Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Starter en tråd på Xplora, et nylig notert selskap på børs. :bullettrain_front:

  • Selskapet har sterk vekst og solgte i overkant av 50 000 klokker Q3 2020

  • De skal nå inn i nye markeder og SB1M guider omsettning på 52M EUR 2021

  • En stor del av selskapet er også software til klokkene
    Xplora

  • Selskapet skal nå inn i det amerikanske markedet

  • Selskapet har en god historikk innen markedspenetrasjon
    Med en markedsandel på 8-12 % i Asia etter 2-3 år og 10% markedsandel i Norge.

Det er verdt å ta en titt på selskapet :blush:

Ps: Har selv en posisjon i selskapet

2 Likes

Hva er markedsverdien på selskapet?

selskapet har 31 911 300 aksjer * 26 ~= 800 millioner.
Verdt å nevne at det er 7 millioner i opsjoner så da blir verdien ca. 1 mrd

2 Likes

Q3 presentasjon nå kl: 10.00

Vokser som f*. Er bare å ta en liten bit først som sist.

Group revenues for Xplora reached NOK 108m in Q4 20, for FY 2020 revenues of NOK 200m. This represents a y/y revenue growth of 361% in Q4 20 and 228% in FY 2020. Xplora sold a total of 216k smartwatches in 2020*, up 191% from 74k units in 2019. In Q4 20 Xplora sold a total of 116k smartwatches vs 27k in Q4 19.

Exiting 2020 Xplora had firm orders for delivery in Q1 21 of 51k smartwatches. In Q1 20 Xplora sold a total of 24k smartwatches.

´We are very proud of our delivery of sales growth, operational improvements, new customer relations and a number of new development initiatives in 2020, an unprecedented year for all of us, and are moving into 2021 with an historically strong momentum´, says CEO Sten Kirkbak.

Operational highlights Q4 20:

  • Group revenues of NOK 108m on sold volume of 116k smartwatches in Q4 20.
  • NOK 200m group revenue in FY 2020 including recurring service revenue NOK 8m.
  • Cash and equivalents stood at NOK 118m at 31 December 2020 including interest bearing debt of NOK 25m (Innovasjon Norge).
  • Secured new orders from the D Telekom group in Hungary (Magyar Telekom), Croatia (Hrvatski Telekom) and Austria (Magenta Telekom).
  • Started integration for the 2021 release of Xplora Connect in collaboration with Gigs GmbH.
  • We added 5 development resources to the team to accelerate development of new services and secure IP.
  • Signed a MOU with Trondheim Municipality, Bærekraftsenteret (Geneva UN Charter Centre of Excellence on SDG City Transition in Trondheim) for cooperation on meeting UN´s Sustainable Development Goals in addition to initiating several other potential ESG projects with corporates.
  • Group headcount exiting 2020 was 40, up from 21 at y/e 2019.
1 Like

@babyrage jeg vet du er inne i IoT-verdenen. Har du sett noe på Xplora? De lanserte Xplora Connect rett før jul. Det er litt på siden av hva jeg kan, men jeg har forstått at det ligger en god del mersalg her i form av abbonement og apper osv.

Xplora will roll out new products and services throughout 2021. Smartwatches with both Nano sim, e-sim and VOIP, as well as a range of value added services, and now also Xplora Connect. The Xplora platform will be designed as “open architecture” with SDK & API connections making it easy for any third-party vendor or partners to join and take advantage of the benefits of the broad Xplora portfolio.

“It’s very rewarding to work with disruptive innovators in the connectivity space, such as Gigs, to make this a reality, said Kirkbak. ” This is a very important milestone for the company and our ability to generate profitable recurring revenues and further scalability in 2021.”

Bak betalingsmur :brick:

Synd å si det men xplora sine klokker er noe forbanna dritt. Men småbarnsfolk elsker slike gadgets

1 Like

Vet ikke om du er i rette målgruppa, @Hakon :smiley:

1 Like

Har 3 kids så jeg har første håndserfaring med xplora. En del rundt oss returnerte de også. Bare kuk med de. Kjøpte Gator istedenfor

Ok, nyttig å vite. Er det lenge siden eller? Hva var problemet?

Problemet var at de hang etter mtp Android støtte så man kunne ikke ha de nyeste feteste telefonene. Vår måtte lades daglig også. 3 forskjellige apper og alle var drit. Er et par år siden nå så de har vel skjerpet seg noe

1 Like

Ser rimelig positive tester så tipper de har løst en del av de barnefeilene du skisserer. Økningen i salg tyder i hvert fall på det :grin:

Søk på xplora i Google play ,:rofl:

2 Likes

Takk for info. Virker som det er software som er det store problemet. Fra det jeg har lest på Google pay. Disse programmene er relativt nye :blush::blush:. Skal høre litt mer om dette :+1:
God vekst nå, tross produksjonsproblemer
@Fornybar

2 Likes

Sterk åpning idag, vi får se om volum holder. Nordea har aksjen som anbefalt av meglere idag. Det jobbes også med å få noen analyser på selskapet nå :blush:

1 Like

Det er bra den begynner å bli oppdaget. Etter flere kvartaler med sterk vekst så dukker den vel opp på radaren til institusjonene den neste tiden.

I tillegg snakkes det mye om disse tyskerne om dagen. Man kan jo se for seg at de vil være ekstra interessert i Xplora ettersom de opererer en del i det tyske markedet, etter hva jeg har forstått. Det vil også bidra til å reprise selskapet.

Jeg anser dette som forsøk på å bryte opp til en reprising. Hvis det stemmer at analyser og anbefalinger kommer i tiden fremover så blir det kanskje moro.

1 Like

Ja, glemt å si det men xplora har jo mye reklame i Tyskland. Kommer nå opp at den er euronext listet i Januar.
Salgspitch fra Nordea idag: «De skal selge 1 mill klokker, og får earnings på 200 mill»
Edit: i år

Enig. Kjøpte en slik klokke for noen år siden til kiden. Han brukte den knapt fordi den var så sinnsykt stor. Kan være nyere modeller er bedre, jeg har ikke fulgt med, men halve poenget er jo å få ungene til å gå med klokken…? Lydkvaliteten var også så som så, og GPS trackingen var mildt sagt unøyaktig.

3 Likes

Er jo useriøst lavt priset dersom de får det til. Særlig dersom vekstrasjonalet er der for årene som kommer. Tech-aksjer kan vel fint prises til mye mer enn 10X earnings dersom veksten er tilstede.

@Nocturne Ha deg vekk med det klokkesnakket ditt, de selger jo som hakka møkk :smiley:

@Eiriko Har du noen nyere fulle aksjonærlister tilgjengelig som du kan dele?