Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XPLORA Tech (XPLRA) ⌚️

Kampanjen ble avsluttet og produktene utsolgt innen 4 timer. Det er en helt voldsom etterspørsel…

1 Like

Da vil vel salget til eksisterende base gå ned :rofl:

Xplora x5 er et av de mest konsentrerte søkene for Tyskland.

I går kveld peaket det høyeste antall app-nedlastninger

Q3 ser ut til å bli meget sterkt!

1 Like

Xplora app-downloads siste 90 dager. Øverst android, nederst apple. Fire utvalgte land.
Q3 ser ut til å bli veldig sterkt, om ikke enda bedre enn for årsguidingen.

De runder 500 000(totalt historisk) salg mellom nå og slutten av august

1 Like

Få selskaper som investeringsteamet i Strawberry har beholdt under lockdown, Xplora er et unntak.

Petter Stordalens Strawberry Capital kjøpte torsdag 1,1 millioner aksjer i seismikkselskapet Magseis, viser aksjonærlister.
Han eier nå dermed drøyt 3,6 millioner aksjer, tilsvarende 1,35 prosent av aksjene i selskapet, og er med det tolvte største eier.
Stordalen har storsolgt aksjer under coronapandemien. I midten av februar i år satt han kun igjen med aksjer for 25 millioner kroner i Magseis, før han så solgte seg ytterligere ned samme måned. Fra da av har han sittet stille i båten frem til august.

Foruten om Magseis sitter også Strawberry Capital på aksjer for 14,7 millioner kroner i Xplora Technologies.
Magseis-aksjen faller mandag formiddag 0,47 prosent til 4,19 kroner. Aksjen har hittil i år steget 13,07 prosent, mens den de siste tolv månedene er opp drøyt 180 prosent.

Er det nærliggende å tro at Choice-kjeden blir blant de første som hiver seg på GO-play platformen for å øke fysisk aktivitet blant ansatte (Ref. tredjepartlisensiering)?

Det er en veldig spennende tanke! Om du er interessert så kan det være spennende å se respons på en Mail til management?

Sladd siste linje før jeg sender SWAT nedover :sweat_smile:

Tok meg friheten til å skrive både til Sten Kirkbak og til CEO Strawberry Capital. Her er oppfordringen jeg skrev til Xplora :grinning::

Hei,

Som ivrig og entusiastisk investor ser jeg lyst på fremtiden for Xplora. Jeg forstår hvis ikke dere har muligheten til å besvare om det har vært kontakt med Strawberry Capital om å rulle ut Go Play Plattformen for Nordic Choice Hotels, men vil uansett oppfordre dere til å ta kontakt med selskapet, i og med at selskapet har en god beholdning av aksjer i Xplora. Her må det vel være flere enn meg som ser synergieffekter for motparten.

2 Likes

Hahaha, hva stod det der :joy: please

Kult, Foso! Det er en veldig god idé, Stordalen-aktig å finne på. Ser allerede for meg at han skriker på Instagram etter hvor mange skritt han har fått de ansatte til å røre på seg, på en mandag selvfølgelig

1 Like

Virker vel som antall downloads er ganske stabilt i Norge og Finland , stigende i tyskland eller hvordan leser du grafene?

Hva kan man lese totalt av antall downloads av xplora appen totalt de siste månedene ukene?

Vet ikke hva han reagerte på. Var vel at jeg glemte å ta vekk fullt navn.:wink:

1 Like

Xplora kommer til å tjene MASSE penger fremover. Etter hvert mye på salg av gadgets til smartklokkene. Denne aksjen står over 100 før året er omme.

Blir spennende på onsdag. Men aksjonærene er ikke verdens mest trofaste. Lemper ut fra +1% til -5% siste 5 minutt. Idiotisk. Det har jeg sett skje flere ganger i denne. Saboterer jo oppgang med sånne salg.

1 Like

Investorer som dumper før rapport er kun spekulativt, og er ganske dristig bet.

Så litt ut på bevegelsen som et fond som måtte ha salg pga justeringer, slikt skjer i forvaltede fond hvor de må selge eller kjøpe den spesifikke dagen, tilsvarende andeler kundene går inn/ut med av fondet for å betale for seg… Gir generelt lite mening med dumping i Xplora nå, spesielt på positiv tech moment og børs:)

Nja. Det er vel ofte like dristig å sitte over tall. Dette er jo i tillegg tall for Q2 og det er vel helst i Q3 at salget ser ut til å ha økt solid…?

Ja helt enig, det er hele poenget- det er umulig å predikere dag for dag aksjekurs, så hvorfor skal man prøve på det ved kvartalsrapport i tillegg? Q2 interessant, men er fremover som betyr noe. Spent på hva sp1m gjør etter rapporten.

image

Bull :slight_smile:

1 Like

Xplora Technologies Q2 21 – Accelerating growth and profitable operations

Oslo, 25 August 2021

Xplora Technologies (Xplora) posted accelerating revenue growth in Q2 21 with group revenues up nearly fourfold to NOK 93.4m. 26% of group revenues were recurring services (ARR), and gross margins widened further to 43%. EBITDA came in at NOK 1.4m with adj EBITDA NOK 3.5m. Xplora exited Q2 having completed major service development programs, ready for commercial launch successively through H2 21 into 2022.

Sten Kirkbak, founder and CEO of Xplora Technologies commented: ‘We are proud to report Q2 21 revenues up 4x and gross earnings up 12x from the year-earlier period. Q2 21 continued where Q1 21 left off, and we are moving into H2 21 with drive, excitement, and optimism’.

Xplora was founded with the mission of giving children a safe onboarding to digital life and encouraging a better balance between screen time and physical activity. A total of 450,000 smartwatches for kids have been sold since the company was launched, resulting in a rapid international expansion with offices in Norway, UK, Germany, and Spain and a sales footprint in 19 markets across Europe and North America.

Key highlights of the second quarter of 2021:

• Q2 21 group revenues NOK 93.4m, +285% y/y on sale of 79k smartwatches, +180% y/y
  • Recurring service revenues NOK 24.2m, representing 26% of group sales. Xplora held 94k mobile subscribers at the end of Q2 21, up 18% from 80k at Q1 21.
  • Gross margins 43%, from 35% in the two previous quarters and 13% in Q2 20
  • Adjusted EBITDA NOK 3.5m with reported EBITDA NOK 1.4m
  • Successful integration of Xplora Mobile Holding
  • Exited the quarter with NOK 144m in cash balances
  • Xplora completed the most ambitious development program in the company’s history and is on track to introduce a range of new services through H2 21, driving further scalability and giving continued support to our agile business model.

‘Driving accelerating revenue growth with 26% share of revenues from recurring services, wider gross margins, and positive EBITDA in Q2 21 is a sign of strength and vitality of our business model, in a quarter where focus also was on the integration of Xplora Mobile Holding while handing dynamic supply chain markets’, says Mikael Clement, CFO of Xplora Technologies. He continues, ‘the momentum we carry into H2 21 coupled with a strong financial base, the introduction of a range of new service offerings, and a strong market development gives further support to our ambitious goals.’

Management will present the results on Wednesday 25 August 2021 via webcast at 09.00 am (CET). The presentation will be held in English. Link to webcast: www.myxplora.com/investor

For further information please contact:
Sten Kirkbak, Chief Executive Officer: +47 9220 3710
Mikael Clement, Chief Financial Officer: +47 9900 8000
Karen Guillot Ruiz, Business Analyst: +47 9488 5859

About Xplora Technologies AS: Xplora is a platform and services company and an industry leader in the market for children’s smartwatches. Xplora was founded to give children a safe onboarding to the digital life and a better balance between screen time and physical activity. Xplora’s vision is to enable children around the world to experience how their everyday activities can create value and make a positive change in the world. The company is headquartered in Norway with operations in leading European markets.

The information contained in this statement has not been audited and may be subject to change. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act

• Revenues opp nesten 300% q-q (Utrolig å si det, men litt svakere enn jeg trodde)
  • Gross margin på 43%
  • POSITIV EBITDA og forbedring med nærmere 10 millioner! (Mye bedre enn jeg hadde trodd)
    Denne er helt utrolig fordi dette viser hvor skalerbart denne businessen er når man også bare fra q-q forbedrer ebitda med 8 millioner, hva skjer da med ebitda når man går fra 61000 enheter i q1, 79 000 i q2, til de resterende estimerte 350 000 for H2…
  • 144 millioner i cash
  • Assets +60% millioner q-q til 530 millioner(Mye mer enn jeg hadde trodd). Dette er ikke lengre et asset-light selskap, men har en del vekt på seg

Dette i 2. svakeste kvartalet iløpet av året…

Klare for snarlig lansering av både Arcade og pay i Tyskland og Norge! Ligger bilder ute av hvordan dette kommer til å se ut

Xplora Connect starter i Q3 i USA, Q4 tyskland, england og canada. Dette er der man prøver å tilby Xplora Mobile som i norden, men med VOIP/e-sim/sim,

Det vil si det kommer til å skje ufattelig mye neste 2 månedene før julesalget kicker.

On track til 500.000 + enheter.

3 Likes