Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Svakt? Splitt og hersk 101.

Håper folk kan legge det infantile Jonas-hatet til side fremover. De neste årene blir helt jævlig. Neste statsminister heter Listhaug eller Solberg, og har min lojalitet om jeg så aldri ville stemt på dem.

(Ikke rettet mot Krafer)

2 Likes

Synes dette er et vektig innlegg. Nei, man trenger ikke være enig, men mange gode poenger spør du meg.

2 Likes

Selvsagt negativt for historisk viktig media som har fått betalt for å “faktasjekke”.

1 Like

Når bukken er satt til å passe havresekken, er det selvsagt meget problematisk at noen tar fra ham havresekken. Ifølge bukken.

3 Likes

Endelig er sannheten her:

2 Likes

Er vel bare å glede seg til community notes.

2 Likes

Det er en trippel pakke zuck kommer med.

1. mer AI moderering
  2. Flytting av mod team fra Cali til Texas, det krympes også fra 40k til ukjent mengde.
  3. Community Notes.
1 Like
  1. mindre skal styres av mennesker!
    2, Færre mennesker skal være involvert!
  2. Skal føre til moderering mer i linje med hva levende og tenkende mennesker ønsker seg.
  3. La oss starte på 1 igjen, og ta det derfra.

Edit: vet ikke hva som skjedde med formatering og bullet points her.

1 Like

Men med AI og community notes, så blir det sikkert veldig bra. /s

Altså, hvis noen lurte på hvorfor jeg henger her og ikke på hegnar forumet er det fordi modereringen der er så å si ikke eksisterende. Kvaliteten der er dermed ræv. Illustrert på Twitter hvor Musk reposter halvsannheter og prøver å være snarky.

3 Likes

Funfact, faktisk har fått 9000kr pr “faktasjekk” de har gjort for meta.

1 Like

100% enig.

1 Like

Problemet med selvradikalisering er at man ikke kan bli fortalt at man er det, man må skjønne det selv:

7 Likes

Det er jo desverre det man har sett skjedd med store deler av venstresiden som har sklidd hardt venstre de siste årene. Samtidig som den stille majoriteten har stått stille i midten.

7 Likes

For så å bli overrasket når ytre høyre fløyer blir “populære” og får vekst.

Da dem utnytter til det fulle det tomrommet som blir etterlatt i midten av det politiske landskapet.

Ingen er interessert i å ikke hjelpe folk i nød, eller ikke ha gode sosiale sikkerhetsnett.

Men man vil heller ikke ha vid åpne grenser hvor det ikke stilles krav eller en haug med folk som prøver å utnytte velferdsordninger uten skrupler.

Og hvis det blir en stor nok verkebyll, så sprekker boblen til slutt.

5 Likes

For en helt! Er han ikke på østkysten eller i Ukraina og hjelper noen så er han på vestkysten og fikser basics for ofrer der.

Apologies to those expecting Cybertruck deliveries in California over the next few days.

We need to use those trucks as mobile base stations to provide power to Starlink Internet terminals in areas of LA without connectivity.

A new truck will be delivered end of week.

https://x.com/elonmusk/status/1878548886962212964?s=46

2 Likes

Sam Harris - som er klin kokos ytre høyre-aktivist - beskriver hvordan forholdet til Musk gikk skeis og gir et glimt av hvor virkelighetsfjern Musk kan være.

Vedr. stenging av tråden: Synes det er høyaktuelt med en tråd for oligarker og sosiale medier generelt. Ny tråd eller bytte navn på denne?

1 Like

Elon and I even agree about the foundational importance of free speech. It’s just that his approach to safeguarding it—amplifying the influence of psychopaths and psychotics, while deplatforming real journalists and his own critics; or savaging the reputations of democratic leaders, while never saying a harsh word about the Chinese Communist Party—is not something I can support. The man claims to have principles, but he appears to have only moods and impulses.

Å si noe stygt om det kinesiske kommunistpartiet er jo noe som kunne hatt monetære konsekvenser, så nei, der kommer det nok ikke et vondt ord.

2 Likes

8 Likes

Virker ikke spesielt høyrevridd :rofl:

he supported the candidacy of Barack Obama

Harris supported Hillary Clinton

Harris endorsed Kamala Harris.

ref: Sam Harris - Wikipedia

2 Likes

I min verden har den mannen mistet det for lenge siden, men at han var ytre-høyre var uansett nytt for meg :see_no_evil: