Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XBOX - Conan Exiles (funcom)

Hva kan vi forvente oss her av salgstall og spillere som lar seg rive med. Forhåpentligvis godt hjulpet av Microsoft så bør dette bli vel så spennende som åpningen av CE i februar.
La diskusjonen rule.

3 Likes

Tenker 100 000 første uken og 250 000 første måneden kan nås med god pr. Promo for den nye biome i seg selv er rimelig Bull!

3 Likes

Jeg tror det kommer litt an på om det blir nudity og endowment slider. Hvis det blir nudity så tror jeg på noe tilsvarende pc-launch. Hvis ikke tipper jeg på halvparten :wink:

Fra ny biome/xbox release , totalt 700.000 salg før nyttår, 450.000 på xbox.

4 Likes

Hmm. Veldig, veldig vanskelig å gjette. Mye avhenger av i hvilken grad Microsoft fronter CE, og hvor stort Funcom slår på PR-trommen.

Halvkonservativt tipper jeg ca. 100 - 150k solgt til på PC, og 300 - 400k på Xbox. Særlig sistnevnte tall kan bli høyere…

4 Likes

Markedet på steam er vel ca like stort som konsollmarkedet tilsammen? Tatt i betraktning at flere som har kjøpt på pc også vil kjøpe på konsoll, at et større antall ikke har mulighet til å kjøre det på pc (det kan man på konsoll) og ny biome, færre konkurrenter på konsoll og generelt lavere tilbud på mengde spill, så opprettholder jeg en muligheten for 1 million solgt f.o.m 16 aug og 1 måned frem i tid sammenlagt. Skal jeg legge inn et slingringsmonn, mellom 500-1000k.

4 Likes

Ja får vi slike tall så vil kursen gå voldsomt. Men her kan vi vel ikke logge tall slik som på steam?

Nei, ikke som jeg er kjent med. Men jeg tror man kan rate spillet på lik linje som man gjør på psn. Derfor er det sikkert mulig å lage en modell med noe unøyaktighet.