Tja, hvis han var en del av ledelsen, bosatt i utlandet, og ikke utførte faktisk designarbeid/koding selv (som virker som historien?), så er det logisk at man kan kutte vekk folk som blir borte som en del av dragsuget fordi man ikke lenger trenger/ønsker stillingen.
Så er det noe annet å sparke noen hvis de har en kontrakt som sier at hvis de sparkes før en viss dato så skal de få mange millioner utbetalt. Da kan det være enklere å ha dem ansatt i en periode til uten å bry seg om hva de gjør eller ikke gjør. Ren finansiell beslutning.
Det betyr ikke at Elon er snill og grei (som vel ingen tror), men jeg syntes det virker ganske troverdig at Twitter rett og slett ikke har bruk for mannen lenger slik Elon har tenkt å lede Twitter.
For min del virker det som om Elon har med twitter forsøkt å endre kulturen totalt. Og at han bare ønsker å sitte igjen med de som ønsker å være der, og er villige til å jobbe steinhardt og gjøre ting på hans måte. Han har også kuttet enormt med stillinger (nesten alle?) som ikke var i USA slik jeg har forstått det.
Så får vi se om det går mot konkurs eller ikke på sikt