvis Elons Twitter-styring sier noe om hvordan Tesla blir drevet så forklarer det en god del ting. Jeg har en sterk mistanke om at Elons synsing veier tyngre enn eventuelle UX-designeres tanker om hvordan et skjermdashboard burde være designet for å være enkelt å betjene. :slight_smile:

4 Likes

Mange som sperret øynene opp og fikk fyren i halsen etter feks dette:

Det var altså i 2018, 5 år siden.

1 Like

Grusom sak.

2 Likes

Altså, Elon Musk har sagt så mye rart opp gjennom at det er ikke rart han får litt publisitet og blir harselert med. Han har jo til og med fått munnkurv fordi han prater om ting på en måte som fucker til aksjemarkedet. :stuck_out_tongue:

1 Like

Forundrer meg at Musk enda ikke har mottatt behandlingen som bl.a. Martin Luther King Jr, Malcolm X, eller Fred Hampton opplevde. Ikke en gang en FISA warrant. :exploding_head:

Elon er garantert en massiv pain in the ass for sikkerhetstjenestene og det øvrige establishmentet.

“Better to talk to people than communicate via tweet.”

• Elon Musk, Owner and CEO of Twitter

A very very good and smart man…

4D chess? Cant make this sh*t up

:rofl:

4 Likes

Skeptisk til AI men ønsker å implantere chip i hjernen til mennesker og utvikler selvkjørende biler

5 Likes

"Apparently when Elon was a kid he was put in the hospital after being beat up… because he mocked a kid who’s dad committed suicide and he was pushed down a flight of stairs.

Even Musk’s own dad agreed he deserved it."

Han har vel alltid vært sånn og kommer ikke til å endre seg. Det er bare å glede seg til neste shit show :laughing:

Angående faren:

“Elon’s dad married his step-daughter whom he raised from age 8. Has 2 kids with her. The whole family is a bunch of psycho weirdos.”

Sykt drøy!? For en familie… :face_vomiting:

2 Likes

Man blir ikke verdens rikeste som normal person.

5 Likes

Det er fakta faen. Tror blant verdens rikeste er mye spesielle mennesker

1 Like