Det viser jo bare hvor mye mer integritet han har enn det MSM har. Han overstyrer ikke noe bare fordi han ikke kommer godt ut av det. Sjelden godt argument for å gi Musk mer makt.
Såååå
Jeg har kun vært på twitter for å følge Ukraina-krigen, men nå kryssposter de fleste jeg følger også på Bluesky, så da kan jeg like gjerne bytte.
Bluesky lar deg også poste linker og så viser forum som dette en liten del av posten, så det er en god del mer brukervennlig. Den featuren fjernet Musk fra twitter hvis man ikke betaler twitter for godet.
Problemet på bluesky er at vatnik regnes som slur, som utnyttes av pro russere. Så mange pro ukrainere er allerede bannet og på vei tilbake til X.
Sensur har en tendens til å ha uante konsekvenser.
Så å si alle de jeg følger ser ut til å være på Bluesky. Noen unntak, men det har vært veldig mange som har begynt på Bluesky nylig.
Forfatteren av «vatnik soup» ser ut til å leve i beste velgående på bsky?
Kva meiner du? Vatnik er jo slur.
Babylon bee virker happy med bluesky
Innlegget er skjult, ikke fjernet. Merkingen «intolerant» er treffsikker.
Det er noe tragisk over mennesker som er på sosiale medier for å trakassere andre og mener dette er toppen av ytringsfrihet. Det er fritt frem på X og 4chan, den eneste grunnen til at man krever å få poste det på bsky er at medlemmer av de utsatte gruppene har flyttet dit.
Så er det på sin plass å nevne noe om å kaste sten i glasshus idet det er langt snevrere på forumet du selv modererer. Vil man skrive om politikk her, for eksempel, så koster det 199kr/mnd eller noe. Hvorfor jeg ikke hyler og bærer meg over det? Dette er et privateid nettsted med (antatt) frivillig moderator, ikke et sted der ytringsfriheten er absolutt.
https://www.science.org/content/article/old-twitter-scientific-community-finds-new-home-bluesky
Flyttingen av den akademiske diskusjonen har nådd en kritisk masse.
Først Mastodon, så Threads og nå Bluesky. Mon tro hva som blir fellesnevneren.
Rundt 50% av de jeg følger på twitter poster nå også på bluesky.
Hvis du skal dele noe fra twitter i et annet medium, så må du pr dags dato betale for det. F.eks. her på forumet. Med Bluesky, så er det gratis og funksjonelt, så er det rimelig likt, men med mer moderering.
Mastodon var for tungnemt og desentralisert til å nå betydelig oppslutning. Threads var for lettbeint pga. kraftig AI-moderering og promotering av underholdende innhold (og engasjement bait).
Bluesky oppleves som midt i blinken for min del i alle fall . Blir sikkert offer for oppkjøp og enshittification, men det er håp i alle fall.
At alle taperne mistet følgere der de var verdifulle?
Altså, Bluesky har pr dags dato så å si ingen inntekter, så det er bare et sort hull av utgifter. De har ingen revenue sharing slik som Twitter.
Twitter har større rentekostnader enn de har omsetning og driftskostnader i tillegg. Fortsatt visstnok ca. 1500 ansatte vs. 20 fast ansatte i bsky. Twitter er ett mye større sort hull enn bsky.
Edit: Å holde liv i Twitter har så klart stor økonomisk verdi for Musk, men det handler om alt annet enn P&L.
Mer Sensur faktisk, så mye at Jack trakk seg.
Det blir nok også bs sin død.
Ser ut som ansettelsen av nye sjefen for X var smart. For de store aktørene har meldt sin tilbakekomst.