Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Xbrane Biopharma AB (XBRANE) 🇾đŸ‡Ș

Mens analytiker fra Pareto viftet med at de kunne bare gjÞre en emisjon pÄ 35 kroner

Kan sikkert si mye rart om Holom i DNB, men analytiker hos Pareto har vÊrt helt pÄ viddene.

FÞler med de av dere som har sittet med denne, helt vanvittig utradering fra 100 kroner vÄren i fjor til 2 kroner i dag. Beskrivende dessverre for riskoen i bingotech

Her med en pÄstand jeg kom med november 23:

Pareto mente de burde gjÞre en emisjon pÄ 35 kroner og at det ville bli prisen. En latterlig pÄstand synes jeg og i tillegg har de en konvertibel aktÞr som stadig vekk fÄr mer aksjer de mÄ bli kvitt.
OgsÄ andre biotech sliter med dette, aldri en kursdriver oppover det.
Kursen aktÞren i Xbrane konverterte pÄ sist gang er halvert, sÄ her blÞr ogsÄ lÄngiver stort.

Dette ser litt bunnlÞst ut og pengene renner ut. De har cash for to kvartalers burn igjen, de mÄ finne pÄ noe her som antakeligvis markedet leser som en stor utvanning, ogsÄ mÄlt mot dagens MCAP?

Sier kanskje litt om hvor ille stoda er. Ev. hvor lite de bryr seg.

Synes det er passelig spes. Ä forfordele eksisterende aksjonÊrer pÄ denne mÄten. Hvis det er noen det virkelig burde dryppe litt pÄ i sÄnne situasjoner, sÄ er det de som satt med aksjer fÞr de fikk noe sÄnt i fleisen.

3 Likes

Noe av problemet med disse kollapsene er jo ogsÄ at man blir jo helt mÞrkredd pÄ om det kommer flere og det renner jo bare ut penger hver gang man gjÞr disse krumspringene. Det konvertible lÄnet kom vel med 25 mill rabatt i fjor, dagens emisjon melder de vel 11% til garantistene og dette er jo penger man aldri ser igjen. I tillegg blir det jo en jungel av lÄn, konvertible, avtaler som endrer seg, nye aksjer til krisepris, TO-retter som alltid skaper spekulasjonstrading. Alt dette gjÞr jo bildet fryktelig uklart vurdere og da er man ikke engang begynt pÄ det de faktisk holder pÄ med :slight_smile:

8 Likes

I valget mellom alle onder
?
De mÄ vel ha en eoGF for Ä fÄ anledning til denne lÞsningen. Da blir x-dato for aksje inkl retter samme dato som eoGF. SÄ det er mulig for nye aksjonÊrer Ä fÄ seg et lavt snitt iallefall (uten at jeg skal mene for mye om det er fair pris).

Kan vel hende vi fÄr samme smellen i Combigene?
De har penger pÄ bok, men gikk rimelig skeis der med Spark-dealen og mange skritt tilbake i forhold til guidelines og analyser.
De skulle jo tjene 11 mrd SEK i 2026

Ja, jeg har solgt noe av aksjene i Combigene med solid tap rett og slett fordi det virker som om ledelsen bare tenker putle pÄ videre som om ingenting er skjedd og sÄ henter man vel bare penger den dagen det er tomt. SÄ lenge de fÄr lÞnnen sin sÄ er det ikke sÄ nÞye hvem som betaler.

6 Likes

Det er virkelig viktig Ä sjekke finansiering fÞr man gÄr inn i selskaper.

Ja det fÄr en si. Anet ugler i mosen her da det drÞyde sÄpass med avtale sÄ var ute av denne rett over nyÄret i god tid fÞr dette. FÞyer meg inn i rekken av kondolanter til de som har sittet long i denne og trodd pÄ CEO sine lovnader. Vi som har vÊrt i norsk biotek en Ärrekke har kanskje lÊrt noe som har en verdi - nemlig Ä ikke tro pÄ de som lover gull og grÞnne skoger. Selv ikke i Per Waldays glansdager ble det lovet avtaler. Det skal han faktisk ha for, det ble aldri konkret guidet pÄ avtaler. Hvem kan egentlig love noe sÄnt? Men CEO i dette selskapet guidet faktisk pÄ flere avtaler innen utgangen av 2023. Det er nesten som man ikke tror det er mulig, at en sÄpass erfaren CEO tÞr begi seg ut pÄ noe sÄnt.

Det triste opp i dette er at det nok en gang er shorterpakket som kan gni seg i hendene. SÄ hvis noen klÞr seg i hodet pÄ hvorfor Ultimovacs shortet hardt sÄ har man svaret her - disse shorterne, iallfall de store, shorter en hel kurv av biotekaksjer. Da tÄler de fint Ä fÄ en i trynet hvis det gÄr som vi alle hÄper, at Carlos og co leverer sÄ det holder i mars. For hver sÄnn hvor de bommer sÄ har de antakelig ti biotek som feiler, enten som dette, katastrofemisjoner, eller feilede studier eller andre nyhetsdrevede kursfall.

11 Likes

Og der har vi en ny kandidat pÄ lista gjennom EW i Circio. Han ogsÄ gÄr offensivt ut og ser «multiple» deals i 2024 og noen i 2025.

ForelĂžpig er de kun multiple delayed, sĂ„ takstameteret gĂ„r, men fortsatt med mulighet for Ă„ levere innen selvpĂ„lagte VIP’s. Men fallhĂžyden blir stor nĂ„r man underpresterer pĂ„ leveransene, da blir rabattene tilsvarende store.

Det kom godt til syne i dag i X og alltid spennende Ä se om innsidere som mÄtte selge for et par mÄneder siden pga personlige anliggende finner penger igjen nÄr kursen er 1 % av det de fikk for aksjene fÞr jul.

2 Likes

NĂ„ har jeg solgt meg ut i dag og akter ikke Ă„ investere mer i dette selskapet men siden det diskuteres dette med lovet avtale vil jeg skrive litt likevel. Martin har ved flere anledninger i hĂžst sagt at det snart kommer avtale med ny US-partner. I Q3-rapporten skriver han “The process is continuing with a handful of stakeholders and contract negotiations are planned to begin shortly with a final partner. We expect that agreements can be finalized and signed in the first part of 2024, provided that the market authorization (BLA) process proceeds according to plan.”

I dagens bÞrsmelding reagerte jeg pÄ disse to utsagnene:
“FrĂ„n och med juli 2023 deltar Xbrane och STADA i samarbetsdiskussioner för kommersialisering i USA som förvĂ€ntas avslutas under H1 2024, i tid för lansering i USA.”

“Förutsatt att affĂ€rsplanen genomförs framgĂ„ngsrikt, inklusive FDA-godkĂ€nnande i tid för XimluciÂź och ett sĂ€krat partnerskap för Xdivaneℱ, förvĂ€ntas nettointĂ€kterna frĂ„n FöretrĂ€desemissionen uppfylla Bolagets rörelsekapitalkrav fram till första kvartalet 2025”

Hva skjedde med US-partner for Ximluci? Det nevnes ikke som en del av “affĂ€rsplanen”. Har den foretrukne partner trukket seg, og skal Xbrane og Stada kjĂžre lĂžpet selv?
NĂ„r de gjentatte ganger har varslet en snarlig avtale burde jo et slik eventuelt brudd i forhandlingene vĂŠrt bĂžrsmeldt. HVIS det er det som har skjedd vel og merke.

3 Likes

Hvordan ser portefĂžljen til Martin ut, er han en stor aksjonĂŠr?

3 Likes

Liten observasjon / tanke; kan det vÊre at nÄr caset Xbrane gikk som det gikk at risikovillig kapital i stedet flytter seg fra Xbrane til Combigene? Jeg har ikke kjennskap til hvor mange biotekkandidater man har i Sverige, men det har gjerne vÊrt slik ogsÄ i Norge at nÄr den ene lottokupogen ikke ga gevinst sÄ fyller man ut en ny :sweat_smile:

Personlig tenker jeg at vi kommer til Ä se kurs 0,3 - 0,4 i Xbrane og at de som kjÞper nÄ forsÞker Ä trille noen Þrer frem og tilbake til det kommer 1 milliard nye aksjer ut i markedet.

Noen som kan driste seg litt utpÄ hva kurser pÄ 0,60 SEK betyr i forhold til tidligere bÞrskurser?
DNB viser mcap pÄ 60 MNOK nÄ, men det er vel neppe korrekt :sweat_smile:

Den tabellen du la frem @nordpolen var vel kun beregnet for de som hadde aksjer fra fĂžr og som valgte Ă„ tegne seg og hva ny snittkurs ville bli?

Bioteknikbolaget Xbrane Biopharma handlas i dag den 23 februari pÄ Nasdaq Stockholm exklusive unitrÀtt i företrÀdesemission. Villkoren innebÀr att en aktie ger en unitrÀtt. En unitrÀtt ger rÀtt att teckna en unit för 11,50 kronor. En unit bestÄr av 50 nyemitterade aktier och nio vederlagsfria teckningsoptioner TO1. Emissionsvillkoren motsvarar dÀrmed 50:1 till teckningskursen 23 öre per aktie. Teckningstiden löper frÄn 28 februari till 13 mars och handel med unitrÀtter sker den 28 februari till 8 mars.

1 Like

Riktig, sÄ den er kun ex-retter i dag.
De nye aksjene er ikke trykket ennÄ.

Takk :+1:

Synes oppgangen var vel voldsom hvis dette var kursen etter sÄ mange nye aksjer til kurs 24 Þre :wink:

Det komplett uforstÄelige er jo hvem som klarer kjÞpe aksjer i dag (ex retter) til 1,20-1,40 kroner nÄr det kommer 1,5 milliarder (!) aksjer til 0,23 kroner om noen uker. Handler man sÄnn sÄ mener man selskapet er verdt knappe 2 milliarder og det er fÞr man justerer for en ganske solid slump med TO-retter ogsÄ.

5 Likes

Sant. Vakumeffekten vi har sett i flere aksjer her ogsÄ. Bare Ä selge og hente senere om man eier noen aksjer.

1 Like

Xbrane kan jo bli et case pÄ sikt, men det er nok best Ä holde seg unna til stÞvet etter emien har lagt seg.

2 Likes

Q4-23. GĂ„r fremover, men sakte.

https://xbrane.com/en/mfn_news/xbrane-biopharma-releases-year-end-report-2023/

1 Like