Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

VG nå…

Siden Elon Musk overtok Twitter i oktober, har plattformen vært preget av driftsstans og masseoppsigelser, og selskaper har forlatt plattformen på grunn av bekymringer over moderering av innholdet der.

Men foreløpig har det ikke tegnet seg et tydelig alternativ til Twitter, og mange har måttet fortsette å bruke den. (NTB)

Jeg bruker twitter hver dag og kan ikke ha huske å ha sett ett eneste problem med driftstans. Og de som truet med å forlate twitter, men ikke gjorde det har en rekke alternativer. Bare ikke en som er like god :slight_smile: De er patetiske hele gjengen.

9 Likes

Elsker community notes

10 Likes

CBC i canada ble sure fordi Musk mente de var government funded. så de kom med denne for å bevise at det egentlig ikke var sånn.

Finn feilen :wink:

7 Likes

Mot Kina er han mye snillere. Han fyren øverst til venstre er jo Kinas svar på Goebbels, hehe

5 Likes

Og han gir faen i det. Det er en grunn til at det er risky å drive business i Kina. Når du blir stor der, så må du følge partipolitikken eller risikere alt du har bygget opp der. Det koster ingenting for Musk å spre dritt om demokratier, for der er det faktisk lov. Det koster noe for Musk å spre dritt om f.eks. Kina, så der holder han kjeft.

4 Likes

Ble gjort en stor oppdatering av twitter igår. Virker som mange kontoer med merking som statsmedia mistet denne ø. Tipper det er tilbake etterhvert.

Det er i så fall bra! Det jeg ihvertfall elsker med Twitter, er at det funker like bra etter at de sparket typ 5000 ansatte :rofl:

2 Likes

Musk har sagt direkte i intervju at han foretrekker at sensur foregår etter hvilke regler nasjonalstater vedtar er lovlig/ulovlig, og ikke etter hva annonsører foretrekker eller hvem som vinner kulturkrigen for øyeblikket, eller whatever.

Så at han følger lovverket i Kina, og lovverket i USA er egentlig i tråd med hva han har sagt offentlig.

1 Like
2 Likes

Fra artikkelen - “Gjennomgangen viser at Elon Musk feilaktig hevder at politiet eskorterte en demonstrant under stormingen av kongressen 6. januar 2021. Han løftet også fram en tweet som la skylden for massedrap på LGBTQ-folk og støttet en falsk opptelling av tapstall i Ukraina.”

Kødder du med meg? :joy:

3 Likes

Hvor mange påstander har AFP frontet de siste 3 årene som ikke holdt vann? Hundrevis eller tusenvis?

6 Likes

What about…

1 Like

Nei for det AFP driver med er så mye værre på alle plan. At de kan egentlig ikke sammenlignes med å trykke “like” på innlegg og dermed “gi oppmerksomhet” til noe på et sosialt media. AFP masseproduserer nyhetssaker for aviser verden rundt.

4 Likes

Brittain first betaler altså 1000dollar pr måned for hovedkontoen og 50dollar pr måned for hver affiliate konto.

Mistenker at de ikke kommer til å gi blå merker til alle. Lurer litt på om den påstanden kan backes opp. At de gir lederen eller grunnleggeren blått merke… gir jo mening.

Fint å få disse i streamen til folk.

Billig måte for dem å skaffe seg reach?

1 Like

Selv om jeg ikke liker Musk, har jeg alltid vært fornøyd med Twitter. Men hva er greia med at alle tweets nå likes av én eller to eskorte-jenter?

Jeg har hørt at russerne bruker dette som et virkemiddel til å “downvote” kontoer. Nå tror jeg ikke det er problemet her, fordi hele Twitter er ramma. Jævla irriterende og Musk må bite negler i frustrasjon.

Irriterende med de vakre “damene” som vil bli venn med deg. Er på alle medier.

3 Likes

Det mangler moderasjon er vel greia. Tror Musk har ymtet fram at alt som ikke er forbudt per land er lov?

1 Like