Det er påstander om at det ikke stemmer, men stryk den påstanden. Det er det minst viktige problemet. Metas eierskap og underkastelse for Trump er problematisk.
meta har alltid underkastet seg sittende president.
Det er bare å innse at USA ikke er som Norge. De er på 7,85 flawed democracy. Du slipper unna med ting som hadde fått deg hevet rett ut i Norge.
Spådom: Dette tallet for USA er i fritt fall.
Hvis man ikke er enig i at Trump har endret spillet fundamentalt (kastet spillereglene) lever man i en annen virkelighet enn meg (og det lever jeg helt fint med).
Helt enig i at han har forkastet spillereglene, men jeg tenker jo litt at demokratene også har gjort det. Mye shitkasting om Trump i valgkampen fra deres side også.
Tallet for Norge burde også vært i frittfall. Vi fjerner veldig mye makt fra demokratiet vårt og flytter det til EU.
Både SP og SV er mot EU, så hvis det var viktig for oss å komme seg ut av EØS, så hadde vi stemt fram dem.
Å sidestille «drittkasting» (hva da?) med en systematisk avvikling av demokratiet blir litt ubalansert (i min virkelighet). Demokratene har fulgt reglene så nøye at de er utspilt.
Det er ikke tilfeldig at aksjeporteføljene til alt av folk som er valgt inn i USA gjør det bedre enn indeks. I Norge, så hadde du vært kastet ut, i USA, så er det etter spillereglene. Det er ikke samme spilleregler.
Der stiller partiene likt, men det er noe helt annet.
Det jeg sikter til er at republikanerne har spilt et langsiktig strategisk spill for å samle makt, og nå sitter de med alle de viktigste institusjonene. Ut fra de første dagene å dømme så blir det like ille som spådommene sa på forhånd.
Så tidligere satt demokratene med dem?
Situasjonen i høyesterett er uten presedens. Et parti samlet rundt en autoritær leder er uten presedens. En president som forsøkte å kuppe et valg han tapte er uten presedens.
Demokratene har hatt diverse flertall uten å gjøre forsøk på å forkaste valg.
Tja, de har vært oppe i 8 vs 1 flertall?
Tipper det var de som satt der fra 69-73 som avgjorde Roe vs Wade
Trump satte inn tre av dommerne som avgjorde den saken, men tre av dem var fra tidligere av…
Tok de også bestikkelser og gaver uten å rapportere det inn? Ble de avkrevd lojalitet av presidenten som nominerte dem? Behandlet de saker der egne familiemedlemmer var involvert? Der presidenten som utnevnte dem var tiltalt? Bidro de til å hale ut tiden så han kunne slippe unna?
Det har kanskje gått bra før, men det betyr ikke at det nødvendigvis gjør det denne gangen. Vi så hva de gjorde ved forrige valg. Utøverne av politisk vold er frigitt og oppmuntret. Det er ingen grunn til å tro at de ikke prøver igjen.
Jeg må jo rett og slett svare at jeg vet ikke.
Sååå. FT har 20x så mange “followers” på twitter som på bsky.app, men får like mye trafikk fra begge to?
Hvis trafikken er ut av applikasjonen så gir det mening da X gjør alt de kan for å hindre brukere i å forlate platformen. Legger du ut en post med link i blir du megasuppressed i rankingen.
Høres ut som en god grunn til å droppe X hvis du har en egen plattform du egentlig vil ha trafikk til.
Men så snakker vel FT for sin syke mor, og da må man ta ting de sier med en klype salt.
Var det ikke du som akkurat sa:
og dermed forklarte hvorfor forskjellen er så stor?