Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Har aldri vært moderasjon men sensur.

Sensuren er nå borte.

Ulovlige ting og regelrett plaging/spam blir fjernet.

1 Like

image

https://twitter.com/elonmusk/status/1656748197308674048

7 Likes

Litt spesielt valg, siden hun er mer “PC” tror jeg, enn hva Elon har forespråket

https://twitter.com/MarioNawfal/status/1657012965336285184?t=HXh2aLb5UCZ8j7ZsS2ll1A&s=19

Men Twitter styrer seg selv imo.

2 Likes

Er det noe i Tyrkia-sensueringen som påstås skje nå?

Opposisjonen mener seg sensurert og Twitter innrømmer at de fjerner mye tyrkisk, men skylder på andre ting. Musk er som kjent litt bekjent av Erdogan. Men jeg vet ikke hvordan man skal tolke det, er kanskje ikke noe interesse for det her.

1 Like

Yep, Musk bekreftet at de fjernet noe tyrkiske greier og at alternativet var full twitter ban i tyrkia

1 Like

Aha, da skjønner jeg.

Han måtte fjerne noe for å forhindre full goverment ban. Usikker på om jeg synes det er lurt, men OK.

Så de som twittrer i Tyrkia kan nå altså fritt skrive det Erdogan synes er greit. Greit med fremskritt.

2 Likes

Sånn har det jo alltid vært.

Hehe, ja, men greit å få det bekreftet fra Musk.

Når det er sagt så har jeg fortsatt stor tro på Musk sitt project veritas. Verden trenger en plattform for kommunikasjon som ikke like lett kan kontrolleres av stater og myndigheter, men som allikevel er underlagt brukernes sensur/moderering/redigering.

Varslene mot twitter tipper jeg du vil finne igjen i de som vill forby boktrykkerkunsten. Ulik teknologi, men med samme skremmende trussel om å spre tanker som ikle var kontrollert og godkjent av styrende makter.

Jeg har grunnet mye over dette, og min enste konklusjon er at vi må heller bli flinkere til å lære folk å tenke selv, i stedet for å prøve å overbevise de om at det er bedre at andre tenker for de.

1 Like

Elon om sensur

This is par for the course for all Internet companies – we are just going to be clear that it’s happening, unlike the others

LITT vanskelig å ettergå om det skjer da… : D

2 Likes

https://twitter.com/theallinpod/status/1658094888154431489?t=TsmcK4ccSTsdAXPVInexPQ&s=19

Wow. Nå kan man legge ut videoer på flere timer :grinning_face_with_smiling_eyes:
All in Pod legger ut hele episoden på Twitter.

image

Da ser det ut som krypterte meldinger er lansert.

image

Tror også @pdx må betale for at folk skal kunne dele tweets på samme måte som før. Blir screenshots i stedet da. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Tipper de skriver om ting slik at oversettelse ikke funker nå.

De har startet å teste krypterte meldinger så endel endringer er kommet.

Det virker faktisk ikke som det funker for de som betaler heller… makan til shitshow.

3 Likes

Twitteren min er i dag full av regnbue-hat, Haaland-hat, vindmølle-hat og klimatiltak-hat. Å holde den kun relevant til biotech var enkelt før Musk tok over, men det nye regimet jobber virkelig hardt for å fremme polariserende (engasjerende for skråsikre mennesker) innhold.

8 Likes

Rage-bait skaper garantert klikk, i snitt. Facebook gjør samme greia.

1 Like

Lurer på om det finnes sosiale medier der det ikke er lov å være negativ. Men kanskje vanskelig å filtrere vekk sarkastisk positivitet :smiley:

Youtube endret algoritmen sin for en tid tilbake til å fremheve trivelige kommentarer, det var bra.

4 Likes

er alpha omega for å få høye KPIer, så man kan jo si at vi selv fungerer som en AI gjør, bare mye tregere. :stuck_out_tongue: Vi kommer til målet om å oppfylle KPIer koste hva det koste vil av moral og etikk, det bare går kjempe sakte å komme til den optimale løsningen. Sakte nok til at man teoretisk har tid til å intervenere, om ikke det var for at de som skulle gjort det jobber enda saktere.

Har ikke merket noen stor forskjell, men er mye dritt ja. Det er litt synd at det ikke finnes algoritmer som klarer å framheve kvalitet.