Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Når jeg påpekte det når det skjedde, så ba du meg om å sjekke mine egne kilder. Du burde kanskje heller tenke over hva du bruker som dine egne kilder? Du er en smart fyr @anon91440261, men også rimelig stolt. Jeg tror du er langt nedi kaninhullet når det kommer til sosiale medier, det er nok ikke lett å se.

Jeg så at endel av de jeg fulgte på twitter/x var altfor optimistiske. De følger jeg ikke lenger. Nå følger jeg folk som poster slikt som dette: @tatarigami.bsky.social on Bluesky

Ukraine’s failure to fix organizational issues and replace inefficient commanders has eroded trust in the system to the point, where severe recruitment shortages and desertion levels are so high that no amount of aid can fix it

The window of opportunity to change is closing

Just to add, there’s no doubt that limited and delayed aid, along with indecisiveness, played a significant role in this. However, if the war ends under very unfavorable conditions, simply blaming Biden won’t fix the situation.

I tråden fikk han et spørsmål om han hadde noe mer info og han svarer:

Yes, it’s on the way. I’ve spent the past three weeks working on it, but since it’s a sensitive and quite delicate topic, I’ve been carefully refining it to make sure it’s constructive not just a list of complaints

Jeg har nok mistet illusjonene om hvor lett det er for Ukraina å vinne. Jeg tenker vel kanskje mer at det er en krig Russland kan tape.

3 Likes

Er ikke Moxnes din favoritt politiker og Rødt ditt parti?

Rødt er Russlands beste venn i Norge. Og har alltid vært det.

Hadde nok vært mer bekymret for meg selv, om jeg var deg. At du tror jeg er nede i kaninhullet på sosiale medier viser hvor stereotypisk du er. Jeg følger ingen politikere på Facebook og leser mest om Bitcoin og Krypto på X.

Jeg tror ditt kaninhull er mye mye dypere. Du har feeden din full av politikk og Pentagon pingviner. Det er jeg sikker på :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Var en fan, jeg tok feil. Rødt sin politikk når det kom til forsvar er elendig. Har ikke vært en fan siden mars 2022…

Ser du i stedet for å ta til deg det jeg sier til deg kommer med angrep på meg.

3 Likes

Du angriper meg når jeg bare forsøker å diskutere sak. Det var det som skjedde. Ta deg en kvikklunsj nå.

1 Like

Hvor i alle dager har du det tallet fra? Er det “Tenk på et tall” leken?

Selv tenker jeg at det er 100% umulig for Ukraina å slå Russland militært, om det skal innebære å heise det ukrainske flagget over Moskva. Det er min subjektive oppfatning om noen skulle lure.

Det er heller ikke det det er snakk om, men derimot om at om Ukraina ikke blir slått militært så er det det samme som en seier for Ukraina.

2 Likes

Hykleri på et høyt plan

7 Likes

På hvilken måte er dette hykleri?

3 Likes

Dersom Elon mener Twitter ikke fortjener publikums tillit er det faktisk ikke hykleri.

Er det noen som nekter venstresiden å poste liknende på Twitter?

Eller skal man altså ikke ha lov til å diskutere politikk på Twitter, er det dét dere mener?

Elon må ha lov til å poste sine meninger på Twitter, så lenge selskapet Twitter ikke sensurerer deler av det politiske spektrumet.

3 Likes

Har du fått med deg den biten hvor Musk fikk fikset algoritmene til å promotere han?

1 Like

Selektiv hukommelse. Fikk du med deg Twitter Files der FBI og CIA styrte hvem som skulle blokkeres og ikke. Folk med under 100 følgere i bøtter og spann. Det er mer hyklerisk å påstå at man er av overlegen moral samtidig som man kaster alle moralske forpliktelser på bålet når uretten ikke rammer seg selv

1 Like

Denne animal farm/keiserens nye klær-mashupen suger.

2 Likes

– Washington Post har publisert en stor rapport som ser på engasjementet rundt Elon Musks egne tweets. I de siste 26 dagene før valget fikk han 33 milliarder visninger, forteller han.

Artikkelen viser at Elon Musk i valgkampen hadde større rekkevidde på X enn hele kongressen til sammen.

– Det er utrolig oppsiktsvekkende, og viser at Elon Musk bevisst har forsterket sin egen stemme algoritmisk. Musk bruker plattformen som sin egen kommunikasjonskanal, sier medieforskeren.

Så twitter/x er et ekkokammer for Musk? Det går jo sikkert bra.

4 Likes

Hvor mange følgere har kongressens medlemmer tilsammen? Står det i artikkelen kanskje?

2 Likes

Musk er vel blant top 10 mest fulgte i verden, mens ingen kongressmedlemmer ligger i toppsjiktet

Som er hele poenget? Med ekstra eksponering fra algoritmene, så får man flere følgere

2 Likes

Musk har vært blant de mest kjente Twittrerne og personene i verden, lenge før han kjøpte Twitter.

Tipper han hadde hatt mer reach på Facebook også, dersom han prøvde, enn 80-årige kongressmedlemmer.

2 Likes

Tror ikke du vet helt hva algoritmen til X er og ikke er, men skyter fra hofta. Ingen prøver å ta fra deg bluesky. De som ønsker å isolere seg må gjerne få lov til det.

At Elon Musk snudde valget på 3 uker viser hvor mye hans mening betyr for vanlige folk. Journalister og andre papegøyer kan repetere hverandres heiarop der og så kan vanlige folk være på X.

1 Like

Eller så gjelder kanskje de som er stuck på X?

2 Likes

Nei det gjelder de som gjør det. Har du ikke sett sammenstilling av reaksjoner fra diverse MSM papegøyer som bruker de samme uttrykkene for å feilbeskrive det som foregår?

På X derimot vil feilinformasjon raskt rettes opp av community notes.

1 Like