Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

X / Twitter (TWTR)

Han spiller i alle fall lojalt på lag med høyreretorikken til Farage, Musk og republikanerne.

We seem to be in near total alignment on immigration and the problems at the southern border of the U.S. We also share the same concerns about what he calls “the woke mind virus.” And we fully agree about the manifest evil of the so-called “grooming-gangs scandal” in the U.K.

Norge har en mye strengere innvandringspolitikk enn USA har. Er vi derfor langt til høyre alle mann?

Tror du misforstår meg.

Hvis man roper høyt om et (gjerne legitimt) problem, fremmer feilinformasjon om saken, søker tabloid konflikt fremfor løsninger, og aktivt unngår å bidra til å løse problemet, da er ikke problemet i seg selv førsteprioriteten din, men det politiske spillet.

Ta «grooming»-skandalen: de bruker den mot venstresiden i UK samtidig som de nominerer Matt Gaetz til ministerpost. Å beskytte barn mot overgrep er ikke hovedprioriteten.

1 Like

Men Sam Harris støttet ikke Trump, men Kamala Harris? Hvorfor snakker du om hva republikanerne gjør, han er jo ikke en av dem?

Det er masse republikanere som støttet Harris fordi de synes Trump er koko. Bl. A. Dick Cheney.

1 Like

Sam Harris har ikke bare støttet Kamala Harris, han har kun støttet demokratiske presidentkandidater siden 2008? Hadde han vært republikaner, så hadde han vel støttet noen av disse!?

1 Like

Obama er lenge siden. Sam Harris sin (offentlige) radikalisering skjedde lenge etter (har fulgt ham lenge og lest bøkene).

Jeg innrømmer at «ytre høyre» er å ta i litt for hardt, men han er en «alt-right» influencer/figur (typ Jordan Petersen, Joe Rogan), Silicon Valley insider osv. Det opprinnelige poenget er at han ikke er noen fiende av Elon Musk, med andre ord.

@nordpolen Det er langt mer alvorlig enn du antyder, så vidt jeg har lest. Men vi kan enes om at han ikke har noe i regjeringen å gjøre. Nok om det.

Edit: Nok om Sam Harris fra meg. Plasser ham som du vil på det politiske spektrumet.

1 Like

Joe Rogan har også alltid vært demokrat inntil 3 uker før valget :man_shrugging:

Det er vanlig at demokrater som har flyttet seg langt til venstre nå anklager alt og alle for å være ytre høyre. Likt i Norge.

George Soros kjøpte nettopp 200 radiokanaler. Og har tidligere kjøpt flere pengesluk som bare spyr ut ekstrem venstre propaganda. Kjøper medier i Europa også.

Han støtter venstresiden og derfor er det ikke noe å snakke om.

3 Likes

Skremmende at enkeltpersoner kan sitte på så mye mediamakt samtidig.

Minner meg om denne snutten…

4 Likes

Det skummleste eller verste med Soros er hans støtte til svært progresive statsadvokater ( DA ( district attorneys)) som velges

MYe MYE verre enn å kjøpe presse. For dette er folk som bestemmer hvem og hva som skal tiltales for ting.

2 Likes

Verre enn å kjøpe høyesterettsdommere?

De er i stor grad eid av partiene.

I min verden er man mektigere når man bestemmer hvem som dømmes, til og med hva loven betyr, enn om man tar ut tiltaler.

Uansett idiotisk med et valgkampsystem fundert på korrupsjon og å blande politikk inn i rettsvesenet.

4 Likes

Det er dog forskjell på politisk valgte partier som setter inn sine folk og en milliardær som kjøper folk.

2 Likes

Nothing to see here…

Elon Musk’s and X’s Role in 2024 Election Interference

When Elon Musk took over, everything changed. What started as a social media company became something much darker. I was part of a team that was directly ordered to manipulate Twitter’s systems to influence the 2024 US presidential election. It wasn’t subtle, and it wasn’t ethical.

We completely changed how the algorithm worked, pushing pro-Trump and right-wing posts to the top of people’s feeds. To make it look balanced, we also boosted some left-wing critics of Democrats, but it was all carefully calculated. These changes didn’t just affect Americans - they impacted users worldwide.

One of the most disturbing things we did was create thousands of fake accounts using advanced AI systems called Grok and Eliza. These accounts looked completely real and pushed political messages that spread like wildfire. Havn’t you noticed they all disappeared? Like magic.

We also knowingly allowed foreign governments to manipulate the platform. State-backed groups from Israel, Iran, and Russia were running their own influence campaigns, and because their goals aligned with ours, we looked the other way. Even when they clearly broke the rules, we didn’t stop them.

3 Likes

Etter å ha fulgt med på ting i Ukraina krigen, så vet jeg at ikke-navnede anonyme kilder har ekstremt lav troverdighet og stor sjanse for å være rent oppspinn eller noe i nærheten av sannheten, men såpass langt fra at betydningen er anderledes.

3 Likes

Så en blogg med anonyme kilder…

Tenker vi tillegger den svært lite sansylighet.

3 Likes

Det var mange Musk-fanboys som sa at Twitter var en kjempeinvestering, og det fikk de jo rett i. Kanskje den beste som er gjort noen gang. Der tok jeg feil. Men verken de eller jeg hadde regnet inn verdien av autokratisk makt i USA, kanskje Europa.

Samtidig tvangsfølger man POTUS på metaplattformer.

Vi bør følge USAs eksempel og forby utenlandskeide sosiale medier snarest.

Edit: Skal selvfølgelig ha en viss skepsis til anonyme kilder, men ta også med at påstandene stemmer med observasjonene:

3 Likes

Hvis man har fulgt POTUS og det blir en ny POTUS, så følger man den automatisk videre, det er samme konto. Ser ikke helt problemet der altså.

2 Likes